۲۵۲ شکارچی متخلف در سال ۹۹ دستگیر شدند/ کشف ۱۲۷۱ مورد شکار و صید غیرمجاز در استان تهران

زندی ضمن تشریح آمار تخلفات و کشفیات در سطح مناطق چهارگانه استان تهران طی سال ۹۹ از برنامه‌های سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش مشرق، فرهاد زندی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به لزوم برخورداری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست از آموزش‌های تخصصی به‌خصوص در زمینه اطفای حریق گفت: آموزش اطفای حریق، خرید و افزایش تجهیزات اطفای حریق به منظور عملکرد بهتر در زمان آتش‌سوزی از برنامه‌هایی است که برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با آموزش نیروها و افزایش تجهیزات اطفای حریق می‌توانیم درصورت وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی در مناطق چهارگانه به‌موقع وارد عمل شویم تا آسیب کمتری به این مناطق وارد شود و با برنامه‌ریزی صحیح از وقوع برخی آتش‌سوزی‌ها پیشگیری کنیم. نیروهای ما در زمینه اطفای حریق آموزش‌هایی دیده‌اند و این برنامه‌های آموزشی ادامه خواهد داشت همچنین با نهادهای فعال در زمینه اطفای حریق تفاهمنامه‌هایی امضا کرده‌ایم تا با همکاری بتوانیم آتش‌سوزی‌های احتمالی را به‌خوبی مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید

فروش چند هزار دلاری نقاشی‌های یک سگ! + فیلم

آیا سازمان بازرسی ترمز شکارفروشی را می‌کشد؟

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به لزوم جذب نیروی محیط‌بان در مناطق چهارگانه استان تهران گفت: اگر قانون و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زمینه را مهیا و اعتبارات مالی لازم فراهم شود، در سال ۱۴۰۰ اقدام به جذب نیرو، آموزش آن‌ها و اضافه کردن نیروی سرباز به پاسگاه‌های محیط‌بانی که با کمبود نیرو مواجه هستند، خواهیم کرد.

زندی درباره آمار تخلفات و کشفیات سال ۹۹ افزود: ۲۵۲ متخلف در سطح مناطق چهارگانه استان تهران دستگیر شده‌اند که از این تعداد در مجموع ۱۱۸ قبضه سلاح کشف و ادوات و وسایل مربوطه کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۲۷۱ مورد جرایم شکار و صید غیرمجاز آبزیان، پرندگان و پستانداران کشف شد که از این موارد شامل ۲۳ مورد شکار پستانداران، ۵۲ مورد شکار پرندگان و ۱۱۹۶ مورد صید آبزیان بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه ۲۰۱ تخلف طی سال ۹۹ در سطح مناطق چهارگانه استان تهران اتفاق افتاد، گفت: ضرر و زیان وارد شده ناشی از این تخلفات که متخلفان موظف به پرداخت آن هستند، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

زندی در پایان افزود: در سال ۹۹ مردم ۷۶ مورد جوجه و پرنده شکاری آسیب دیده که نیاز به تیمار و رها سازی داشتند را تحویل دادند که به مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان منتقل شدند تا اقدامات درمانی روی آن‌ها انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس