کد خبر 1194406
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
افشای پروژه جدید آمریکا در نوار مرزی عراق و سوریه

رئیس جمهور عراق امروز خبر داد که برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای نظامی خارجی در این کشور تصمیمی اتخاذ شده است.

به گزارش مشرق، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز (پنج‌شنبه) گفت که روابط بین عراق و آمریکا مهم و اساسی و مبتنی بر منافع مشترک است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، صالح افزود که در گفت‌وگوی استراتژیک بین بغداد و واشنگتن به مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی پرداخته می‌شود.

او در عین حال تأکید کرد که تصمیم برای پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای خارجی نظامی در عراق اتخاذ شده است و هم اکنون تعداد این نیروها بیشتر از ۲۵۰۰ نفر نیست.

آمریکا دی ماه سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیروهای همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.

صالح همچنین گفت که خلأ در روابط بین بغداد و اربیل به وجود آمده است و ضرورت دارد که این روابط در مسیر صحیح خود قرار گیرد و از طریق یک گفت‌وگوی ملی هر طرفی حقوق و وظایف خود را بشناسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس