کد خبر 1192943
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
مصرف آسپرین احتمال ابتلا به کرونا را کاهش می دهد

طبق یافته های اخیر، استفاده از آسپرین برای جلوگیری از ایجاد بیماری های قلبی عروقی در افراد سالم با ۲۹ درصد کاهش ابتلا به عفونت کووید ۱۹ مرتبط بود.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، نتایج مطالعات نشان داد نسبت بیماران تحت درمان با آسپیرین که مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شده بودند به طور قابل توجهی پایین‌تر بود.

بیشتر بخوانید:

هشدار درباره خطرات مصرف خودسرانه آسپرین

آسپرین یک داروی تثبیت شده، ایمن و کم هزینه در استفاده طولانی مدت در پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی عروقی است. مطالعات نشان داد که آسپرین علاوه بر اثرات ضدالتهابی شناخته شده، می‌تواند پاسخ‌های ایمنی ذاتی و تطبیقی را تعدیل کند و به سیستم ایمنی بدن انسان کمک کرده تا با برخی از عفونت‌های ویروسی مقابله کند.

محققان با در نظر گرفتن این اطلاعات فرض کردند که درمان قبل از ابتلاء به عفونت با دوز پایین آسپیرین (۷۵ میلی گرم) ممکن است تأثیر مفیدی بر عدم ابتلاء به کووید ۱۹ و طول مدت بیماری داشته باشد.

محققان داده‌های ۱۰۴۷۷ نفری را که از اول فوریه ۲۰۲۰ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ در اولین موج کووید ۱۹ آزمایش داده بودند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

مصرف آسپرین برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی در افراد سالم در مقایسه با افراد غیرمصرف کننده آسپرین موجب کاهش ۲۹ درصدی ابتلاء به کووید ۱۹ شد. همچنین مشخص شد در صورت ابتلاء به کووید ۱۹، مدت بیماری شأن ۲ تا ۳ روز کوتاه‌تر است.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که تأثیر مثبت مصرف دوز پایین آسپرین در مرحله مقدماتی بوده، اما امیدوارکننده است و نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    11 4
    چرته
    • GNS IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      2 0
      بچه ها بدویین بیاین که یک متخصص پیدا کردم.استاد حالا که این روش جواب نمیده بگو چجوری باید کرونا رو درمان کنیم.اگه بگی تا یه عمر ما رو مدیون خودت کردی:):):) البته من منظورم این نیست که حرفشون رو قبول دارم.اتفاقا از نظر من چنین چیز هایی حتی اگه درست هم باشن باعث میشه یسری افراد سرخود از این داروها استفاده کنن.اما با این حال به خودم اجازه نمیدم بدون تخصص انقدر صریح بگم«چرته».
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      3 0
      کرونا باعث غلظت خون و سکته قلبی و مغزی می شود و آسپرین خاصیت رقیق کننده خون دارد و می تواند از این امر جلوگیری کند.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
      0 0
      موافقم، پس پدر من چرا کرونا گرفت
  • فرزانه IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    1 0
    چند روز ديگه كه با همين نظرات مسخره يك عده رو كشتن ميگن اشتباه شده و تأثير سوء داره روي بدن. هيچي طب ايراني - اسلامي نميشه . هر روز هم نظرش عوض نميشه
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    اتفاقا رفیق من مصرف مدام آسپرین داره کرنا گرفت اونم چه کرونای بدی
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    1 2
    فقط کپسول ازیترومایسین درمان فرد مبتلا
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    2 0
    الکی ننویسید آخه .اگه کسی مشکل کمبود پلاکت داشته باشه به فنا میره
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    چند نوع اسپرین داریم .منظور کدومشه. اسپرین 80.. اسپرین 81. اسپرین جویدنی. نگفتی کدومش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس