ادعای رژیم صهیونیستی درباره عادی‌سازی روابط با ۴ کشور عربی

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ۴ کشور دیگر به زودی توافق سازش با این رژیم امضا می‌کنند که با کشور عمان، عربستان سعودی و قطر نیز در حال رایزنی هستند.

به گزارش مشرق، «ا یلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ۴ کشور در شرف عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند که ۳ کشور عربی و ۱ کشور آفریقایی به زودی روابط خود را با تل‌آویو عادی‌سازی می‌کنند.

وی در ادامه ادعاهای خود اعلام کرد که چهار کشوری که احتمال دارد با اسرائیل روابط دیپلماتیک ایجاد کنند، عربستان سعودی، عمان، قطر و نیجر است.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که پس از توافق عادی ‌سازی روابط با امارات، بحرین ، سودان و مراکش ، ۴ توافقنامه دیگر در راه است.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه گفت: «کمتر از یک ماه قبل، من از سفری تاریخی به سودان بازگشتم و هفته قبل از آن نیز در مصر بودم که در نشست امنیتی اقتصادی شرکت کردم».

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: مصری‌ها می‌بینند که در منطقه چه اتفاقی می‌افتد و آن‌ها می‌خواهند سازش با اسرائیل را بیشتر کنند و کشورهای بیشتری در خلیج فارس و آفریقا هستند که در آینده توافق‌نامه‌هایی را با اسرائیل منعقد می‌کنند.

ایلی کوهن در ادامه تاکید کرد :« در خلیج فارس در حال صحبت کردن با عمان، عربستان سعودی و قطر هستیم. علاوه بر آن، در نیجر نیز انتخابات برگزار شده و نامزد پیروز از حامیان آمریکا است که شانس برقراری روابط با اسرائیل را افزایش می‌دهد».

کوهن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تغییر دولت آمریکا مانع روند پیشرفت توافق با رژیم صهیونیستی می‌شود؟ تصریح کرد: تغییر در دولت آمریکا به نحوی کمتر در پیشرفت توافقات با آفریقا و به نحوی بیشتر در توافق با کشورهای حاشیه خلیج فارس جدی و مهم است و برای این کشورها آگاهی از سیاست آمریکا در برابر ایران اهمیت دارد.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در پایان ادعا کرد: ایالات متحده با ایران مدارا خواهد کرد و طبق برآوردهای من توافقات با کشورهای حاشیه خلیج فارس پیشرفت نخواهد کرد و اگر واشنگتن سیاست سختگیرانه و تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کند و همچنین مانع دستیابی آن به سلاح هسته‌ای شود، شاهد توافقات صلح بیشتری با کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهیم بود.

تاکنون کشورهای امارات، بحرین، سودان و مغرب با میانجگری «دونالد ترامپ»رئیس جمهور سابق آمریکا توافقنامه‌های سازش با رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق‌های آبراهام» را امضا کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس