کد خبر 1196293
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
افت ۳۰ درصدی تقاضا در بازار میوه/ نرخ هر کیلو گوجه سبز نوبرانه، ۱۰۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان‌ مرکزی تره‌بار گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید افراد و گرانی میوه، تقاضا برای خرید حدود۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش مشرق، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان‌ مرکزی میوه و تره بار، از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تقاضا برای خرید میوه شب عید در بازار اظهار کرد: با وجود کاهش قدرت خرید افراد و افزایش قیمت میوه، تقاضا برای خرید میوه به نسبت  سال قبل کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید

بایدها و نبایدهای تغذیه در نوروز

وی قیمت پرتقال شب عید در میدان مرکزی را ۹ هزار تا ۱۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: سال گذشته در شب عید، قیمت پرتقال نصف این نرخ بود که این امر کاهش تقاضا برای خرید میوه در بازار را به همراه داشته است.

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو پرتقال درجه یک در میدان مرکزی را ۹ هزار تا ۱۲ هزار تومان، سیب ۶ هزار تا ۱۲ هزار تومان، موز ۲۶ هزار تا ۲۹ هزار تومان، خیار ۷ هزار تا ۱۰ هزار تومان و کیوی ۹ هزار تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار، بازار میوه تهران را آرام اعلام کرد و افزود: علی رغم تاکید ستاد کرونا مبنی بر اجتناب از سفر، اما ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم به سفر رفته اند که با وجود فراوانی میوه، تقاضایی برای خرید در بازار وجود ندارد.

وی از کاهش مجدد قیمت موز در بازار خبر داد و گفت: با وجود واردات موز و رسیدن ۱۰۰ تا ۱۴۰ کانتینر حامل موز پشت مرزها، برآورد می شود که قیمت این میوه در میدان به ۲۵ هزار تومان برسد.

دارایی نژاد قیمت هر کیلو گوجه سبز و چغاله بادام نوبرانه را ۷۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با عرضه فراوان محصول از ۱۵ فروردین پیش بینی می شود که قیمت این محصولات شکسته شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی در پایان درباره آخرین وضعیت نارنگی تصریح کرد: با توجه به آزاد شدن واردات نارنگی، نرخ کنونی هرکیلو نارنگی پاکستان در میدان مرکزی ۱۵ هزار تا ۱۸ هزار تومان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی GB ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    8 2
    فردا اصلاح طلبان بهت گیر میدن که چرا گفتی قدرت خربد مردم ۳۰٪ کم شده .
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    3 4
    انگار چغاله بادام و گوجه سبز اگه مردم نخورند زمین و زمان بهم میریزه! ولله از خریت بعضی آدمها هرچی بگی کم گفتیم،
  • SE ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    6 2
    کسی با نخوردن گوجه سبز نمیمره و با زیاد خوردنش چرا. چاره مقابله با گرانفروش نخریدن و گندیدن گوجه هایش است
  • ز FR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    5 0
    حسام الدین آشنا به توئیت کنایه آمیز چهره نزدیک به قالیباف،،، البته اوون مال 2روزاول عید بود الان تو پنت هاوس 1200متری سر یاسر هستند دنبال جهاد جوانگرایی مرغی
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
    4 0
    نخرید تا روی دستشان بماند۹۸۲۹
    • داود IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
      0 0
      کو گوش شنوا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس