تولید ملی خط مقدم مقابله با تحریم‌هاست/ باید به درستی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم - کراپ‌شده

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تولید ملی خط مقدم مقابله با تحریم‌هاست، گفت:باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

به گزارش مشرق، عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» گفت: زمانی که رهبر انقلاب فرموده‌اند که محور تولید ملی است، تکلیف همه در این حوزه مشخص است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته رهبر انقلاب شعارهای سال را حکیمانه و بر اساس نیاز کشور اعلام می‌کنند، ادامه داد: رهبر انقلاب با انتخاب شعارهای سال مهندسی ساختاری انجام می‌دهند، رهبر انقلاب طبق قانون اساسی این جایگاه را دارند که سیاست‌های کلی را مطرح کنند و اگر مسئولان از این فرامین کوتاهی کنند هم خلاف قانون و هم خلاف شرع کرده‌اند.

نماینده تهران در مجلس با تاکید براینکه هدف آمریکایی‌ها و غربی‌ها در  جنگ اقتصادی شکست ملت ایران بود که در این زمینه موفق نبودند، اضافه کرد: تولید ملی خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی است که باید تقویت شود که در این راستا همه ظرفیت‌ها باید به میدان بیاید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه یکی از ظرفیت‌های کشور بخش خصوصی است که از توان بالایی برخوردار است، اظهار داشت: باید از این ظرفیت برای خنثی‌سازی جنگ اقتصادی به نحو احسن استفاده شود.

اکبری تالار پشتی با بیان اینکه در بحث پشتیبانی از تولید مخاطب اصلی دولت است، افزود: درخواست اینکه کدام قوانین نقص دارد و یا اینکه نیاز به قانون جدید در این حوزه وجود دارد یا خیر؟ به عهده دولت است، چون قوه مجریه در میدان عمل و  اجرا  است، البته بحث مقررات زدایی نیز باید از سوی دولت انجام گیرد.

نماینده تهران در مجلس با اشاره به بازدیدهای نظارتی که در چند ماه گذشته داشته است، ادامه داد: یک نگرانی و دغدغه که در این بازدیدها به خصوص تولیدکنندگان بخش خصوصی داشتند این بود که نباید به بهانه رفع تحریم‌ها واردات آزاد شود و به تولید داخلی آسیب وارد شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: باید شرایطی را فراهم کرد که تولیدکنندگان به بهانه پرداخت نکردن مالیات یا برخی مسائل دیگر به زندان بروند و تولید آنها تعطیل شود و یا اینکه برای تولید کنندگان که صادرات محور هستند باید مشوق‌های در نظر گرفته شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    1 0
    تولید ملی خوبه اما قیمت تولید ملی کمر مردم رو شکسته
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    1 0
    همین بخش خصوصی شبه دولتی این رانت ودلالی ها به وجود آورده است وقتی شرکت ها وکارخانجات به اسم بخش خصوصی به کارمند دولت وآشنایان آنها داده می شود تولید را با زدو بندمختل میک کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس