امارات نشست دیپلماتیک با واشنگتن و تل‌آویو را تعلیق کرد

یک مقام اماراتی با اعلام خبر تعلیق مقدمات برای برگزاری نشست دیپلماتیک مشترک با رژیم صهیونیستی و آمریکا، گفت ابوظبی قصد ندارد بخشی از کارزار انتخاباتی در فلسطین اشغالی باشد.

به گزارش مشرق، بعد از لغو سفر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به ابوظبی، دولت امارات عربی متحده نیز نشست آتی با تل‌آویو و آمریکا را تعلیق کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، این نشست قرار بود در ماه آوریل با حضور نتانیاهو، نمایندگانی از دولت آمریکا و کشورهای عربی که با تل‌آویو توافق سازش امضا کردند، برگزار شود.

«انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات ضمن اعلام خبر تعلیق این نشست، در صفحه توئیتر خود نوشت: «از نظر امارات، مقصود توافق‌های آبراهام ارائه بنیان استراتژیک محکم برای تقویت صلح با اسرائیل و همچنین در کل منطقه بود».

قرقاش در ادامه این توئیت توضیح داد: «امارات بخشی از کارزار انتخاباتی داخلی اسرائیل نخواهد بود، اکنون یا هر زمان دیگری».

شبکه فلسطینی «قدس نیوز» نیز گزارش داد که اماراتی‌ها در پیامی که به تل‌آویو دادند، ناراحتی «محمد بن زائد آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی از لغو مکرر سفر نتانیاهو به این کشور را ابلاغ کرده‌اند.

تاکنون کشورهای امارات، بحرین، سودان و مغرب وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه‌های سازش با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» امضا کرده و رسماََ مناسبات دیپلماتیک برقرار نمودند.

پیشتر، روزنامه «جروزالم‌پست» با بیان اینکه تعلل اردن در موافقت با عبور هواپیمای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در لغو سفر وی به ابوظبی مؤثر بود، اما نوشت که اماراتی‌ها نیز همچنان در پذیرش نتانیاهو تردید داشتند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس