کد خبر 1196356
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
یمن نمایه

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن قصد دارد طی روزهای آینده برای پیشبرد آتش بس در یمن به منطقه سفر کند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه خبر داد که «تیموثی لیندرکینگ» نماینده ویژه واشنگتن در امور یمن طی روزهای آینده به منطقه سفر می‌کند تا آتش بس و توافق صلح در یمن را به پیش ببرد.

بیشتر بخوانید:

حمایت‌های آمریکا از سعودی‌ها مانع استیصال آنها نشد

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) اخیرا در مصاحبه‌ای گفت که ابتکار و طرح پیشنهادی دولت سعودی درباره آتش بس در شکل و مضمون غیر منطقی است، به طوریکه در این طرح دعوت به گفت‌وگو شده است، گویی که دولت سعودی یک میانجی‌گر بی طرف است. علاوه بر این در طرح اقدام به بدگویی از نیروهای انقلابی یمن شده است.

«فیصل بن فرحان » وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه دوشنبه گفت که بر اساس ابتکار عمل ادعایی ریاض، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد شد و فشار از بندر الحُدیده کاسته خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، عربستان سعودی در این ابتکار عمل به دنبال آتش‌بس در یمن است، مشروط بر این که دولت نجات ملی این کشور که انصارلله نیز بخشی از این دولت است، با آن موافقت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    1 0
    خداکنه که درحکومت مردان مجاهد یمنی نفوذیها وجود نداشته باشه .والا برجام 2 امریکا وانگلیس درانجا سبز خاهد شد.ونتیجه خونهای شهدا ومجاهدتهای مجاهدین .توسط خائنین درپشت میزهای غربی پامال خاهدشد .وبسر نوشت شوم صنعت هسته ای ایران بدل خاهدشد
  • .. AU ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    0 0
    سلام.کاملا الکی و دروغین،مارب داره سقوط میکن،اینا هم دارن به اب و اتیش میزن خودشون(در واقع دارن دیونه میشن!).اگر صلح کنن،کلی آدم خوار دیگر به آدم خوارها حاضر در مارب اضافه میکن تا بعدا بتونن مناطق از دست داده رو برگردونند.انصارالله بسیار عالی پاسخشون رو داد،گفت اگر همه تحریم و محاصره رو بردارید،باشه وگرنه! (چون محاصره برداشته بشه،نشان از واقعیت و جدیدت اوناست،در غیر این صورت یک شکلات دارن براش باز میکنن،که بعدا حتا تلافی همون شکلات رو چندبرابر بیشتر در بیارن!)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس