کد خبر 1196913
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
آزمون

جزئیات حدنصاب شصت و هفتمین دوره آزمون پیش کارورزی رشته پزشکی که در اسفندماه ۹۹ برگزار شد، منتشر شد.

به گزارش مشرق، شصت و هفتمین دوره آزمون پیش کارورزی در روز پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹ در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با تعداد ۴ هزار و ۸۰ نفر داوطلب (بدون احتساب داوطلبان تحصیل کرده در خارج از کشور) برگزار شد. مرکز سنجش آموزش پزشکی جزئیات حدنصاب این دوره از آزمون پیش کارورزی را اعلام کرده است.

نمره حد نصاب قبولی آزمون مطابق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی (۷۰ درصد میانگین مجموع ۵ درصد اول کلیه دانشگاهها) نمره ۱۰۵ محاسبه شد و با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا و با هدف همراهی با دانشجویان در شرایط اخیرآموزشی، وضعیت قبولی داوطلبان، در کمیته ای علمی مورد بررسی قرار گرفت و با حداکثر ارفاق نمره حد نصاب قبولی ۱۵ نمره کاهش داده شد و حد نصاب قبولی آزمون نمره ۹۰  تعیین شد. (نمره کل آزمون ۲۰۰)

بر اساس حدنصاب تعیین شده بالغ بر ۸۶ درصد داوطلبان حد نصاب لازم را کسب کردند و تنها حدود ۱۴ درصد داوطلبان در کل کشور ملزم به شرکت در نوبت بعدی آزمون شدند.

به منظور تسهیل شرایط ادامه تحصیل دانشجویان، یک نوبت آزمون میان دوره در روز جمعه در تاریخ ۲۱ خردادماه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است که دانشجویانی که موفق به کسب حدنصاب قبولی آزمون در اسفند ماه ۹۹ نشده اند، می توانند در آزمون مذکور شرکت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس