هزینه ۵۲۱ میلیون دلاری ماموریت گارد ملی در کنگره آمریکا

برآورد پنتاگون نشان می‌دهد هزینه استقرار نیروهای گارد ملی در کنگره آمریکا بیش از ۵۲۱ میلیون دلار خواهد بود.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرده است که استقرار گارد ملی در ساختمان کنگره آمریکا تا ماه می بیش از ۵۲۱ میلیون دلار هزینه دربر خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

۲۳۰۰ نیروی گارد ملی تا ۲ ماه دیگر در کنگره می‌مانند

بر اساس این گزارش پنتاگون افزود: هزینه ماموریت گارد ملی آمریکا در کنگره که اخیرا به مدت ۲ ماه دیگر تمدید شده، ۱۱۱ میلیون دلار دیگر اضافه خواهد شد.

براوردهای قبلی نشان می دهد که هزینه استقرار نیروهای گارد ملی در ساختمان کنگره طی ماه های ژانویه تا مارس به بیش از ۴۱۰ میلیون دلار رسیده است.

پنتاگون پیش از این نیز اعلام کرد: لیود آستین وزیر دفاع ایالات متحده با تمدید حضور ۲۳۰۰ نیروی گارد ملی در ساختمان کنگره تا ۲۳ ماه می موافقت کرده است.

 هم اکنون حدود ۵۱۰۰ نظامی گارد ملی در اطراف ساختمان کنگره آمریکا مستقر شده‌اند.

روز چهارشنبه ششم ژانویه، در جریان حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا به کنگره این کشور که به‌تحریک شخص ترامپ انجام شد، دست‌کم ۵ نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی این حادثه، پنتاگون اعزام نیروهای گارد ملی به واشنگتن را آغاز کرد و هرروز بر تعداد نیروهای مستقر در واشنگتن افزود، به‌طوری که در روز تحلیف جو بایدن (اول بهمن‌ماه) بالغ بر ۲۰ هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن به‌ویژه در اطراف کنگره مستقر بودند.

در ابتدا قرار بود نیروهای گارد ملی تنها برای مراسم تحلیف بایدن مستقر شوند ولی ماموریت آنها به خاطر نگرانی های امنیتی تا ۱۲ مارس تمدید شد.

پلیس کنگره آمریکا روز ۴ مارس از پنتاگون خواسته بود تا ماموریت گارد ملی به مدت ۲ ماه دیگر تمدید شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس