کد خبر 1195494
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵
اف 5 تایوانی

وزارت دفاع تایوان از سومین سانحه هوایی و برخورد دو فروند جنگنده «اف-5» خود باهم و سقوط آن‌ها در دریا خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان از برخورد دو جنگنده اف-۵ خود باهم  و سقوط آن‌ها در دریا خبر داد.  مرکز فرماندهی تایوان اعلام کرد دو  فروند جنگنده «اف-۵ ایی» نیروی هوایی که هرکدام یک سرنشین داشتند حین انجام ماموریت آموزشی در هوا با هم برخورد و در سواحل جنوب شرقی این جزیره در دریا سقوط کردند. وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که یک فروند بالگرد نیروی هوایی، گارد ساحلی و سایر کشتی‌های امداد و نجات برای جستجوی خلبانان عازم محل حادثه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

پیام موشکی ارتش تایوان به چین+عکس

وزارت دفاع تایوان افزود که نیروی هوایی تا اطلاع بعدی ناوگان اف-۵ مستقر در پایگاه هوایی «چیهانگ» را  زمین گیر کرده است. جنگنده های اف-۵ ساخت آمریکا اواخر دهه ۷۰ میلادی به خدمت نیروی هوایی تایوان درآمدند.

این حادثه در حالی رخ داد که یک فروند اف-۵ دیگر تایوان نیز ماه اکتبر سقوط کرد و منجر به کشته شدن خلبان شد. ماه بعد یک فروند جنگنده اف-۱۶ تایوان در سواحل شرقی این جزیره سقوط کرد که خلبان آن نیز جان خود را از دست داد.

این حوادث باعث نگرانی در مورد آموزش، بازآماد وهمچنین تحت فشار قرار گرفتن نیروی هوایی تایوان برای واکنش به پروازهای مکرر هواپیماهای چین در نزدیک این جزیره شده است. وزارت دفاع تایوان مدعی است هواپیماهای چینی از جمله پهپادها، به طور مکرر در منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان پرواز می‌کنند.

وزارت دفاع تایوان اخیرا نیز  از مانور چندین هواپیمای نظامی چینی نزدیک حریم هوایی خود خبر داد. به در این بیانیه، تعداد هواپیماهای نظامی چینی ۱۱ فروند ذکر شد.  وزارت دفاع تایوان مدعی شد که نیروی دریایی چین نیز در این واقعه مشارکت داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    3 0
    چین داره اخلاگرایه جنگال آمریکایی یا روسیش رو امتحان میکنه
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
    8 2
    مگه همه دنیا اف5 رو دور نریخته بودن؟!
    • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      6 0
      هنوز تعدادی از کشورها هم اف 4 دارند و هم اف 5 ولی آنها با پشتیبانی آمریکا ما به توان داخلی خودمان
  • حسین IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    4 0
    اف پنج همونه که کوثر از روش کپی شده
  • پارسا IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    2 2
    باید مراقب و محتاط بود وقتی طوفان زرد شروع به وزیدن کنه. و دیگه اینکه اونهایی که بر طبل تجزیه ایران عزیز میزنن وقتی کشور کوچولویی بشید اولا تو بازیهای سیاسی راهتون نمیدن دوم اینکه هر وقت هر قدرتی بخواد زیر دست و پای کشورهای بزرگ و قوی نابود و ویران میشیم.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    2 0
    از لحاظ ریاضی احتمال این که دوتا جنگده به هم بخورن چقدره؟ چطوری مگه پرواز کردن که به هم خوردن آخه، هضمش برام سخته یکم، راننشون ناشی بودن یا مشکل از پرنده ها بوده؟
    • GB ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
      1 0
      خلبان بهش میگن نه راننده ! علتش را هم ایجادجنگال توسط اخلاگرهای جمینگ چین عنوان کرده اند که وقتی روشن می کنند کلیه سیتم های ناوبری و اویونیک جنگنده بهم می ریزه و راهشو گم میکنه و اطلاعات غلط میده به خلبان
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    1 2
    جنگنده روسی بسیار عالی است که تقویت وبا تکنولوژی امروز باتعویض رادار مدرن شود چون مانور پذیر است، هم ارزون است، من به سلاح امریکایی صادراتی اعتبار ندارم
  • مجید IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
    0 0
    بابا دعوا نکنید بیابریم صف روغن وایستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس