کد خبر 1193222
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
قیمت عجیب چادر مشکی در بازار!/توان خودکفایی صنعت نساجی مشهود است

قائم مقام سازمان بسیج اصناف با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد پارچه چادر مشکی از طریق واردات تامین می‌شود گفت: با همت بسیج و با کمک بخش خصوصی دومین کارخانه تولید چادر مشکی در ایران راه‌اندازی شد.

به گزارش مشرق، محمد حیدری قائم مقام سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی، افزود: با توجه به سال جهش تولید و با تدوین برنامه پنج ساله در زمینه تولید و خودکفایی پارچه چادر مشکی امسال با کمک بسیج و بخش خصوصی دومین کارخانه تولید پارچه چادر مشکی در کشور راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید:

بازگشت کارخانه چادر پس از ۹ سال تعطیلی

وی گفت: ایران بزرگ‌ترین مصرف کننده پارچه چادر مشکی در دنیاست ولی حدود ۹۰ درصد از آن وابسته به واردات است و در خوش‌بینانه‌ترین حالت فقط ۱۰ درصد از آن از تولید داخل تأمین می‌شود.

به گفته حیدری از مصرف سالانه ۹۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی، ۸۰ میلیون متر وارداتی و حداکثر ۱۰ میلیون متر در داخل تولید می‌شود.

قائم مقام سازمان بسیج اصناف اظهار داشت: هر سال به اندازه سرمایه ایجاد ۵ کارخانه با ظرفیت ۱۰ میلیون متر ارز کشور برای واردات پارچه چادر مشکی خارج می‌شود. اگر هر کارخانه ۲۵ میلیون دلار خرج داشته باشد، سالانه حدود ۱۵۰ میلیون دلار ارز فقط برای واردات پارچه چادر مشکی از کشور خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چرا برای واردات پارچه چادر مشکی باید ناز کره و ژاپن بکشیم؟

به گفته وی قرار است با راه‌اندازی کارخانه‌های تولید پارچه چادر مشکی علاوه بر تأمین نیاز داخلی برای صادرات به کشورهای منطقه نیز فعالیت کنند. در این زمینه به کارخانه‌هایی که تعطیل، راکد و یا نیمه فعال شده‌اند قرار شد با کمک بسیج و انگیزه داخلی خط تولید پارچه چادر مشکی راه‌اندازی شود که اولین مجموعه نساجی که منطبق با استانداردهای روز دنیا پارچه چادر مشکی تولید می‌کند، کارخانه نای زرین خوانسار است که این کارخانه به مدت ۹ سال تعطیل بود اما با انگیزه جهادی به میدان آمد و بسیج نیز حمایت کرد و دوباره راه‌اندازی شد.

حیدری در مورد این که چه حمایت‌هایی صورت گرفت گفت:‌در قدم اول کمک کردیم پلمب کارخانه که در سال ۹۱ انجام شده بود، باز شود و در شهریور امسال کارخانه از پلمب خارج شده، همچنین انشعابات آب، گاز، برق، تاسیسات و سیستم فاضلاب برقرار شده، بدهی مالیاتی، بدهی به تأمین اجتماعی پرداخت شد و با انگیزه جهادی مدیران این کارخانه و کمک بسیج در بهمن امسال شروع به تولید کرده، در حالی برای رسیدن به روال عادی تولید بین ۱۲ تا ۱۸ ماه طول می‌کشد، اما با انگیزه جهادی و در سال جهش تولید این کارخانه در کمتر از ۴ ماه راه‌اندازی شد و در روز ولات حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن، کارخانه تولید چادر مشکی با ظرفیت ۱۰ میلیون متر راه‌اندازی شد.

قائم مقام سازمان بسیج اصناف همچنین در مورد بازار فروش این محصولات گفت: امروز در جلسه‌ای با حضور فعالان اصناف سایتی به نشانی «با چادر» راه‌اندازی شده که قرار است توزیع سراسری در کشور انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با انواع مدل‌های چادر مشکی

وی همچنین گفت: امسال با کمک اصناف با راه‌اندازی خط تولید ماسک روزانه تا ظرفیت ۲۰ میلیون عدد ماسک تولید کردیم و در این راستا ۱۷ هزار شغل ایجاد شد. در حال حاضر نه تنها نیاز کشور به ماسک تأمین شده، بلکه مجوز صادرات هم گرفته شده و صادرات ماسک سه لایه با پارچه ملت بلون انجام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    6 3
    عنایت حضرت زهرا سلام الله علیها شامل حالتان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس