کد خبر 1197455
تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
تولید زعفران تقلبی با نشاسته!

عضو شورای ملی زعفران گفت: افراد متقلب با نشاسته زعفران تقلبی تولید می‌کنند که رنگ و بوی زعفران واقعی را دارد و با قیمت‌های پایین در بازار عرضه می‌شود.

به گزارش مشرق، علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران در رابطه با افزایش فروش زعفران‌های تقلبی در بازار، گفت: پدیده شوم فروش زعفران‌های تقلبی سالهاست که در بازار زعفران در حال رخ دادن است و تشکل‌های مختلف در ارتباط با زعفران تشکیل شده است که وظیفه اطلاع‌رسانی در این مورد را برعهده دارند.

وی افزود: باید با ورود تشکل‌ها و اتحادیه‌ها به این موضوع اطلاع‌رسانی درست و آشنایی مصرف‌کننده در این زمینه افزایش یابد و از عرضه زعفران تقلبی با رصد بازار جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

صادرات زعفران ۴۵۰ میلیون دلار شد

عضو شورای ملی زعفران گفت: گاهاً دیده می‌شود که زعفران با مهر استاندارد دروغین و با آدرس‌های جعلی و با قیمت زعفران مرغوب به دست مصرف‌کننده می‌رسد که این موضوع اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند.

حسینی گفت: کالاهای ارزشمند در بازار همواره در معرض تقلب هستند و طمع متقلبین به واسطه سودهای کلان همواره بیشتر می‌شود.

وی افزود: راه‌حل مبارزه با این پدیده شوم باید از سوی اتحادیه‌های ناظر بر فروشندگان زعفران بررسی شود و این تشکل‌ها برای برخورد با متخلفین اقدام کنند.

عضو شورای ملی زعفران گفت: تولیدکنندگان همواره حق عضویتی به اتحادیه‌ها پرداخت می‌کنند تا از تولیدکننده حمایت شود و از تقلب در این زمینه جلوگیری شود.

حسینی در رابطه با نحوه تشخیص زعفران تقلبی در بازار گفت: متأسفانه با گذر زمان تکنیک‌های تقلب پیشرفته‌تر می‌شود و شناسایی زعفران طبیعی سخت‌تر می‌شود.

وی افزود: در بعضی موارد دیده می‌شود که افراد متقلب با نشاسته زعفران تقلبی تولید می‌کنند که رنگ و بوی زعفران واقعی را دارد و با قیمت‌های پایین در بازار عرضه می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    1 0
    اینایی که تقلب میکنن غیر مسلمونا هستن ؟
    • محمد IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      2 0
      قرآن برای آموزش راه درست زندگی به مسلمونا اومده و اونها رو امر و نهی کرده پس مسلمان کافی نیست باید به اسلام عمل هم بشود.
  • عظیمی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    2 0
    یه کلمه هم از مادر عروس شنیدیم . غیر مسلمان کجا بوده لابود از بلاد کفر امده . خیر همه این کارها رو خود مسلمانها دارن انجام میدن متاسفانه وگرنه خلاق تر از ما تو کارهای خلاف وجود نداره
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    واقعا این متقلبین وکلاشها چطور پول همنوع خودشون رو میتونن براحتی بخورند ایا اگرکسی مثل خودشون این کارراباخودشون بکنن خوبه واقعا که.....
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    کشاورز بیچاره کردن
  • ایوب IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    چطور تو این مملکت میلیارد میلیارد دلار ملت را مسولین بی مسئولیت به راحتی آب خوردن میخورند وکسی هم تابحال چیزی بشن نگفتن حالا شما حساب کن یارو یک کیلو زعفران قلابی میفروشد دونیا خراب می شود
  • DE ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
    0 0
    تولید زعفران تقلبی با نشاسته! همین کار را بدهید اصلاح طلبها براتون ان جام بدهند . با زعفران خالص ناب نشاسته تقلبی درست میکنند. همانطور که از اسلام ناب محمدی ص اسلام امریکایی مرفهین بی درد ساختند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس