کد خبر 1195912
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۴
صدور مجوز تولید برای ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا/ ایران رتبه پنجم جهان در زمینه طب سنتی

دکترای تغذیه در مورد انواع دیابت گفت: دیابت از منظر سنتی به دو دسته گرم و سرد تقسیم می شود. دیابت گرم ناشی از غلبه سودا بر صفرا است و دیابت سرد حاصل بلغم سوخته است که سیستم گوارش را درگیر می کند.

به گزارش مشرق، ودود خوش طینت، دکترای تغذیه با گرایش طب سنتی، درباره انسولین به عنوان ماده ای شاخص در جذب غذاها گفت: غذایی که می خوریم در داخل بدن به موادی قابل جذب برای سلول تبدیل می شود. این غذا در نهایت تبدیل به گلوکز می گردد . گلوکز در سراسر بدن توسط رگ ها به همراه خون می چرخد و در نهایت به وسیله انسولین از رگ ها خارج شده و توسط سلول ها جذب می شود اگر انسولین وجود نداشته باشد این گلوگر داخل خون باقی می ماند بدون اینکه بتواند توسط سلول ها جذب شود.

بیشتر بخوانید:

۷ راه شناسایی دیابت نوع یک

وی افزود: در طب سنتی دیابت به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شود. دیابت گرم ناشی از غلبه سودا بر صفرا است در این حالت افزایش چربی و غلظت خون اتفاق می افتد و برخی اندام ها سیاهرنگ می شوند و در این حالت باید تصفیه کبد توسط پزشک انجام شود.

خوش طینت درباره علائم دیابت سرد هم اظهار داشت: دیابت سرد حاصل بلغم سوخته است که کلیه و سیستم گوارش را درگیر می کند. در این حالت بیمار یبوست و گزگز بدن دارد و خون به دست و پایش نمی رسد و همیشه از سردی شکایت دارد. در طب سنتی ۶ دستور کلی آب و هوا، خواب و بیداری، تغذیه، ورزش، استراحت، انقباض، استفراغ و احتباس و حالات روح را داریم. ما باید به این ۶ نکته اصلی دقت کنیم.

وی افزود: در مورد افراد دیابتی باید گفت آب و هوا دست ما نیست. بهترین موقع خواب بسته به فصل سرد و گرم خوابیدن در ساعات ۱۰ یا ۱۱ شب تا اذان صبح است خواب عمیق و یکدست باعث تنظیم هورمون ها می شود. عدم خواب درست در جامعه باعث ایجاد  و شدت دیابت می شود. مورد بعدی ورزش است که حتما باید بیماران دیابتی ورزش کنند.

وی ادامه داد: ورزش باید  فقط در حد سرخ شدن باشد و موجب تعریق ملایم شود. دیابتی ها نباید ورزش سنگین کنند چون افت قند پیدا می کنند. مورد بعدی حالات روحی است استرس باعث افزایش قند خون می شود بنابراین بیماران دیابتی باید از استرس و خبرهای بد دوری کنند.

خوش طینت خاطرنشان کرد: در مورد احتباس و استفراغ هم ماندن و دفع مواد مختلف غذایی در بدن شاخصی مهم است و در این بین باید حتما از مواد غذایی استفاده کنیم تا دفع مدفوع داشته باشیم و اگر یبوست داشتیم حتما به پزشک مراجعه کنیم و مورد آخر تغذیه است به افراد دیابتی توصیه می شود غذا را به طور کامل بجوند. آنها باید از لقمه های کوچک استفاده کنند. از خوردن آب و مایعات درحین غذا خوردن بپرهیزند. آب یخ ممنوع است و دیابتی ها باید ۶ تا ۷ وعده غذایی کوچک مصرف کنند و از مواد غذایی مثل هندوانه که قند خون را بالا ببرند بپرهیزند.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 5
    طب سنتی به تاریخ پیوسته امروزه علم بسیار پیشرفت کرده ولی در ایران دکانی برای یک عده شده است. مثل این است که امرور برای سفر به قاره های دیگر بجای هواپیما از چهارپایان استفاده کنیم
    • سعید IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
      2 1
      دوست عزیز اتفاقاً طب سنتی در کنترل و درمان بیماریهای مزمن خصوصاً بیماریهای مربوط به دستگاه گوارش بسیار موثر است اگر دقت کنید در این مورد داروهای گیاهی زیادی تولید شده و پزشکان هم تجویز میکنند در واقع همانگونه که این سالها عنوان میشود طب سنتی را باید به عنوان طب مکمل دانست و متخصصین آن حتما درس خوانده و حتماً پزشک دانشگاه رفته باشند نه اینکه هر عطار و بیطار سر کوچه که مدعی است را پزشک حساب کنیم
  • محمد IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    2 3
    من چند ساله اصول و قوائد طب اسلامی رو رعایت می کنم چندتا بیماری مزمن داشتم ، خوب شده و طی همین مدت حتی دچار سرما خوردگی هم نشدم. این طب سنتی خوبه ولی رفع تکلیفه.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    3 1
    طب سنتی بیماری هایی رو درمان میکنه که طب سرمایه داری جدید هیچ درمانی برا اونا نداره این حرف که طب سنتی هزار سال یا بیشتر قدمت داره و منسوخ شده کاملا اشتباهه و مغلطه هست مثل اینه که بگی ما هزاران ساله نون میخوریم خوب دیگه قدیمی شده بجاش جلبک دریایی میخوریم خیلیم مدرنه
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
    1 0
    یه سرماخوردگی ساده و خوردن خودسرانه ی داروها هم میتونن آدم رو دیابتی کنند.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    0 0
    داروهایی که با گیاهان دورست میشه صددر صدخطر کمتری دارن تا داروهایی باموادشیمایی دورست میشه ماددکشور ازانواع گیاهانی داریم که هرکدام ازاین دارو هابرای چی استفاده میشه کافی علم داشت باشی که خداروشکرهستن دراین راه درس میخوانن سطع علمشون بیشتربشن در قدیم ازروی تجربه این دارو ها میشناختن وبااین داروهای گیاهی درمان میکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس