کد خبر 1194094
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کرونا

استاد دانشگاه پزشکی واندربیت گفت: این نگرانی وجود دارد در صورتی که کشورهای فقیر نتوانند دسترسی مناسبی به واکسن داشته باشند، همچنان به عنوان مانعی جدی در توسعه اقتصاد جهانی باقی بماند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دکتر ویلیام شافنر، استاد دانشگاه پزشکی واندربیت، می‌گوید: افراد زیادی در حال همکاری با سازمان بهداشت جهانی، بنیاد گیدز و مؤسسه کوواکس هستند تا شرایط برای دسترسی هر چه بیشتر و سریع‌تر کشورهای در حال توسعه به واکسن کرونا فراهم شود. این نگرانی در سطح بین الملل وجود دارد که علیرغم آغاز روند واکسیناسیون سراسری در کشورهای توسعه یافته، تداوم شیوع این ویروس در کشورهای فقیر و در حال توسعه، در صورتی که آنها نتوانند دسترسی خوبی به واکسن داشته باشند، همچنان به عنوان مانعی جدی در بهبود اوضاع باقی بماند.

شافنر ادامه داد: این همه‌گیری کرونا تا زمانی که در همه جای جهان ریشه‌کن نشود تمام نخواهد شد. این که ما فقط خودمان را واکسینه کنیم کافی نیست.

این استاد دانشگاه افزود: بنابراین ما همه نیاز داریم تا به این مسأله توجه کنیم، این مسأله نه تنها منطقی و انسان‌دوستانه است بلکه ما از طریق کمک به کشورهای در حال توسعه و فقیر در واقع در حال کمک به خودمان هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایسو IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 0
    به کرونا لعنت
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      1 1
      به کرونا هراسان مغرض لعنت، ویروسها همیشه تاریخ بوده‌اند، هیچ یک از اولیای خدا به این مخلوقات لعنت نکرده است.
  • حسن زاده IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    1 0
    بشريت بايد در هرحال به مبارزه با كرونا ادامه بدهد در دو جبهه يكى درمان دارو و واكسن يكى هم رعايت بهداشت فردى و اجتماعى و از اينها كه بگذريم خواست خداوند تبارك وتعالى است كه عمر خانوادگى ويروس كرونا به پايان برسد و بيمارى كرونا هم در حداقل در دنيا باقى بماند مثل آبله جذام سل مالاريا و.....
  • اکبریزدیزاده ازبجنورد IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    امیدوارم تا آخر سال این کار ویروس تمام بشه وریشه کن که بتوانیم در آرامش وآسایش زندگي کنیم، ،انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس