کد خبر 1197840
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
جنایت جنگی نظامیان هلندی در افغانستان

وکلای مدافع قربانیان جنایات جنگی نظامیان هلندی در افغانستان با گذشت سه ماه از اظهارات وزارت دفاع هلند مبنی بر بررسی گزارش جنایات جنگی تاکید می‌کنند که این نظامیان خارجی مرتکب جرایم جنگی شده‌اند.

به گزارش مشرق، وکلای مدافع قربانیان حملات نظامیان هلندی در افغانستان به رسانه‌ها گفته‌اند که این نظامیان مرتکب جنایات جنگی شده‌اند.

این وکلای مدافع با اشاره به حملات نظامیان هلندی در ولایت ارزگان در جنوب افغانستان تاکید می‌کنند که حملات این نظامیان نشان می‌دهد که زندگی یک شهروند افغانستان ارزشی نداشته است.

اوایل دی ماه سال گذشته، «سروی هولزکن» نظامی بازنشسته هلند به جنایات نظامیان این کشور در افغانستان اعتراف کرد که در سال ۲۰۰۷ میلادی در حالی که در ولایت ارزگان حضور داشت با توپخانه به سمت منازل غیرنظامیان شلیک کرده و امکان دارد که شماری را کشته باشد.

این نظامی بازنشسته هلندی به نشریه «ترو» گفته بود که نیروهای هلندی گمان می‌کردند که در خانه‌های مورد هدف حمله آنها اعضای طالبان حضور دارند، ولی پس از تیرندازی متوجه حضور غیرنظامیان در این منازل شدند.

وی همچنین تصریح کرد که این حمله براساس ارتباطات رادیویی انجام شد و افرادی که در جریان مورد هدف قرار گرفته بودند با آتش متقابل به حمله آن‌ها پاسخ ندادند.

پس از این اظهارات، وزارت دفاع هلند از دادستانهای این کشور خواست تا تحقیقات درباره این رویداد را آغاز کنند.

واکنش‌ها به دیکتاتوری آمریکا و تلاش برای سد کردن بررسی جرایم جنگی در افغانستان

چندی پیش نیز وزارت دفاع استرالیا در گزارشی درباره جنایات جنگی نظامیان این کشور تنها کشته شدن ۳۹ تبعه افغان بدست نیروهای استرالیایی را تایید کرده بود.

افشای گوشه‌ای از جنایات نظامیان خارجی در افغانستان در حالی تایید شده که در دو دهه اخیر همه نیروهای خارجی بویژه نظامیان آمریکایی مرتکب جنایات جنگی شده‌اند اما آمریکا با قُلدری از بررسی جنایات نظامیانش در افغانستان جلوگیری کرده است.

تاکنون تلاش‌های دیوان کیفری بین‌المللی برای رسیدگی به جنایات جنگی آمریکا و ناتو در افغانستان با لغو روادید دادستان پرونده افغانستان، هشدار برای بازداشت وی و دیگر کارکنان دادگاه که در این پرونده دخیل باشند و نیز توقیف و بلوکه کردن دارایی‌ها و اموال این دادگاه در آمریکا و اعمال تحریم علیه آن مواجه شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    2 0
    خدا ظالمین رو لعنت کنه آمین..
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    آمریکا مهد توحش
  • رضا IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    این جنایتها بخاطر نگرانی هایشان از عدم رعایت حقوق بشر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس