آمریکا ایران را به «تلاش برای نفوذ در انتخابات ۲۰۲۰» متهم کرد!

اداره اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه در گزارشی مدعی شد که ایران با بهره گیری از «کارزار نفوذ سرّی و چندجانبه» در تلاش برای اثرگذاری بر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، اداره اطلاعات ملی ایالات متحده روز سه‌شنبه در یک گزارش ایران و چند کشور و گروه دیگر از جمله روسیه، کوبا، ونزوئلا، چین و جنبش حزب الله لبنان «را به تلاش برای اعمال نفوذ و اثرگذاری بر روند انتخابات» ۲۰۲۰ آمریکا متهم کرد.

اداره اطلاعات ملی آمریکا در این گزارش مدعی شد که ایران به یک «عملیات نفوذ سرّی و چند جانبه» دست زده است که ادعا می‌شود هدف آن «تضعیف» احتمال پیروزی مجدد «دونالد ترامپ» در این انتخابات بدون افزایش مستقیم شانس پیروزی رقیب وی، «جو بایدن» بوده است.

شورای اطلاعات ملی آمریکا در بخش دیگری از این گزارش غیر محرمانه ادعا کرد که سازمان‌های وابسته به دولت روسیه در جریان انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا جنگی خبری را با تکیه بر اخبار جعلی علیه «جو بایدن» نامزد این انتخابات و رئیس جمهور کنونی ایالات متحده به راه انداختند که دستور این جنگ خبری مستقیماً از سوی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صادر شده بود.

این در حالی است که طبق گزارش تحلیلگران هیچ‌گونه شواهدی دال بر عملیات هکری از سوی نیروهای بیگانه در این انتخابات در دست نیست.

گفتنی است که گزارش مزبور نسخه غیر محرمانه از گزارشی است که شورای اطلاعات ملی آمریکا به عنوان نهاد تحلیلگر و مشورتی نزد مدیر اطلاعات ملی، در روز هفتم ژانویه ۲۰۲۱ به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت ایالات متحده و رؤسای مجالس سنا و نمایندگان آمریکا ارائه کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس