کد خبر 1195700
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
ارتش انگلیس

وزیر دفاع بریتانیا از طرح لندن برای کاهش شمار نظامیان این کشور تا سال ۲۰۲۵ میلادی خبر داده است.

به گزارش مشرق، بن والاس وزیر دفاع بریتانیا روز دوشنبه گفت: بریتانیا قصد دارد تا سال 2025 میلادی تعداد نظامیان خود را از 76500 نفر به 72500 نفر کاهش دهد و طرح هایی را با هدف ایجاد یک نیروی مسلح فعال تر برای مقابله با تهدیدات آینده اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

جزییات جدید از کلاهبرداری آمریکا بابت فروش اف-۳۵ به انگلیس/ «ملکه الیزابت»؛ اولین ناوهواپیمابر جهان که هواپیمای عملیاتی ندارد! +عکس

بر اساس این گزارش دولت بریتانیا اوایل ماه جاری سندی را منتشر کرد که اولویت های این کشور در دوران پسابرگزیت را نشان داده است.

بر اساس این سند، اولویت های سیاست خارجی و دفاعی بریتانیا در دوران پسابرگزیت به گونه ای طراحی و برنامه ریزی خواهد شد که این کشور برای یک جهان رقابتی تر، مجهزتر و آماده تر باشد.

والاس در اظهاراتی در پارلمان انگلیس گفت: نیروهای مسلح باید از این پس به طور متفاوتی فکر و اقدام کنند، آنها دیگر نباید به عنوان آخرین گزینه مورد نظر قرار بگیرند بلکه باید یک نیروی فعال تر در سراسر جهان باشند.

وی در ادامه افزود: توسعه و پیشرفت مزیت تکنولوژیکی به این معنا خواهد بود می توان با تعداد پرسنل کمتر تاثیر و نفوذ بیشتری داشت. بنابر این تصمیم گرفته ام تا تعداد نظامیان ارتش را از 76500 نفر به 72500 نفر تا سال 2025 کاهش دهم.

پیش از این نیز بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در گفت‌وگو با ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو تاکید کرده بود که هزینه های نظامی بریتانیا همچنان بالاتر از هدف تعیین شده از سوی ناتو خواهد بود.

بریتانیا قصد دارد 2.2 درصد تولید ناخالص داخلی خود را به هزینه های نظامی و دفاعی اختصاص دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی GB ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    1 12
    وضعیت ارتش انگلیس از این هم بدتر میشه چون قراره کل ارتش انگلیس به ارتش فرانسه واگذار بشه تا فرانسه عهده دار امورات ارتش انگلیس بشه چون دیگه دولت انگلیس توان اداره ارتش خودش رو هم نداره
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      4 0
      عالیه جهان قراره جای بهتری بشه پس
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      0 1
      درسته انگلیس شیطان بزرگ و سر آغاز فتنه در جهانه ولی اونجوری هم نیست بقدری توانایی داشت که نیرو و تجهیزات رو به نیمکره جنوبی ارسال کنه و بیخ گوش آرزانتین طی نبرد فالکلند ان کشور رو سریعا شکست بده
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    2 0
    اینا همه یه طرف، افزایش کلاهک های هسته ای یه طرف. شاید همۀ اینا یه نمایش باشه برای پوشوندن اون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس