معاون استاندار کربلا توطئه امارات برای شورش در این استان را فاش کرد

علی المیالی معاون استاندار کربلا جزئیات یک طرح خطرناک برای ترور و شورش در این استان را فاش کرد و هشدار داد این استان با حمله های خارجی تحت حمایت امارات به منظور از بین بردن زیرساخت ها روبه‌رو است.

به گزارش مشرق، علی المیالی سه شنبه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه العهد عراق ضمن معرفی اجمالی متهمان گفت: "برنامه های این گروه محدود به کربلا نبوده بلکه متهمان بدنبال ایجاد نافرمانی مدنی و رخنه در اعتراضات مردمی در سراسر استان کربلا بوده و در این راستا با کشورها و کنسولگری های متعددی از جمله ترکیه و امارات ارتباط داشته‌اند".

وی با یادآوری فعالیت جاسوسی این افراد بیان داشت که متهمان برای اجرای طرح شورش و کودتا با فردی به نام "علی" برای توطئه ترور در امارات تماس داشته و کارت‌های بانکی سوریه، امارات، آمریکا و سیمکارت تلفن همراه را نزد خود داشتند. 

المیالی سرکرده این گروه را شخصی با تابعیت آمریکایی - لبنانی معرفی کرد که بیشتر برنامه‌های مزبور را وی برعهده داشته است.

المیالی گفت که شخصی به نام صالح یوسف صایل نیز از افسران پیشین عراق متهم به جاسوسی است که به قید وثیقه آزاد است. 

وی به همراه شخص دیگری به نام "حسین زغیر" برای انجام ترور مسوولان برنامه ریزی داشته است؛ زغیر در سال ۲۰۲۰ دستگیر و به حبس ابد محکوم شده است.

معاون استاندار کربلا بدون اشاره به مکان دستگیری زغیر و سایر جزییات و با بیان اینکه آزادی "صالح یوسف صایل" امری تعجب آور است؛ افزود: این باند قصد داشتند سرکنسول ایران در کربلا را ترور کنند.

بر اساس گفته های المیالی، "صالح یوسف" اذعان کرده است که به او وعده هایی برای تصدی وزارت دفاع پس از اجرای کودتا در عراق داده شده است.

وی افزود: نهادهای اطلاعاتی عراق مکالماتی میان زغیر و آن فرد آمریکایی را ضبط کرده‌اند که بر اساس آن معلوم شد زغیر ماموریت ترور استاندار پیشین کربلا و معاونش را هم برعهده داشته است.

در این برنامه تلویزیونی همچنین "امال الدین الهر" استاندار سابق کربلا نیز از برخی توطئه‌ها و برنامه ریزی‌ها پرده برداشت و از طرحی برای تخریب و آشوب در عراق با برنامه ریزی و مدیریت "اربیل (مرکز اقلیم کردستان) و امارات" سخن گفت.

استاندار پیشین کربلا با تاکید مجدد بر اینکه امارات در طرح آشوب عراق دست داشت، گفت: برخی بعثی‌ها و تروریست‌هایی که در حال حاضر ساکن امارات هستند، در برنامه‌ریزی برای ترور من شرکت داشتند؛ امارات پول‌هایی را در حمایت از خرابکارها در تظاهرات عراق جابجا کرده و این افراد مترصد فرصتی برای ایجاد شورش در کربلا بودند و همه اینها در حالی صورت می گیرد که دولت عراق در برابر این توطئه‌ها از سوی کشورهای منطقه ساکت است.

خبرنگار ایرنا در این رابطه با یکی از دیپلمات های مطلع سفارت ایران در عراق تماس گرفت که وی در پاسخی کوتاه گفت فعلا نمی‌تواند موضوع را تایید کند. 

او در پاسخ بر اینکه آیا اصل موضوع صحت دارد یا خیر؟ تلویحا به این نکته اشاره کرد که موضوع نیازمند بررسی بیشتر و البته اظهار نظر از سوی مراجع ذیصلاح است.  

تلاش ها در بغداد برای تماس با استاندار کربلا به منظور اخذ جزییات بیشتر در خصوص طرح ترور سرکنسول ایران در این استان به دلیل پاسخگو نبودن این مقام‌ها بی نتیجه ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    دولت زبان بلد دنیا چرا کاری نمیکنه !!!!!!!!!
  • ایرانی IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    آشغال اماراتی یک سیلی طلبت
  • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    مایه اش تشکیل واعلام موجودیت یک گروه شبه نظامی وفرستادن چند پهپاد وزدن چند فرودگاه وبندر و... است. اگه به غلط کردم نیفتاد. همه توریست هاشون در میرن. میگی نه، امتحان کنید.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    1 0
    امارات منجمدعربی با دستور کارآمریکا و صهیونیست ها مبدل به کانون صدور توطئه و تروریست و دخالت نظامی در کشورهای یمن، عراق، لیبی؛ ایران و...شده است.باید پوژه چرکین این حاشیه نشین مزدور آنسوی آبهای گرم خلیج فارس را به خاک کشید.
  • قریشی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    1 0
    این سران سرسپرده اعراب تا کی نمی خواهند درک کنند که تنها عامل عاقبت بخیری برایشان وحدت کشورهای اسلامی و دوری از تفرقه است . اختلاف در جزئیات امری رایج است ما در بین اهل سنت هم چهار مذهب با دیدگاههای متفاوت ولی نزدیک به هم داریم به والله قسم اگر ریشه های اختلاف چه از طرف شیعه انگلیسی و چه از طرف وهابیون امریکایی خشکانده شود و با دیده برادری به هم و اعتقاداتمان نگاه کنیم دلایل بسیار بیشتری برای برادری و همسویی داریم . من از وهابیون بیزارم و دست برادران اهل تشیع خودم را می بوسم
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    امارات کی گنده شد؟اون که فقط لایق دوشیده شدن بود.کی به امارات توهم گنده بودنو داده؟
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    درست است که انگلیس زمین گیر شده است اما اختلاف افکنی بین کشور های اسلامی را امریکا و اسراییل دنبال می کنند کشور های اسلامی باید اختلاف های خود را کنار بگذارند که بهترین سود را امریکا و روسیه و اسراییل از اختلاف کشور های مسمان می برند و سلاح های خود را می فروشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس