کد خبر 1194658
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
ظریف

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رایزنی‌های امروزش در استانبول را خیلی خوب برشمرد و گفت: امیدوارم روابط ایران و ترکیه در جهت مناسبات راهبردی مدنظر رهبران دو کشور به پیش برود.

به گزارش مشرق، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (جمعه) سفری به استانبول داشت و با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد، در پایان این سفر در گفت‌وگویی درباره اهداف این سفر بیان کرد: لازم بود در مورد روابط دوجانبه و همچنین موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگوهای مهمی بین ایران و ترکیه صورت بگیرد و از روابط دو کشور حراست شود.

بیشتر بخوانید:

ظریف و چاووش اوغلو به گفت‌وگو نشستند

وی با بیان اینکه بحمدالله بحث‌های خیلی خوبی با مقامات ترکیه داشتیم، اظهار داشت: درباره روابط اقتصادی دوجانبه، روابط سیاسی دوجانبه و همچنین مشکلات کنسولی بین دو کشور و همکاری‌های منطقه‌ای دوجانبه بحث کردیم و امیدوارم پایان خوبی برای این بحث‌ها باشد و روابط دو کشور در جهت روابط راهبردی که مورد توجه رهبران دو کشور بوده است، پیش برود.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین در پیامی خطاب به هموطنان ایرانی در آستانه سال نو نیز افزود: امیدوارم سال آینده، سال سلامتی، دوستی و وفاق ملی برای همه ایرانیان باشد. سال نو بر همه مبارک.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف امروز در شهر استانبول با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و به گفت‌وگو نشست. براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مختلف روابط دوجانبه سیاسی، تاریخ و دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی و ‌سایر راهکارهای توسعه مناسبات تجاری گفت‌وگو کردند. 

تبادل نظر درباره مسائل منطقه‌ای، همکاری مشترک برای مبارزه با ترویسم و تحولات سوریه از دیگر موارد مورد گفت‌وگوی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این دیدار بوده است.

پیش از این وزارت خارجه ترکیه از سفر امروز ظریف به این کشور خبر داده و اعلام کرد: «در جریان این سفر، روابط دوجانبه میان ترکیه و ایران و همچنین مسائل جاری منطقه و بین‌المللی مورد بحث قرار خواهند گرفت.»

 رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بهمن ماه سال جاری نیز در سفری به چند کشور منطقه و در مقصد پایانی این سفر به استانبول رفت و با چاووش اوغلو وزیر خارجه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود گفته بود که در آینده نزدیک اجلاس وزرای خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان را در ایران برگزار خواهیم کرد و افزود: منتظر آقای اردوغان در ایران هستیم و ان‌شاءالله تاریخ را به زودی قطعی خواهیم کرد هم برای اجلاس عالی همکاری‌های راهبردی و هم برای اجلاس سران روند آستانه. 

در سفر ظریف به ترکیه اعلام شد که تهران به زودی میزبان وزرای خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    4 1
    رفته التماس کنه که در یمن وارد جنگ نشوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس