کد خبر 1193057
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
واکسن ایرانی واکسن کوبرکت

در مطالعه بالینی فاز ۲و۳ واکسن کووایران، جمعیت حدود سیصد نفری وارد مطالعه می‌شوند و در فاز ۳ روی ۲۰هزار داوطلب در شش شهر انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، صبح امروز مراسم فاز دو و سه مطالعات بالینی اولین واکسن ایرانی کرونا که توسط بنیاد برکت ساخته شده است آغاز شد.

ببینید:

عکس/ آغاز فاز دوم-سوم تزریق واکسن «کوو ایران برکت»

فاز اول مطالعه بالینی این واکسن روی ۵۶ نفر آزمایش شد که خوشبختانه نتایج آن موفقیت آمیز بوده است و پس از اخذ مجوز از کمیته اخلاق وزارت بهداشت وارد فاز دو و سه شد.

 حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم آغاز مطالعه بالینی فاز دو و سه واکسن کووایران برکت اظهار داشت: فاز یک مطالعه با حضور ۵۶ داوطلب تمام شد و ثابت شد که محصول مورد مطالعه مورد تایید است، در این مطالعه در خدمت اساتید برجسته بودیم که این کار را هدایت کردند.

وی گفت: در فاز دو و سه جمعیت حدود سیصد نفری وارد مطالعه می‌شوند و در فاز سه روی ۲۰هزار داوطلب در شش شهر انجام می‌شود.

حسینی افزود: امروز خوشحال هستم که دو استاد برجسته دانشگاه تهران، رسولی نژاد متخصص عفونی و  مرادمند متخصص قلب و عروق داوطلب دریافت واکسن در فاز دو و سه هستند.

وی تصریح کرد: قسمت تکمیلی در مطالعه فاز یک در جمعیت بالای ۵۰ سال درحال انجام است و مطالعه روی گروه‌های مختلف انجام می‌شود.

محمد مخبر، صبح دوشنبه در مراسم آغاز فاز دوم و سوم تزریق واکسن کووایران، گفت: فاز اول واکسن کووایران را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و امروز نیز فاز دو و سه آن آغاز شد.

وی افزود: همیشه جوانان کشور با اتکا به تخصص، اعتماد به نفس، قدرت و جسارت خود توانستند گام‌های بلندی بردارند و ما نیز امیدواریم این گام را با موفقیت در این مرحله برداشته و پشت سر بگذاریم.

مخبر: تولید سه میلیون دوز واکسن «کووایران» از امروز

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: امروز پایان فاز اول تست انسانی واکسن برکت است که به لطف وزارت بهداشت و اساتید متخصص و تیم نظارتی ستاد اجرایی توانستیم این فاز را با موفقیت و کمترین عارضه به اتمام برسانیم.

وی تاکید کرد: فاز دو را پیش رو داریم و فاز سه را بلافاصله آغاز خواهیم کرد.

مخبر گفت: امیدواریم وزارت بهداشت کمک کند تا فاز دو و سه سریع‌تر انجام شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین در خصوص تولید انبوه واکسن گفت: یک موضوع تولید صنعتی واکسن است و موضوع دیگر تولید انبوه آن است که ایران همانند کشورهای دیگر در جاهای مختلف در حال تولید آزمایشگاهی واکسن است و در برخی موارد به تولید انسانی رسیده که بسیار خوشحال کننده است.

مخبر تاکید کرد: در ستاد اجرایی فرمان امام امکان تولید انبوه را فراهم کردیم که ظرفیت تولید واکسن سه میلیون دوز در ماه است که از امروز آغاز می‌شود و در فاز دوم تولید ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز واکسن در ماه را تا پایان خرداد ۱۴۰۰ انجام خواهیم داد و تا پایان بهار ظرفیت ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون دوز در ماه فراهم می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: در تمامی این مراحل سختگیرانه ترین پروتکل‌های بین المللی را رعایت کردیم و از اجرای پروتکل‌ها کوتاه نیامدیم و موفق شدیم واکسن را با کمترین عارضه تولید کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که سه ماه دیگر همین جلسه را برگزار و اعلام کنیم که مشکلی برای تولید واکسن نداریم و آرامش را به جامعه بیاوریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس