کد خبر 1196535
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
هلاکت فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در غرب تعز

هلاکت فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در غرب تعز، پاکسازی مناطق جدید به سمت صحرای «الربع الخالی» و تداوم حملات هوایی جنگنده های سعودی به مناطق مختلف یمن از مهمترین اخبار آن است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری سبأ، «عمار الاضرعی» مدیر اجرایی شرکت نفت یمن خواستار توقیف کامل کشتی‌های توقیف شده حامل سوخت برای یمنی‌ها شد.

وی افزود: یمن در وضع فاجعه باری به سر می برد و اغلب بخش‌های خدماتی توان خدمت رسانی به مردم به علت نبود سوخت را ندارند که این رنج یمنی‌ها با توجه به ادامه محاصره و جنگ را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تهدید به عمق خاک سعودی رسید

وی از جنجال رسانه‌ای ائتلاف سعودی و آمریکایی و جامعه جهانی مبنی بر اینکه کشتی‌های توقیف شده رفع توقیف شده، ابراز شگفتی کرد.

تداوم حملات هوایی به یمن

جنگنده های سعودی طی ساعات گذشته ۱۷ بار مناطقی از استانهای «حجه»، «الجوف» و «مأرب» را بمباران کردند.

منابع یمنی اعلام کردند: ۱۱ حمله به مأرب، سه حمله به استان حجه و سه حمله به استان الجوف انجام شده است.

این در حالی است که طی ساعات گذشته متجاوزان  و مزدوران آنها ۱۶۶ بار توافق سوئد درباره الحدیده را نقض کردند.

نقض آتش بس در الحدیده شامل؛ پروازهای جاسوسی و نیز حملات توپخانه و با آتشبارهای دیگر بوده است.

هلاکت فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در غرب تعز

منابع وابسته به ائتلاف سعودی از کشته شدن «طارق الحمیری» فرمانده گردان موسوم به لجستیک وابسته به دولت دست نشانده سعودی در یمن در جریان حمله ناکام به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه «مقبنه» در غرب استان تعز خبر دادند.

هلاکت فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در غرب تعز

رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی از الحمیری که درجه سرگرد دارد به عنوان یکی از فرماندهان مهم در جبهه مقبنه نام بردند.

پاکسازی مناطق جدید به سمت صحرای الربع الخالی

منابع یمنی از درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف سعودی و القاعده در مناطق صحرایی میان استان‌های مأرب و الجوف و مرز با عربستان خبر دادند که تحولات میدانی جدیدی را در روند جنگ سرنوشت ساز رقم زده است.

منابع محلی در استان الجوف اعلام کردند: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حمله برق آسا مواضع نظامی نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی سرتیپ «هیکل حنتف» در اطراف منطقه «الخنجر» در صحرای «خب و الشعف» را هدف قرار دادند.

در جریان نبرد سنگین، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به تسلط بر موقعیت «الرقیب الابیض» پس از وارد آوردن خسارات و تلفات سنگین به دشمن شدند.

همزمان نیروهای صنعا ضربات مهلکی به نیروهایی که عازم کمک به نیروهای شکست خورده ائتلاف در صحرای «الخنجر» بودند، وارد کردند و خسارات سنگینی به نیروهای محور شمال سعودی وارد شد.

توان بالای نظامی یمن که کشور عربی دیگری ندارد

سرلشکر خلبان «عبدالله الجفری» کارشناس و تحلیلگر امور نظامی یمنی اعلام کرد: توان نظامی راهبردی ارتش یمن توانست که معادله را در قواعد درگیری تغییر دهد. توان نظامی یمن است که صلح را در یمن رقم می‌زند.

هلاکت فرمانده ارشد ائتلاف سعودی در غرب تعز

وی افزود: یمن از خاکستر برخاست و به سمت ساخت موشک‌های بالستیک و ۱۳ نوع پهپاد حرکت کرد، توانی که هیچ کشور عربی در منطقه ندارد. توان نظامی ارتش یمن فوق تصور بود و رونمایی از موشک‌های جدید، پهپادها و مین‌های دریایی و دیگر تسلیحات دشمن را وحشت زده کرد.

این تحلیلگر نظامی یمنی اعلام کرد: ارتش یمن موفق به بازسازی و توسعه تسلیحاتی که رژیم سابق از بین برده بود، شد تا ما بتوانیم که توان نظامی داشته باشیم که هیچ کشور عربی در منطقه ندارد از جمله تولید پهپاد با برد ۲۵۰۰ کیلومتر که توان حمل مواد منفجره دارد.

وی گفت: ما در همه زمینه‌ها توان نظامی خود را گسترش دادیم چه سلاح راهبردی چه کلاسیک اعم از دفاعی یا هجومی که به عمق عربستان برسد و این در حالی بود که بیشتر سلاح راهبردی یمن در روزهای اول جنگ نابود شده بود.

این تحلیلگر یمنی گفت: این تسلیحات ائتلاف سعودی را وادار به مذاکره می‌کند و شروط یمن از طریق آنها تامین خواهد شد و به قیمومیت خارجی بر یمن پایان می‌دهد و موجب عدم دخالت در امور داخلی آن و احترام گذاشتن به حاکمیت آن می‌شود.

وی توزان بازدارندگی نظامی را به منزله کشاندن نبرد به عمق عربستان برای وادار کردن آن به تسلیم یا برقراری صلح دانست و گفت: این عملیات محدود به مراکز حیاتی نظامی یا اقتصادی نیست بلکه اهداف حاکمیتی سعودی در وزارت دفاع و «کاخ یمامه» و پایگاه هوایی ملک سلمان و نیز میادین «بقیق» و «خریض» و «الشبیه» و خطوط لوله نفت را شامل شده است و این در راستای بازدارندگی مشروع و واکنش به جنایات ائتلاف سعودی است و تشدید حملات نظامی و محاصره ملت یمن است. این طبق قاعده دندان در برابر دندان و چشم در برابر چشم است.

کارشناس امور نظامی یمنی تاکید کرد: عملیات بازدارندگی ادامه خواهد داشت و دشمن سعودی را مجبور به توقف جنگ و رفع محاصره خواهد کرد به ویژه در سایه نفوذ موشکی و پهپادی به حریم هوایی سعودی و هدف قرار دادن اهداف مورد نظر با دقت بالا.

آزاد سازی مأرب به منزله آزادسازی یمن و نابودی پروژه بین المللی است

وی با اشاره به اهمیت راهبردی مأرب اعلام کرد: آزادسازی مأرب به منزله آزادسازی کل یمن و نابودی همه طرح‌های بین المللی است و دلیل ضجه بین المللی درباره مأرب هم به این دلیل است. مأرب به حکم موقعیت جغرافیایی با عربستان و تلاش آمریکا برای تسلط بر آن از طریق اعزام القاعده و داعش و سلفی‌ها از جمله مناطقی است که می‌توان از آن به عنوان «قندهار یمن» نام برد.

وی گفت: این استان به علت موقعیت جغرافیایی با استانهای «الجوف» و «شبوه» و «حضرموت »و ثروت نفتی سرشار مورد توجه آمریکاست و به همین دلیل عملیات نیروهای صنعا و قبایل مأرب برای آزادسازی ان با واکنش مستقیم آمریکا و روی آوردن واشنگتن به عمان برای میانجی گری و نیز  تحرکات سفیر انگلیس روبرو شد. آنها به دنبال ماندن مزدوران در مأرب با هدف غارت منابع آن هستند.

این کارشناس یمنی درباره حضور اسرائیل و امارات در جزایر «میون »و «سقطری» یمن هم بیان کرد: جنگ علیه یمن با هدف تسلط بر گذرگاه‌های آبی و کشتیرانی و دریایی بوده است از جمله تنگه باب المندب. در جزیره میون پایگاه نظامی انگلیسی اسرائیلی وجود دارد و نیز در جزیره سقطری. حضور رژیم صهیونیستی در جنوب دریای سرخ و دریای عرب تبعاتی برای امنیت عربی و دنیا دارد و ملت‌های منطقه از آن در امان نخواهند بود.

عربستان روی دیگر اسرائیل در منطقه

وی عربستان را روی دیگر اسرائیل در منطقه توصیف کرد و گفت: همانطور که شهید فرمانده «سید حسین بن بدرالدین الحوثی» آشکار کرد؛ آمریکا از مزدوران خود استفاده می‌کند و هنگامی که شکست خوردند، خود به طور مستقیم وارد عمل خواهد شد.

این تحلیلگر نظامی یمنی تاکید کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توان درهم شکستن طمع ورزی‌های رژیم صهیونیستی و مقابله با حماقت آنرا دارند اگر جنگی در دریای سرخ بر ما تحمیل شود آمادگی نبرد را داریم تا دریای سرخ را به آتشفشان سرخ تبدیل کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    13 0
    مثل سوسک سعودی له می کنن
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    12 0
    الحمدالله خدایا ایستادگان در مقابل دشمنانت را یاری کن .
  • .. IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    3 0
    سلام و درود بر رزمندگانی یمنی.و اینکه امریکا مال این حرفا نیست که نیرو پیاده کنه! مگر اینکه یه 70 تا 80 کشور جمع جور کنه اونا رو بفرسته جلو! ولی سابقه نشون داده،همون حرف امام خمینی،وقتی یک ملت همه باهم یک دل و یک صدا باشن برای خدا،امریکا نمی تونه هیچ غلطی بکنه! اصلا این مزدور ها رو فرستاده،چون اگر خودش می اومد بدجور شکست میخورد! اونا تویه ضعیف کشی و حیله گیر ی و .. نابغه و درجه یک هستن.(*و اینکه همین الانشم،مخفیانه و عیان ! همه غربی و امریکا و اسرائیل و .. هستن، اگر عربستان تنها بود که تا الان صدبار تصرف شده بود که!)
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    4 0
    باید حملات شدید شود یا طوری برنامه ریزی شود که عربستان را به اعتراف وا دارد و یا پای میز مذاکره بیاورد تنها این حملات موفقیت آمیز است
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    3 0
    علت اصلی ادامه جنگ شدید مارب این نکته است که عربستان فکر می کند یمنی ها موشک و پهباد محدودی دارند و نمی توانند جنگ را بیشتر از این گسترش بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس