کد خبر 1195910
تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
کانال سوئز

به دلیل منحرف شدن یک کشتی باربری بزرگ از مسیر خود در کانال سوئز، مسیر تردد دریایی در این تنگه که رابط دریای سرخ و مدیترانه است، بسته شده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های مصری و بین‌المللی صبح امروز چهارشنبه از بسته شدن مسیر تردد کشتی‌ها در تنگه سوئز خبر دادند و گزارش کردند که علت، به گل نشستن یک کشتی ترابری بسیار بزرگ است.

کشتی «اِور گرین» (EverGreen) با وزنی حدود ۲۲۰ هزار تُن و طول ۴۰۰ متر روز سه‌شنبه هنگام عبور از تنگه سوئز به مشکل خورد و سبب شد این تنگه مسدود شود. مبدأ کشتی چین و مقصد آن روتردام اعلام شده و مالک آن نیز شرکت ترابری اِورگرین تایوان است که در پاناما ثبت شده است.

ببینید:

فیلم/ ترافیک در کانال سوئز!

مقامات مسئول مصری تاکنون چند بار تلاش کرده‌اند کشتی را آزاد کنند اما یدک‌کش‌هایی که برای این کار استفاده کرده‌اند بسیار نامناسب و کوچک بوده است. گفته شده که برخی کشتی‌ها از مسیر قدیمی در حال تردد هستند و برخی کشتی‌ها نیز مسیر خود را به سوی «دماغه امید نیک» تغییر داده و کشتی‌های بسیاری نیز در مسیر مسدود شده مانده‌ و منتظر باز شدن آن هستند.

کانال سوئز بسته شد
موقعیت کشتی در ابتدای کانال

وزش باد یا قطعی برق کشتی؟

به گزارش شبکه الجزیره، هنوز علت رسمی مشکل کشتی تایوانی اعلام نشده اما شرکت اورگرین در بیانیه‌ای گفته احتمالا وزش شدید باد موجب تغییر مسیر کشتی و برخورد زیر آن به کف کانال شده باشد. 

اما شرکت خدمات دریانوردی «جی.ای.سی» (GAC) گزارش کرده که کشتی مذکور از دریای سرخ به سوی مدیترانه در حرکت بوده که ساعت ۰۷:۴۰ دقیقه صبح سه‌شنبه (۰۵:۴۰ به وقت گرینویچ) بعد از قطع برق، منحرف شده است.

کانال سوئز با طولی حدود دویست کیلومتر، کانالی مصنوعی و دست‌ساز است که مسیر تردد دریایی بین آسیا و اروپا را کوتاه و سریع می‌کند. طبق گزارش‌ها حدود هفت درصد تجارت دریایی دنیا از طریق این کانال انجام می‌شود و یکی از درآمدهای اصلی مصر است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس