کد خبر 1196420
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
«ملک سلمان» از «مصطفی الکاظمی» برای سفر به «ریاض» دعوت کرد

پادشاه عربستان سعودی در یک دیدار مَجازی با نخست وزیر عراق از وی برای سفر به «ریاض» رسما دعوت به عمل آورد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری عربستان(واس)، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق طی دیدار مجازی درباره مسایل دوجانبه و منطقه گفتگو کردند.

طرفین در این نشست مجازی ضمن تاکید بر روابط برادرانه تاریخی میان دو کشور و دو ملت از ارتقای سطح روابط و رایزنی‌ها میان دو کشور ابراز خرسندی کردند و آنرا مورد تمجید قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

نقشه امنیتی امارات برای بغداد/ «الکاظمی» چگونه راه را برای اماراتی‌ها باز کرد؟

طرفین بر فعال کردن شورای هماهنگی سعودی-عراقی به شکلی که به نفع دو کشور و دو ملت باشد تاکید کردند و اهمیت توسعه چشم انداز همکاری دوجانبه و تقویت آن در همه زمینه‌ها به ویژه سیاسی، امنیتی و تجاری، سرمایه و گردشگری را مورد تاکید قرار دادند.

طرفین در این دیدار مجازی با اشاره به نتایج مثبت سفرهای متقابل میان مسئولان دو کشور، درباره موضوعات منطقه هم به تبادل نظر پرداختند.

نخست وزیر عراق و پادشاه سعودی بر ضرورت تقویت همکاری و هماهنگی و تبادل دیدگاه درباره موضوعات و مسائل مورد اهتمام دو کشور در عرصه منطقه و جهان تاکید کردند و آنرا در تقویت امنیت و ثبات منطقه مهم قلمداد کردند و خواستار دور نگه داشتن امنیت و ثبات منطقه از بحران شدند.

در این دیدار مجازی نخست وزیر عراق حمایت خود از طرح ریاض برای یمن را اعلام کرد و ملک سلمان هم از «الکاظمی» برای سفر به عربستان برای دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در آینده نزدیک دعوت به عمل آورد.

«مصطفی الکاظمی» هم مراتب تقدیر و تشکر خود را از این دعوت اعلام کرد و آنرا پذیرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • منطقی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 3
    جوان ایرانی به شهادت رسید ثروت ابرانی هزینه شد ولی برای ابراز ارادت و نوکری به عربستان می رود.
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 7
    کاش ملت عراق سرشان را زیر برف نکنند چون تا حالا الکاظمی با عملکردش خود را معرفی کرده است .ان شا الله به دعای شهدا مخصوصا ابو المهدی و حاج قاسم مردم منطقه و جهان اسلام خائنین و منافقین در میان خود را بشناسند و محوشان کنند.
  • مهری IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 4
    ای الکاظمی خیانت کار غرب زده این آقا از اصلاح طلبهای کشورمان غرب زده تر با ما ایران که هرچه که دارن امنیت آرامش خورد و خواراکشان از رشادت شهدای مثل شهید حاج قاسم سلیمانی رابطه نداره میخواد با آل سعود رابطه برقرار کنه خیلی پست این آقا اگر براش بشه از صدام بدتر نوکر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس