کد خبر 1195958
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
واکسن روسی اسپوتنیک وی واکسن روسی نمایه

نزدیک به نیمی از شهروندان فرانسوی برای دریافت واکسن کرونا ساخت روسیه ابراز تمایل کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نزدیک به نیمی از مردم فرانسه مایل به دریافت واکسن اسپوتنیک وی، ساخت روسیه هستند.

نتایج افکارسنجی موسسه فرانسوی «آی اف او پی» نشان می‌دهد بیش از ۴۰ درصد از شهروندان فرانسوی که پیش از این در برابر کرونا واکسینه شده اند، تمایل خود را برای تلقیح با واکسن کرونای روسیه اعلام کردند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: واکسن روسی کرونا کاملاً موثر است

همچنین ۲۵ درصد از مشارکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند اگر چنین فرصتی داشته باشند مایل به دریافت واکسن روسی هستند. ۴۴ درصد اظهار داشتند که ترجیح می‌دهند این واکسن را امتحان نکنند و ۱۹ درصد پاسخ قطعی به این سوال نداند.

اسپوتنیک وی نخستین واکسن ضدکرونای روسیه است که از سوی مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است. آژانس دارویی اروپا (EMA) در اوایل ماه مارس بررسی واکسن روسی را آغاز کرد. این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین کننده مالی طرح‌های سرمایه گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

تاکنون بیش از ۵۰ کشور از جمله تونس، بلاروس، الجزایر، آرژانتین، ایران، بولیوی، صربستان، تشکیلات خودگردان فلسطین، ونزوئلا، پاراگوئه، ترکمنستان، مجارستان و امارات این واکسن روسی را ثبت کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    0 0
    کاش همان پارسال غربگراها اجازه میدادن واکسن روسی وارد ایران بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس