عربستان سعودی بازپرس پرونده قتل «خاشقجی» را به مرگ تهدید کرد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد صحت گفته های گزارشگر ویژه و مستقل این نهاد را که ریاست تیم تحقیق در خصوص قتل فجیع «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد عربستانی را برعهده دارد، تأیید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که اظهارات «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه این نهاد مبنی بر اینکه یک مقام بلندپایه سعودی وی را به مرگ تهدید کرده است، تأیید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

تهدید به مرگ مقام سازمان ملل توسط عربستان

روزنامه گاردین روز سه شنبه به نقل از کالامارد گزارش داد که یک مقام سعودی او را تهدید کرده است که روند تحقیقات خود را متوقف کند.

به رغم عدم واکنش مقامات سعودی به این گزارش و همچنین عدم پاسخگویی کالامارد به تماس‌ها از سوی خبرگزاری رویترز، «روبرت کالویل» سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در رایانامه‌ای که برای خبرگزاری رویترز ارسال کرد، نوشت: «ما [نهاد حقوق بشری سازمان ملل] تأیید می‌کنیم که جزئیات ذکر شده در گزارش گاردین مبنی بر تهدید اگنس کالامارد صحت دارد».

وی در ادامه افزود که دفتر حقوق بشر سازمان ملل هم به کالامارد و هم به شورای امنیت سازمان ملل و مقامات این سازمان در مورد این تهدید اطلاع داده بود.

کالامارد در گفتگوی خود با روزنامه گاردین یادآور شد که این تهدید در ژانویه ۲۰۲۰ و در جریان دیدار مقامات سعودی با مقامات سازمان ملل در ژنو سوئیس مطرح شد. وی گفته بود که از طریق یکی از همکاران خود در سازمان ملل از این تهدید مطلع شده است.

گفتنی است که اگنس کالامارد هدایت تیم تحقیقات سازمان ملل در مورد پرونده قتل فجیع «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول (۲۰۱۸) را برعهده دارد. کالامارد در گزارشی که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، اعلام کرد که «شواهد موثقی» دال بر دست داشتن «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و مقامات بلندپایه عربستان در قتل این روزنامه نگار مقیم ایالات متحده وجود دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    4 0
    سازمان ملل اعتراضی بکنه کمک‌های سعودی به این سازمان قطع میشه.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 0
    خاک تو سر سازمان ملل سازمان ابزاری جعبه آچار آمریکا چون آمریکا می خواهد آل بیشتر بدوشد پرونده خاشقجی را باز می کنند اما همین آل سعود با همکاری آمریکا وسه کشور اروپایی بیش 6سال است دست به نسل کشی دریمن زده اند دریغ از یک بیانیه مدعیان حقوق بشر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس