کد خبر 1198077
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۴
مدرسه تلویزیونی نمایه تلویزیون نمایه دانش آموز نمایه مدرسه نمایه شبکه شاد نمایه

برای انجام کار آموزش باید علاقه وجود داشته باشد تا خستگی بی معنی شود و این اصل کار معلمی است؛ من معلم بسیار سخت گیری هستم اما مهم این است‌که نتیجه کار خوب می شود.

به گزارش مشرق، هایده اسدی بروجنی معلم پایه ششم در دبستان گیو در منطقه ۶ تهران است او سابقه ۲۶ سال معلمی دارد که ۲۲ سال از آن را در استان اصفهان به تدریس  ریاضی و ادبیات مشغول بود و اکنون نزدیک به ۴ سال می شود که در تهران در پایه ششم تدریس می کند.

بیشتر بخوانید:

دانش‌آموزان در عید چه خواهند کرد/ شاد، تلویزیون یا تکلیف‌های خانگی؟!

او دارای ۳۷ دانش آموز است که ۵ دانش آموزش به دلیل اینکه نیازمند آموزش به زبان ساده تری هستند، خارج از ساعت موظفی به آنها آموزش می دهد همچنین او دارای یک دانش آموز «دیرآموز» است که با جان و دل به تربیت او پرداخته و تلاش می کند مراحل آموزشی را به او بیاموزد تا بتواند همانند دیگر شاگردانش به مقاطع بالاتر تحصیلی وارد شود.

روایت آموزش مجازی از زبان خانم معلم سخت‌کوش

*  از ۸ صبح تا ۸ غروب در فضای مجازی آنلاین هستم

با او که صحبت می کنم متوجه شدم همچنان پس از ۲۶ سال فعالیت هنوز شوق و هیجان آموزش دارد چراکه با شور و هیجان از برنامه ها و همکاری شاگردانش صحبت می‌کند و خلاقیت دانش‌آموزانش او را تشویق می‌کند تا زمان بیشتری را با آنها بگذراند.

وی درباره آموزش مجازی می گوید: سال گذشته ۲ ماه تجربه آموزش بر بستر الکترونیک را تجربه کردیم که با استفاده از شبکه های اجتماعی‌ک ار آموزش را به پایان رساندیم اما با ادامه‌دار شدن شیوع ویروس کرونا از اردیبهشت سال ۹۹ نیز آموزش دانش آموزان را با برنامه «شاد» انجام می دهیم.

در واقع تا قبل از پدیدار شدن بیماری کرونا، از ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح هر روز تا ساعت ۱۲:۴۵ در داخل مدرسه آموزش دانش آموزان انجام می شد و پس از آن مشغول زندگی شخصی خود می شدیم اما در آموزش مجازی به طور رسمی‌دو روز در هفته در روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ عصر و همچنین در سایر روزهای هفته از ۸ صبح تا ساعت ۱۲:۴۵ آموزش انجام می شود که این نحوه بر اساس تقویم آموزشی دنبال می شود. این‌درحالی است که به طور غیر رسمی از۸صبح تا ۸ غروب در فضای مجازی آنلاین هستم و در طول این مدت به سوالات دانش آموزان و به تکالیف آنها رسیدگی می کنم.

روایت آموزش مجازی از زبان خانم معلم سخت‌کوش

اسدی بروجنی ادامه می‌دهد: بیشتر وقتم را دانش آموزان پر می کنند البته سعی می‌کنم مسوولیتی ‌که در خانه دارم را بدون هیچ گونه‌کم‌کاری ‌انجام دهم به طور مثال هر روز از ۵ صبح تا قبل از شروع کلاس‌درس به کارهای خانه می پردازم. از طرفی باید به ‌این نکته اشاره‌کنم که یکی ‌از ضعف هایی که در روند آموزش مجازی با آن روبرو بوده ام، کم بودن همکاری خانواده ها یا همان والدین است چراکه به آموزش مجازی اعتماد ندارند و در زمان تدریس وارد کلاس درس می شوند که البته این مشکل را خانم معلم با برگزاری جلسه‌ در طول ماه با والدین برطرف کردم که خوشبختانه اکنون آنها احساس امنیت می کنند زیرا برخی خانواده ها فکر می کردند فرزندانشان در آموزش مجازی دچار چالش های مختلفی می شوند.

روایت آموزش مجازی از زبان خانم معلم سخت‌کوش

معلم پایه ششم دبستان گیو در منطقه ۶ تهران معتقد است: اگر خانواده ها در حوزه آموزش مجازی همکاری بیشتری کرده و با معلمان همراه شوند دانش آموزان ضعیف را می توان بهتر و با کیفیت بیشتری آموزش داد البته آموزش های مجازی در برنامه شاد چندین بار قابل مشاهده است دانش آموزان می توانند هر کلاس درس را بارها مشاهده کرده و با دقت مطالب ارائه شده را بازبینی کنند از طرفی اگر دانش آموزی نیاز به آموزش دوباره داشته باشد من برایش با زبان ساده تری مطالب را بازگو می کنم به این معنی که زبان ساده دانش آموزان را ممتاز می کند این در حالی است که اکنون ۷۰ درصد از والدین همراهی لازم را در آموزش مجازی دارند.

در تعطیلات عید نوروز هم طبق برنامه آموزش و پرورش دانش آموزان موضوع قصه خوانی، قصه نویسی‌ و قصه گویی را با معرفی‌کتاب قصه  آموزش می بینند و تکالیف خود را در قالب صوت و فیلم ارائه می دهند که خوشبختانه از نظر اینترنت مشکلی نداریم و برنامه شاد جوابگوی آموزش دانش آموزان است.

بعد از تعطیلات نیز به طور رسمی از ۱۵ فروردین آموزش شروع می شود اما دانش آموزان ضعیف نیز از هفته دوم فروردین تحت آموزش قرار می گیرند تا از دیگر شاگردان عقب نیفتند. البته آموزش بر بستر مجازی دانش آموزان را خلاق کرده است به طوری که آنها کلیپ و فیلم های کوتاه می سازند.

روایت آموزش مجازی از زبان خانم معلم سخت‌کوش

*  معلمان امروز نیاز دارند تا توسط مسؤولین دیده شوند  

برای انجام کار آموزش باید علاقه وجود داشته باشد تا خستگی بی معنی شود این اصل کار معلمی است من معلم بسیار سخت گیری هستم اما مهم این است‌که نتیجه کار خوب می شود البته هم ‌دانش آموزان و هم والدین از این اتفاق خوشحال هستند.

در آموزش دانش آموزان، من از پسر دانشجوی خود کمک می گیرم. در واقع پسرم نیز در آموزش نرم افزاری معلم من است اما در اینجا به عنوان عضو کوچکی از جامعه فرهنگی باید بگویم معلمان امروز نیاز دارند تا توسط مسؤولین دیده شوند در واقع از نظر فکری ‌و روحی نیازمند توجه هستند که باعث اعتماد به نفس می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس