غارت نفت سوریه

وزیر نفت و منابع معدنی سوریه خبر داد که مناطق تحت اشغال آمریکا بالغ بر 90% از ذخایر نفت سوریه را در خود جای داده است.

به گزارش مشرق، «بسام طعمه» وزیر نفت و منابع معدنی سوریه از غارت نفت این کشور توسط نظامیان تروریست آمریکایی انتقاد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از طعمه گزارش داد، مناطق تحت اشغال آمریکا بالغ بر ۹۰% از ذخایر نفت سوریه را در خود جای داده است.

وی گفت: «آمریکایی‌ها و دنباله‌روهای این کشور، در هدف قرار دادن منابع نفتی سوریه و کشتی‌های امدادرسانی به این کشور، مانند دزدها رفتار می‌کنند».

این وزیر سوری خاطر نشان کرد: «حمله و جنگی که به سوریه انجام شد، در هیچ منطقه‌ای صورت نگرفت؛ چه از منظر ممانعت از بهره‌بردای منابع یا امدادرسانی به ما».

طعمه تصریح کرد، سوریه ذخایر نفتی خوبی دارد، ولی قراردادهای مربوط به اکتشاف و استخراج نفت، پرهزینه است و مدت زمان زیادی طول می‌کشد.

وی در پایان میزان خسارتهای مستقیم و غیر مستقیم وارده به سوریه در بخش نفت را بالغ بر ۹۲ میلیارد دلار عنوان کرد.

تروریست‌های آمریکایی شرق و شمال شرق سوریه را اشغال کرده‌اند تا بتوانند با همکاری تروریستها و عناصر وابسته به خود، نفت این کشور را غارت کنند.

منابع آگاه خبر دادند که آمریکا به همراه عناصر کُرد وابسته به خود و با همکاری ترکیه و تروریستهای جبهه النصره، مجددا غارت و فروش نفت سوریه را آغاز کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیروزه IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    2 0
    در این خانه را کسی نخواهد زد الا خود خواهی .تا موقعی منتظر دیگران باشی تا دیگران اب و خاکت را نجات بدهند حالا حالای باید منتظر بمانی .پس بپا خیز و کشورتان را بر علیه دزدان متحد کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس