کد خبر 1194873
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
بایدن اسم وزیر دفاع خود را فراموش کرد

رئیس جمهور آمریکا و معاونش روز جمعه به ایالت جورجیا سفر کردند تا با رهبران جوامع آسیایی-آمریکایی دیدار و گفت‌وگو کنند.

به گزارش مشرق، سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و معاونش کامالا هریس به ایالت جورجیا، پس از تیراندازی مرگبار یک مرد ۲۱ ساله علیه گروهی از آمریکایی های آسیایی تبار انجام شده است.

بر اساس این گزارش، سفر بایدن و هریس به ایالت جورجیا در ابتدا قرار بود برای تبلیغ و ترویج بسته کمک مالی کرونایی ۱.۹ تریلیون دلار انجام شود ولی تیراندازی مرگبار در جورجیا اهداف اصلی این سفر را تحت الشعاع قرار داد.

این مهاجم ۲۱ ساله متهم به قتل ۸ نفر از جمله ۶ زن آسیایی شده است. این جنایت موجب افزایش خشم و نگرانی در بین آمریکایی های آسیایی تباری شده است که پیش از این نیز هدف خشونت های نفرت انگیز قرار گرفته بودند.

کاخ سفید اعلام کرد: بایدن و هریس قرار است با رهبران جوامع آسیایی و نمایندگان این ایالت دیدار کنند تا نگرانی های آنها درباره این کشتار و جنایات نفرت انگیز علیه آسیایی ها را بشنوند.

بایدن به مقام های ارشد کاخ سفید دستور داده است تا تعامل و همکاری لازم را با جامعه آسیایی ها داشته باشند.

یک مقام کاخ سفید در این باره گفت: رئیس جمهور و معاونش پس از تیراندازی، تمرکز روی سفر را تغییر دادند و این خشونت علیه آسیایی ها را محکوم کردند.

بایدن گفته است که انگیزه اصلی از تیراندازی مرگبار جورجیا هنوز مشخص نیست ولی جامعه آمریکا با بحران مداوم خشونت ضد آسیایی روبرو است.

روز جمعه نیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اعمال خشونت علیه جوامع مختلف و اقلیت های قومی و قبیله ای به واسطه لحن استفاده شده توسط دولت ترامپ، تشدید شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس