کد خبر 1192531
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۲
عارضه پیش دیابت سلامت مغز را به خطر می اندازد

مطالعات نشان می دهد افراد مبتلا به پیش دیابت که قندخون شان از حالت عادی بالاتر است، با افزایش ریسک زوال شناختی روبرو هستند.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه کالج لندن در این مطالعه، داده‌های ۵۰۰ هزار فرد با میانگین سنی ۵۸ سال را بررسی کردند و دریافتند افراد دارای قندخون بالاتر از حد نرمال، ۴۲ درصد بیشتر با احتمال زوال شناختی در طول ۴ سال بعد و ۵۴ درصد بیشتر با ابتلاء به زوال عقل عروق خونی در طول ۸ سال بعد روبرو هستند.

بیشتر بخوانید:

چطور بفهمیم «کودک» به «دیابت» مبتلا شده است؟

افراد مبتلا به پیش دیابت دارای قندخون بالاتر از حد نرمال هستند، اما اینقدر این میزان قندخون بالا نیست که به عنوان دیابت نوع۲ شناخته شود. ولی بدین معناست که این افراد در معرض خطر ابتلاء به دیابت قرار دارند.

دکتر «ویکتوریا گارفیلد»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «یافته های مطالعاتی ما نشان می‌دهد که بین ابتلاء به عارضه پیش دیابت و ریسک بالاتر ابتلاء به زوال شناختی ارتباط وجود دارد

وی در ادامه می‌افزاید: «مطالعه قبلی ارتباط بین مشکلات شناختی و دیابت را نشان می‌دهد و مطالعه ما برای اولین بار نشان می‌دهد که میزان قندخون نسبتاً بالا بر سلامت مغز تأثیر دارد.»

افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، تحرک بیشتر و داشتن وزن سالم خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را کاهش دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس