علی فتح الله زاده

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: آقای شیخ سلمان باید بداند که دست‎بوسی آل سعودی هم حدی دارد. برای او زشت است که به عنوان رییس AFC اینقدر خودش را خادم آل سعودی نشان می دهد.

سرویس ورزش مشرق – به رغم پیگیری های موضوع واگذاری میزبانی دیدارهای مقدماتی جام جهانی به بحرین و از طرفی میزبانی عربستان در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا از سوی وزارت ورزش و امور خارجه همچنان موضوع این روزهای فوتبال در همین ارتباط است و به نظر می رسد اقدامی در این باره انجام نشده و تغییر خاصی در تصمیمات یکسویه AFC ایجاد نخواهد شد. در همین باره با مدیرعامل اسبق استقلال که بارها همراه این تیم به کشور عربستان رفته و در مناسبات بین المللی و آسیایی در مقر AFC حضور داشته صحبت کردیم تا علاوه بر موضوعات روز باشگاه و تیم فوتبال استقلال، در این باره هم سئوالاتی را درباره چرایی این ظلم آشکار به کشورمان مطرح کنیم.

علی فتح اله زاده در گفت و گوی تفصیلی با مشرق، از هر دری با ما حرف زد و به مسایل روز تیم و باشگاه پرداخت. از مدیرعامل اسبق باشگاه درباره بهترین خاطره اش در قرن سیزدهم و همه این سالها که در فوتبال بوده هم پرسیدیم تا نوبت به اعطای میزبانی های جدید AFC به عربستان و بحرین رسید.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

گزیده صحبتهای علی فتح اله زاده با مشرق:

*بهترین خاطره قرن ۴ شکست متوالی پرسپولیس بود

*بحرین از پنجره هواپیما هم پیدا نیست بعد می خواهند ایران را محو کنند

*عربستان که هر روز به کشورش حمله می شود امن است؟

*فکری روش کار با ستاره ها بلد نبود

*مجیدی با فوتبال مدرن آشناست

*برخی مدیران از محمود فکری خوششان نمی آمد

*استقلالِ فرهاد مجیدی شاداب است

*دژاگه به درد استقلال می خورد

*آلمان ها از حسادت به سبیل علی دایی پرداختند

*به عزیزی خادم توصیه می کنم هول نشود

* چه اتفاقاتی رخ داد که محمود فکری از استقلال استعفا کرد و رفت؟

- فوتبال همین است. گاهی روی خوشش را به شما نشان نمی دهد و این بار نوبت محمود فکری بود. البته به نظرم باید بگویم که محمود فکری خودش خودش را زد.

بهترین خاطره قرن ۴ شکست متوالی پرسپولیس بود/ آقای شیخ سلمان، دست بوسی آل سعود هم حدی دارد!

* چطور؟

- از بس مصاحبه کرد و گفت عده ای دارند مرا می زنند. وگرنه مربی که تیمش از ۱۵ هفته دور رفت، ۸ هفته در صدر بود و در سایر هفته های آن هم جزو بالای جدولی ها بوده که نباید این همه خودش را درگیر این مسایل کند. آمار او با استقلال بسیار چشم نواز بود ولی با اشتباهات خودش این مشکلات را بیشتر کرد و دائم حواسش به پشت سرش بود. البته یک موضوع دیگر هم بود.

* چه موضوعی؟

- دومین اشتباهش این بود که نتوانست ارتباط خوبی بین خودش با بازیکنان ایجاد کند.

* دلیلش چه بود؟

- شاید به این دلیل بود که او در تیم های قبلی اش با ستاره ها کار نکرده بود. کار با ستاره ها روش خودش را دارد و باید بلد باشید. او در تیم های سطح معمولی کار می کرد ولی در استقلال که دارای بازیکنان سطح بالایی است وضعیت فرق دارد. به جرأت می توان گفت که او تجربه برخورد با ستاره ها را نداشت. یک موضوع دیگر هم مدیریت باشگاه بود.

* مدیران؟

- بله! در هیأت مدیره هم عده ای بودند که از محمود خوششان نمی آمد و به نوعی او را مورد حمایت خود قرار نمی دادند. کنارش نبودند. در نهایت قسمتش این بود ولی مطمئن هستم اگر بار دیگر به استقلال برگردد این بار می داند چکار کند. اگر بخواهم در همه پیشکسوتان استقلال، ۳ استقلالی واقعی و متعصب و تمیز را نام ببرم یکی از آنها محمود فکری است ولی او باید بداند که امروز دنیا، دنیای ارتباطات است و او باید رسانه را هم یکی از بازیکنان تیمش بداند و بتواند با بیرون از تیمش هم ارتباطات درستی برقرار کند.

بهترین خاطره قرن ۴ شکست متوالی پرسپولیس بود/ آقای شیخ سلمان، دست بوسی آل سعود هم حدی دارد!

* فرق مجیدی چه بود که در همین دو بازی دیدیم بازیکنان دوست داشتند جانشان را برای او بدهند؟

- او یک فاکتور دارد که درست در نقطه مقابل فکری است. فرهاد ارتباطی با بازیکن برقرار می کند که حاصل تجربه سالها بازی در فوتبال مدرن با سرمربیان بزرگ دنیاست. ضمن اینکه فرهاد خودش هم بازیکنی محبوب است و از ویژگی های دیگر او این است که همیشه دوست دارد برنده باشد. از روزی که من او را از بهمن به استقلال آوردم همین روحیه را داشت و هنوز هم توانسته این روحیه اش را تازه نگه دارد و به خوبی بلد است این روحیه را به تیمش تزریق کند. امیدوارم استقلال با هدایت فرهاد مجیدی قهرمان شود.

* وقتی آرمان رمضانی به استقلال آمد پرسپولیسی ها گفتند او را روی دیوار مهربانی گذاشتند و استقلال آن را برداشت. این صحبتها به نوعی تحقیر تفکرات فرهاد مجیدی نبود؟

- از قدیم گفته اند وقتی گربه دستش به گوشت نمی رسد می گوید پیف پیف! ولی وقتی رویتان را برگردانید آن را برمی دارد. شک ندارم فرهاد مجیدی بی دلیل این بازیکن را نیاورده است و ببینید که چه بازی از او می گیرد. شخصا چشم بسته نظرات او را در این زمینه قبول دارم. رمضانی حتما بازیکن خوبی است و خودش هم این را در ترکیب استقلال ثابت می کند.

* اشکان دژاگه بازیکن محبوب شما نبود؟

- روزی که او برای اولین بار در ایران برای تیم ملی بازی کرد من او را برای استقلال پسندیدم. می دانید که من همیشه دنبال درجه یک ها بودم و بازیکن درجه دو برای استقلال نمی آوردم. اگر در استقلال می ماندم تا امروز شک نکنید که اشکان را استقلالی کرده بودم. حالا هم با اینکه سن و سال او بالا رفته ولی به درد استقلال می خورد.

* استقلال در این دو بازی چه تغییری کرده بود؟

- تیم شاداب بازی می کرد. جنگندگی واقعی را در تیم دیدیم و مشخص بود که شوک مثبتی به تیم وارد شده و امیدوارم در نهایت این شوک منجر به قهرمانی استقلال شود و با همین تیم پس از سالها قهرمانی را بدست بیاوریم.

* بهترین اتفاق قرن سیزدهم برای شما چه بود؟

- خب اتفاقات به یادماندنی و شیرین کم نبوده است. از تولد فرزندانم و قهرمانی هایی که با استقلال کسب شد. خیلی اتفاقات خوب داشتم و می ترسم یکی را بگویم و بقیه را فراموش کنم.

بهترین خاطره قرن ۴ شکست متوالی پرسپولیس بود/ آقای شیخ سلمان، دست بوسی آل سعود هم حدی دارد!

* آنچه از همه مهمتر بوده؟

- فکر می کنم ۴ بار پیروزی متوالی با استقلال روبروی پرسپولیس بهترین اتفاقی بود که به این راحتی ها تکرار شدنی نیست و تا ابد عدد ۴ را به تاریخ پیوند داد و هر زمان هواداران از عدد ۴ یاد کنند به یاد قرن سیزده و ۴ شکست متوالی پرسپولیس جلوی تیم محبوبشان می افتند.

* درباره انتخاب شدن عزیزی خادم به عنوان رییس جدید فدراسیون حرفی ندارید؟

- فقط این را به او توصیه می کنم که مبادا بشود مانند مدیرانی که هول می شوند و تا می آیند خودشان را پیدا کنند می بینند که ۴ تا خورده اند. باید سنجیده و با دقت در مسیری که واردش شده گام بردارد و می تواند با استفاده از تجارب افراد این کاره بهتر حرکت کند.

* AFC چرا میزبانی ها را به عربستان داد؟ ایراد از خود ماست؟

- اول باید بگویم بابت این موضوع متأسفم و دوم اینکه نباید همه مشکلات را گردن فوتبال و فدراسیونش انداخت. وقتی ما در تحریم هستیم و همه علیه ما شده اند AFC هم از این فرصت استفاده می کند. از طرفی پول بی حساب و کتاب نفت عربستان در حال خریدن AFC و حتی FIFA است. جایی که شعارش بازی جوانمردانه است و در این وضعیت می بینیم که عربستان که هر روز از یکطرف به کشورش حمله می شود و روز بعد خودش به یک کشور دیگر حمله می کند را میزبان می کنند ولی ایران که این قدر در امن و امان است و استادیوم های شیک و مدرن برای میزبانی دارد را برای این موضوع در نظر نمی گیرند. قول می دهم اگر ما استادیوم ۳۰۰ هزار نفری داشتیم با یک بازی دربی پرش می کردیم و به اندازه کل پتانسیل تماشاگران لیگ عربستان فقط در یک بازی خودنمایی می کردیم.

بهترین خاطره قرن ۴ شکست متوالی پرسپولیس بود/ آقای شیخ سلمان، دست بوسی آل سعود هم حدی دارد!

* ریشه کجاست؟

- آقای شیخ سلمان باید بداند که دست‎بوسی آل سعودی هم حدی دارد. برای او زشت است که به عنوان رییس AFC اینقدر خودش را خادم آل سعودی نشان می دهد و برای خوشامد آنها دست به هر کاری می زند.

* همین فرد میزبانی انتخابی مقدماتی جام جهانی را هم به بحرین داد؟

- بله! شما اگر از جو خارج شوید اصلا نمی توانید بحرین را روی کره زمین پیدا کنید. بحرین از پنجره هواپیما هم پیدا نیست ولی ایران از کره ماه هم پیداست و شیخ سلمان باید بداند با این کارها نمی تواند ایران را حذف کند. همه آسیا و دنیا ایران را می بینند و او و همدستان آل سعودی اش هر کاری بکنند ایران را کنار بزنند ولی ما هستیم و با قدرت و در زمین فوتبال حقمان را می گیریم.

بهترین خاطره قرن ۴ شکست متوالی پرسپولیس بود/ آقای شیخ سلمان، دست بوسی آل سعود هم حدی دارد!

* به تازگی و در روز جهانی ریاضیات آلمانی ها با طرح یک سئوال درباره اندازه سبیل علی دایی موجبات ناراحتی خیلی از فوتبالی های ایران را فراهم کردند. این رفتارها ناشی از چیست؟

- به هر حال همه جای دنیا حسود زیاد است. وقتی در دنیا یک ایرانی به نام علی دایی رکورد آقای گلی را می شکند که نه در اروپاست و نه در آمریکا بلکه در آسیا متولد شده و به ویژه در ایران این برای آنها سخت است و از هر طریقی سعی می کنند که حسادتشان را نشان بدهند. علی دایی اسطوره فوتبال ایران و جهان است که استقلالی ها و پرسپولیسی ها او را دوست دارند و جایگاهی ویژه نزد مردم ایران دارد و با این رفتارها چیزی از ارزش هایش کم نمی شود. او بارها در میادین بین المللی حتی با شکم پاره برای ایران جنگیده و ما هرگز آنها را از یاد نمی بریم.

* حرف باقیمانده؟

- امیدوارم سال پیش رو سرشار از سلامتی و گشایش اقتصادی برای همه مردم کشورم باشد و شاد و سرخوش کنار خانواده شان باشند. از طریق سایت شما این سال نو را به همه هموطنانم تبریک می گویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    39 9
    یکی به این بگه چهارتا جعلی تون تو لیگ یا جام حذفی پشت سرهم بوده ؟بشمار ! اینم دست و پا میزنه برگرده استق لال
    • GB ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      16 4
      فکر کنم منظورش پوکر قهرمانی ما بوده یا شاید 4 تایی شدن با همون جمله معروف هت تریک میکنه یا پاس میده؟ شاید هم عوض کردن متوالی 4
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      4 13
      نمیدونم کی به این لنگیا یاد داده که افتخارات بقیه رو جعلی بگن و مال خودشون اصله اصل. داداش اشتباه میزنیا
  • َA--R IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    23 4
    بهترین خاطره قرن . 6 تایی کردن چوستقلالی ها
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      4 5
      جدیدترین نسخه شیش تایی مربوط به جام حذفی سال گذشته بود که پیروزی تو دربی شیش تایی شد
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    8 6
    به جای اینکه بگوید بهترین خاطره من این است که استقلال چهار، پنج بار یا شش بار پشت سرهم برنده شد، شادیش را در بدبختی دیگران میجوید و میگوید باختن فلان تیم پنج بار خوشترین خاطره است. آیا تیم بزرگ، پرسابقه و پرطرفدار استقلال را باید چنین حقیری اداره کند؟ دلم برای ایران میسوزد، حیف از استقلال.
  • علی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    8 16
    قرن تمام شد پرسپولیس همچنان در حسرت ستاره در آسیا
  • گرسماسر از کتالم IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    15 4
    تلخ ترینش هم اون ششتای بود که ههنزم که هنوزه کاک شما رو تلخ و تلخ کرده.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    13 3
    بعدش هم لابی بازی های جنابعالی و پرویز مظلومی مشخص شد
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    4 6
    اگر اون موقع بابا محمود کمکتون نمی کرد و پول سرازیر نمی کرد - بهترین خاطره ات نمیشد
  • رضا IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    16 4
    گل محمد نوری قبول نشد و جام حذفی بود. قرن یعنی 6 تایی ها 4 تایی ها 5تایی ها. سوراخ شدن مقابل العین و پاختاکور. پرسپولیس به فینال رسید ای ستاره جعلی های امجدیه.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    8 4
    پات لب گوره ولی عشق مصاحبه و خودنمائی هستی
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    10 4
    پرویز هم می دونه چقدر رشوه به داورا می دادید یکی که خود کمک داور اعتارف کرد گل سالم محمد نوری
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    8 2
    آقای فتح اله زاده خودت هم می دونی اون سالها بخاطر تیم استقلال احمدی نزاد با تیم پرسپولیس چه کرد
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    6 4
    چهار مدت ها است به شیوه های مختلف از دست استقلال خارج شده است و به تصرف پرسپولیس درآمده است اما آن چیزی که ابدی ماند شش بود
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      4 4
      بالا برید پایین بیاید چهار نماد استقلاله] تازه شیش هم بعد جام حذفی سال گذشته مال ما شد
  • علی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    8 2
    شش تایی رو جا انداخین
  • علی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    8 3
    بهترین خاطره قرن شش تایی شدن استقلال بود
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    7 3
    اولا حرف بیخود تزن،دوما ۴قهرمانی متوالی بایک نایب قهرنانی و دو نایب قهرمانی آسیا در این۵سال بدجوری سوزوندتت آقو
  • علوی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    7 2
    یه بازیش یادمه محمدنوری گل زد کمک داوری که بعدا اعضای تیمتون براش ال سی دی فرستاده بودن به اشتباه افساید اعلام کرد هرچند خودشماهم عکس جعلی افسایدتو روزنامه استقلال پیر چاپ کرده بودی که باعث شرمندگیت شده بود
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    6 1
    مردم گرفتار سخت ترین فشارهای اقتصادیند، حضرات از شدت سیری شکم تاریخ را به کام دل خود میبینند. واقعا چقدر غفلت و حماقت در همین یک جمله خوابیده است.
  • اکبر IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    4 1
    جان خودت تو یکی حرف نزن دلت میخواد برگردی مگه تو خواب
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 6
    درود بر حاجی فتح ا... لنگ سوراخ کن
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    6 1
    تیم های بزرگ دنبال بردن جام قهرمانی هستن.ولی تیم های کوچک دنبال بردن تیم های بزرگ.
  • حسین محمدی US ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    8 1
    اولآ که بین چهارتا برد یک بازی دوستانه مساوی شد، دومآ هر انسان حق شناسی میدونه که این بردها برنامه ریزی شده بود و حتی هدف شماها شش برد پیاپی بود ولی خواست خدا این بود که پرسپولیس با ده بازیکن و بازی ۲ بر صفر عقب افتاده بازی را با هتریک ده دقیقه ای ببره، سومآ قضیه هدیه ال ای دی به کمک داور را هم یادت رفت بگی که کمک داور گل صحیح محمد نوری را آفساید گرفت و بعد از چند ماهی عذاب وجدان گرفته بود و قسمتی از رشوه دادنت به داوران را رسانه ای کرد، امثال تو فقط با دادن رشوه دنبال پست و مقام بودید و هستید.
  • حسینغ۶ IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    8 1
    نه بهترینش 6 تای شدنت سال 52هست
  • امید IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    8 1
    بهترین خاطره قرن خوردن 6 تا گل بود از سرورتون
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    4 1
    چهار برد متوالی نبود سه برد یک تساوی بعدش یه برد
  • SE ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    7 1
    بابا دکتر فتل یادت رفته فردوسی پور چجوری اسکلت کرده بود ميگفت دمت گرم دوتا دکتری از خارج داری آخه داغون تو فارسی بلد نیستی حرف بزنی دوتا مدرک از خارج خریدی?
  • توفیق IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    6 1
    البته که عدد 6 از 4 هم بزرگ تره و اتفاق شیش تایی ها هم در قرن سیزدهم افتاده خخخخ
  • ازگارد IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    8 1
    یه بار ملا نصرالدین به دروغ گفت کوچه بالایی آش میدن، بعد دید مردم همه قابلمه به دست دارن میرن کوچه بالایی بعد به خودش گفت نکنه کوچه بالایی آش میدن. حالا شده داستان استقلالیا یه چهارتا برد پشت سر هم رو جعل کردن خودشون هم باورشون شده، حاضر هم نیستند یه سری به آمار بازی های دوتا تیم بزنن ببینن این چهار بار پشت سر هم رو کی بدست آوردن
  • NL101354 IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    5 1
    دستش به گوشت نمیرسه میگه خوشمزه س بهترین خاطره قرن 6 تایی و 10 نفره تو 10 دقیقه 3 تا گله و هتریک سوراخ
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    4 1
    از خواب اصحاب کهفی بیدار شو فتل جان پرسپولیس چندین بار چهار را به تصرف خود درآورد اما بزرگترین واقعه قرن که تا قرن ها مثل آثار تخت جمشید پا بر جا می ماند واقعه هولناک شش تایی شدن استقلال است
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    6 0
    یکی بود یکی نبود در سالهای نه چندان دور یه ایمون زائد بود دوست داشت فوتبالیست بشه و قتی ازش می پرسیدن چرا دوست داری فوتبالیست بشی ؟ می گفت قراره وقتی فوتبالیست شدم به کشور ایران برم و در ده دقیقه هتریک تاریخ دربی در فوتبال ایران را رقم بزنم و سرانجام رویای او به واقعیت پیوست و در سال ۱۳۹۰ در بازی مقابل استقلال گلهای ویرانگر پی در پی او همه هستی استقلال را در دقیقه ۸۱ بر باد داد و بازی دو هیچ باخته را با سه دو عوض کرد. و باعث اخراج سر مربی استقلال شد.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 0
    ای اف سیرک نوکر
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    4 1
    جنسش خوب بوده زدی آقای فتح؟
  • پرسپولیسی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    5 1
    حاجی بگم ایمون زاید بیاد؟
  • مهدی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    5 1
    به کمک احمدی نژاد ومافیای ابی آقای خادم وخطیرودوپینگ بازیکنان استقلالاین چهار جعلیبه دست امد
  • تاج اصیل IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    1 22
    شوالیه سلطان فتح الله زاده شکست دادن تیمی که در مقابل محمدان بنگلادش و قشقایی ذلیل بود و از قشقایی پنج و شش تا گل خورده چهار بار بردن که افتخار نیست بزرگترین افتخار قرن کسب دو ستاره آسیایی تاج کبیره بوده که باعث کوری دشمنان تاج شده
  • دیار میرزا IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 1
    بعضی وقتها امیر قلعه بنوعی برای شما فیرپلی. بازی کرد با فرستادن علیزاده با شما. والیبال بازی کردتادر دقیقه نود با پنالتی مساوی کنید
    • واقع بین IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      5 0
      پرویز خان سوبله چوبله یادت نره
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      1 2
      درود بر فتح الله کاشکی بر می گشت تا بهترین بازیکنان بیاره
  • سعید IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 0
    اینم حافظه اش رو از دست داده . خالی بندی تو ذاتشه . هیچوقت 4 برد پشت سر هم وجود ند اشته و 4 جعلیه
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    برای این دوچرخه سواران بزرگترین افتخار این بوده. اما برای پرسپولیس یکی از مهمترینها 6 تایی کردن همین تیم سوم پایتخت بوده. کلا دو تا سماور دارن آسیابهشون داده! البته اونموقع از منیره خریدن به خودشون دادن. اونو حساب نکردن. یعنی نابودن نابود.
  • کمال IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    0 0
    حرف مفت زدن راحته . یکی به این بگه دو تیم استقلال و پرسپولیس هنوز درگیر زمین تمرین شون هستن و سودی از پخش تلویزیون نمیبرن و اصلا اسمشون تیم حرفه ایه فقط بعد رو چه حسابی به این تیمها میزبانی بدن . بجای اعتراض زیرساخت باشگاهها بایست اصلاح بشه و نفوذ در AFC
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 0
    دروغگویی آقای فتح الله زاده بر کسی پوشیده نیست ، این حرفا هم برای این میزنه که برگرده استقلال !!!! ولی مهم اینه که از حسودی موفقیت های پرسپولیس به ستوه اومده و داره یه جوری خودشو خالی میکنه
  • اکبر پایدار IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    1 1
    البته باید توجه کنید که آغاز قرن جدید روز اول فروردین ۱۴۰۱ هست نه سال ۱۴۰۰. بنابراین هنوز چتدتا دربی فرصت هست تا استقلالی‌ها طعم تلخ شکست‌های سخت رو بچشند
  • رضا IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    2 1
    خودت خوب میدونی اون چهار بازی با ضرر داوری بر علیه پرسپولیس بدست آمد و بعد از آن چهار گله شدید و مظلومی شش تایی شد و قلعه نویی پنج تایی شد و غیره........ هر موقع تونستید دو بار به فینال آسیا بیایید بعد ادعا کن اون زمانی که قهرمان آسیا شدید فوتبال آنقدر پیشرفت نکرده بود و با زدن زیر توپ قهرمان شدید الان فوتبال مدرن شده اگر تونستید دوبار متوالی به فینال آسیا بیایید بعد بهت میگیم مرد .
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
      0 0
      واقعا دیگه بعضی طرفدار ها خیلی بی انصافی میکنند،اولا اگر قهرمانی استقلال در اون سال ها راحت بوده چرا پرسپولیس نتونسته راحت قهرمانی به دست بیاره،ثانیا قهرمانی استقلال در سال های ۱۳۵۰ و ۱۳۷۰ رو میگید عهد بوغ و یا اینکه اون موقع فوتبال هنوز پیشرفت نکرده بود اما خودتون با پیروزی ۶ بر صفر سال ۱۳۵۲ کری میخونین.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    1 0
    مشرق جان چقدر پول داده مدام از این آقا خبر تولید و منتشر میکنید؟ کار ایشان جز تشدید دو قطبی در جامعه فوتبال خاصیت دیگری ندارد. استرسهای موجود در جامعه را تشدید نکنید
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
    3 2
    من متولد شصتم. حدود 40 سال سن. از وقتی که یادمه طرفدارای پیروزی میگفتن 6 تای 52. ما همون زمان که بچه هم بودیم نه فیلمی از اون زمان دیدیم نه ... فکر کنم تا زمانی که ما زنده هستیم طرفدارای پیروزی به همون 6 قرون وسطایی زنده باشن. پیروزی در حضور کریم باقری یه 5 تا از الغرافه قطر خورد. با برانکو یه 4 تا از الهلال خورد تو حذفی 4 تا تو ازادی از سپاهان خورد 4 بار پشت سر هم از استقلال خورد از تیم دسته 3 قشقایی با برانکو باخت . قرن داره تموم میشه ولی نتونستن قهرمان اسیا بشن همین الان هم نگاه کنید سبک بازیه پیروزی مثل اتلیتیکوس. دفاع و دنبال ضد حمله. باز پیروزی با علی پروین حداقل حمله میکرد. ما هم یه کری خوندیم هر چند از قدیم گفتن فکر نون باش که خربزه ابه. ادمین جان تایید کن کلی نوشتم
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      1 2
      تو طرفدار استغ لال برو پیشکسوت تان بپرس.العین رو که یادته به سنت میخوره.خاطرات قرن تون زیاده
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
      1 1
      آهای کیسه کش وراج ، مس سرچشمه توی نوش آباد تیم کیسه رو حذفید، العین شیش تا گذاشت تو دامنتون، ایمون زائد تو ده دقیقه و ده نفره رید به هیکلتون و آدم نمیشید.
  • بهبودی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
    1 0
    حاج فتل اینجا هم که هستی. ببین حاجی ما خاطره زیاد داریم یکیش رو بچه ها جا انداختن. دسته سوم. بعد یادت می یاد به پورا باختید با تولی پرس قزوین هم مساوی کردید.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
    0 0
    بابا شوالییییییییییییییییییییییییییه !!!!!
  • فروید سرخ IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲
    0 0
    فتل جان ولی از نظر تمامی کارشناسان زبده و تحلیلگران صاحب نام در کلیه رشته های ورزشی،بهترین خاطره از زمان پیدایش کره زمین تا حالا باخت 6 بر هیچ کیسه بود
  • َA--R IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
    0 0
    مهمترین خاطره قرن 4بار قهرمانی متوالی پرسپولیس بود که هیچ تیمی در ایران (حتی استفراق ایران) نتوانست بدست بیاره و میسوزند
  • ارسلان IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    0 0
    فتل بنگولیسم جان! اون بازی که این وسط مساوی شد هم احتمال حریف ما عمه خوشگلت بوده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس