کد خبر 1195110
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
عراق| انهدام ۶۱ مخفیگاه داعشی در نینوا/ آخرین نفس‌های داعش در «مثلث مرگ»

فرمانده محور شمال حشد شعبی عراق اعلام کرد که داعش آخرین نفس‌های خود را در آنچه «مثلث مرگ» نامیده می‌شد، می‌کشد و این از اسناد کشف شده در جریان عملیات اخیر که در آن به عناصر داعشی توصیه شده است که به مناطق دیگر بگریزند، مشخص شده است.

به گزارش مشرق به نقل از السومریه، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از انهدام 61 مخفیگاه داعشی و 24غار در کوه «قره جوغ »در نینوا که تروریست‌ها داعش در آن پنهان بودند، خبر داد.

وی آنرا در راستای خشکاندن ریشه تروریسم و در هم کوبیدن مواضع داعش دانست و از 133 حمله هوایی انجام شده به مواضع داعش در کوه «قره جوغ» در نینوا طی 10 روز گذشته خبر داد.

تشریح نتایج عملیات امنیتی در «طارمیه» بغداد

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی در جریان عملیاتی در باغات «البوشهاب» در «طارمیه» موفق به کشف سه مخفیگاه داعشی که در آن مواد غذایی قرار داشت، شدند.

در بیانیه اداره اطلاع رسانی عراق آمده است که نیروهای عراقی این مخفیگاه‌ها را منفجر کردند.

بیشتر بخوانید

کشف سلاح‌های مدفون داعش در عراق

الحشد عاملان جنایت البودور را دستگیر کرد

دفع حمله داعش در شمال دیالی به دست حشد شعبی

«فتاح العزاوی» از فرماندهان حشد شعبی عراق اعلام کرد که حمله داعش به منطقه «انجانه» در شمال دیالی دفع شده است.

وی افزود نیروهای حشد شعبی و ارتش عراق تلاش داعش برای رخنه در تپه های «حمرین» در نزدیکی «انجانه» در نود کیلومتری شمال بعقوبه را پس از رصد تحرکات آنها دفع کرد.

العزاوی تاکید کرد: تروریست‌های داعش پس از شکست تحرکات آنها گریختند.

وی با اشاره به آتش سنگینی که بر سر داعشی‌ها ریخته شد و آنها را مجبور به فرار کرد، بیان کرد: اوضاع تحت کنترل است.

هدف قرار گرفتن ستون نظامی آمریکا در نزدیکی صلاح الدین

یک منبع امنیتی شب گذشته از هدف قرار گرفتن ستون نظامی آمریکایی در نزدیکی صلاح الدین خبر داد و اعلام کرد: یک بمب ستونی آمریکایی را در نزدیکی صلاح الدین هدف قرار داد.

دستگیری عاملان جنایت روستای« البودور» در جنوب تکریت

حشد شعبی عراق در یک بیانیه از دستگیری عاملان جنایت هولناک روستای «البودور» در جنوب تکریت در استان صلاح الدین خبر داد و بیان کرد: اتاق عملیات با مشارکت نیروهای اطلاعاتی تیپ 35 و اطلاعات و امنیت حشد شعبی و مشارکت اطلاعات وزارت کشور به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شد که این تلاش‌ها به دستگیری عاملان اصلی جنایت تکریت منجر شد.

در این بیانیه آمده است: جنایتکارانی که دستگیر شده اند از اهالی همان روستا هستند و در میان آنها فردی که با داعش همکاری و در حمایت مالی تکفیری‌ها دست داشت، قرار دارد.

حشد شعبی از همکاری ساکنان این روستا با حشد شعبی و نیروهای امنیتی خبر داد و اینکه ساکنان این روستا مخالف اقدامات تروریستی هستند.

بر اساس اطلاعات اولیه این جنایت در نیمه شب جمعه انجام شده است و سه منزل در روستای «البودور» در منطقه «العوینات» در جنوب تکریت در استان صلاح الدین مورد هدف قرار گرفت.

داعش نفس‌های آخر خود را می‌کشد

«علی هاشم الحسینی» سخنگوی محور شمال حشد شعبی از کشف اسناد متعلق به داعش در مناطق بحرانی میان سه استان عراق که نشان از شکست داعش دارد و اینکه در این اسناد به سرکرده‌ها و عناصر داعشی توصیه شده است که به مناطق دیگر فرار  کنند، پرده برداشت.

وی افزود: نیروهای امنیتی و حشد شعبی در عملیات اخیر در مثلث داغ میان شمال دیالی و شرق صلاح الدین و جنوب غرب کرکوک به اسناد و نامه‌های داعشی که در آن خواسته شده است که تکفیری‌ها فرار کنند، دست یافتند.

الحسینی تاکید کرد: این نامه ها به دنبال از دست رفتن نود درصد توان رزمی و امداد رسانی لازم برای ادامه حملات و اقدامات تروریستی داعش رخ می‌دهد.

وی گفت: طبق داده‌های میدانی و امنیتی، داعش نفس‌های آخر خود را در مناطق واقع میان کرکوک، دیالی و صلاح الدین می‌کشد و این پس از اینکه نیروها به قلب مواضع آن که خطرناکترین است، رسیده و آنرا به طور کامل منهدم کرده اند، است.

الحسینی اظهار داشت: داعش در این مناطق به عناصری تبدیل شده است که میان شکاف و غارها از ترس نیروهای امنیتی پنهان شده اند و با هر وسیله‌ای از جمله موتور سیکلت به دنبال دور کردن خود از انظار هستند.

وی ادامه داد: آنچه مثلث مرگ میان سه استان عراقی نامیده می‌شد تمام شده است و از داعش پایگاه یا مرکزی که خطر آفرین باشد و تهدیدی امنیتی باشد، نمانده است.

کشف 2 کمربند انفجاری در جنوب فلوجه

منابع وابسته به پلیس استان الانبار از کشف دو کمربند انفجاری و مقادیری سلاح در جریان عملیات پیشگیرانه در جنوب شهر فلوجه خبر دادند و اعلام کردند که این پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر وجود سلاح برجای مانده از داعش انجام شده است

این منابع به خنثی سازی مواد و تسلیحات بدون تلفات و خسارات اشاره کردند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
    1 1
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس