کد خبر 1193768
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
انگلیس درباره احتمال جنگ سرد جدید با چین هشدار داد

نخست وزیر انگلیس با دفاع از روابط با چین گفت که چین دومین اقتصاد بزرگ جهان بوده و این یک واقعیت عینی است.

به گزارش مشرق، نخست وزیر انگلیس در سخنانی در پارلمان این کشور هشدار داد که انگلیس نباید درگیر «جنگ سرد» جدید با چین شود.

به نوشته وبگاه «یاهو نیوز» «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس  سه شنبه در سخنرانی در پارلمان این کشور  با بیان برنامه بازنگری سیاست پسا برگزیتی خود گفت که در بازنگری سیاست امنیتی، دفاعی  و سیاست خارجی انگلیس رویکرد روشنی در برخورد با پکن ارائه شده است.

جانسون در واکنش به مخالفان تعامل لندن با چین گفت: «کسانی که خواهان جنگ سرد جدید علیه چین هستند یا این که تلاش می‌کنند ما اقتصاد خود را به طور کامل از چین جدا کنیم، در اشتباه هستند.»

جانسون گفت که روابط تجاری انگلیس با پکن حدود ۸۱ میلیارد پوند ارزش دارد و چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان باقی مانده و این کشور یک واقعیت عینی  در زندگی انگلیسی‌هاست. جانسون در دفاع از روابط با پکن افزود، باید یک رابطه صریح و روشن با چین داشت.

بر اساس سیاست جدید انگلیس، روسیه نیز کماکان یک تهدید برای این کشور محسوب می‌شود و انگلیس کلاهک‌های اتمی خود را افزایش خواهد داد. دولت انگلیس همچنین مدعی شده که بازنگری و بررسی سیاست دفاعی، خارجی و امنیتی این کشور نشان می‌دهد که نمی‌توان به تعهدات خود مبنی بر کاهش زرادخانه اتمی پایبند باشد.

در برنامه بازنگری سیاستهای انگلیس همچنین ذکر شده که تهدید تروریستی در این کشور کاملا واقعی است و قرار است در این راستا مشارکت امنیتی با عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی افزایش یابد.

در حال حاضر انگلیس حدود ۱۹۵ کلاهک اتمی در اختیار دارد. لندن در حالی قصد دارد زرادخانه اتمی خود را گسترش دهد که  این کشور در بررسی دفاعی استراتژیک سال ۲۰۱۵ خود به کاهش مجموع ذخایر تسلیحات هسته‌ای خود تا حدود ۱۸۰ کلاهک متعهد شده بود.

روزنامه تلگراف گزارش داد، در صورت عملی شدن افزایش تعداد کلاهکهای اتمی بریتانیا، برای نخستین بار از پایان جنگ سرد به این سو خواهد بود که شمار کلاهک‌های اتمی این کشور افزایش پیدا می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس