دستکاری قیمتی در بورس صحت ندارد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه دستکاری قیمتی در بورس صحت ندارد، گفت: دامنه نوسان باید بازتر از آن چیزی باشد که اکنون هست، چراکه کارایی بازار این را حکم می‌کند.

به گزارش مشرق، محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه دستکاری قیمتی در بورس صحت ندارد، گفت: دامنه نوسان باید بازتر از آن چیزی باشد که اکنون هست، چراکه کارایی بازار این را حکم می‌کند.

وی افزود: متغیرهای اقتصادی و تحولات سیاسی پیش رو، فضای نااطمینانی را برای سهامداران و سرمایه گذاران ایجاد کرده بود که بر این اساس در فضای نااطمینانی، وقتی که قدرت تصمیم گیری کاهش می یابد، باید به سهامداران فرصت داد، پس دامنه نوسان به این دلیل بود که آرامش در فضای بازار ایجاد شود.

دهقان دهنوی گفت: دستکاری قیمتی را در جایی به کار می بریم که برای اهداف نادرستی، منافعی را متوجه عده ای کنیم؛ اما ما دامنه نوسان نامتقارن را تعیین کردیم که بتوانیم فضای نااطمینانی را مدیریت کنیم.

وی در خصوص هزینه دامنه نوسان نامتقارن، گفت: هر نوع تصمیم و تغییری جوانب خود را دارد، اما اینجا در تعیین دامنه نوسان نامتقارن، موضوع هزینه و فایده مطرح است تا رفع نگرانی از سهامدارانی صورت گیرد که به جای اینکه به سودآوری و ارزشمندی سهام خود توجه کنند، به هیجانات توجه می کنند.

دهقان دهنوی با بیان اینکه هر چقدر دامنه نوسان محدود شود، نقدشوندگی محدود می شود، گفت: سازمان بورس در صدد است کمک کند تا نقدشوندگی بازار بالا رود. در ابتدای امسال به خاطر اینکه روند صعودی شدیدی در بازار سرمایه وجود داشت، نصاب صندوق های سرمایه گذاری و سقف سهام آنها را تغییر داده ایم.

وی افزود: نمی توان از سازمان بورس انتظار داشت که تنظیم گری صورت گیرد و اسم آن را دستکاری قیمتی بدانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خان IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    بله کاملا صحیح میفرمویی . نیامده غیب میگه ! مگه کسی گفته در قیمتها دستکاری شده .
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    0 0
    کارگزاری مفید اخیرا نرم افزارها را با تاخیر به روزرسانی میکند و سرعت رفریش کم دارد. قیمت و سفارشات دیر ارسال و ثبت میشود. حداقل 30ثانیه زمان میبرد با اینکه بازار راکد است. کاملا مشخصه که فعالیت مخفی دارد. قیمتهای قابل مشاهده به ناگهان از مثبت 5 به منفی2 و برعکس تبدیل میشود. انگار دو سامانه منفی و مثبت همزمان وجود دارد که جایگزین میکند. لازمه یک بازرس بین المللی بر نحوه فعالیت بورس ایران کنترل و نظارت کند تا دستکاری نشود
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    0 0
    دستکاری قیمتی توسط حقوقی ها به کرات اتفاق میفته ولی چون اکثرا دولتی هستن و دارن از این کار سود بالایی میرن، اقایون چشمشون رو بر روی این فساد بستن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس