کد خبر 1192026
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
اعدام نمایه اعدام در امریکا نمایه اعدام فدرال

موضوع تزریق ماده کشنده برای مرگ زندانیان در آمریکا و انتظار چندین ساله برای اجرای حکم اعدام در این کشور دستمایه گزارش یک پایگاه آمریکایی شده است.

به گزارش مشرق، انجام ۱۳ اعدام فدرال در ۶ ماه پایانی ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، سبب شد تا بار دیگر موضوع اعدام‌های فدرال و ایالتی در آمریکا در مرکز ثقل مباحث حقوقی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه «بالانس»، روش‌های اعدام در آمریکا متنوع هستند، اما معمول‌ترین شیوه اجرای این مجازات که در ۲۹ ایالت اجرایی می‌شود، تزریق کُشنده است.

بیشتر بخوانید:

بی‌گناهانی آمریکایی که سال‌ها منتظر اعدام بودند

متوسط هزینه دادرسی‌های حکم اعدام در ایالت «کانزاس»، بیش از ۵۰۰ هزار دلار است؛ در حالی که متوسط هزینه‌های دادرسی مجازات‌های غیر اعدام ۳۳ هزار دلار است.

هزینه کل پرونده درخواست مجازات اعدام نیز به طور متوسط ۱.۲ میلیون دلار و در مورد پرونده‌های غیر اعدام ۷۴۰ هزار دلار است.

در «اوکلاهما» متوسط هزینه پرونده اعدام، ۳۰۲ برابر بیشتر از پرونده‌های غیر اعدام است.

در «مریلند»، مالیات دهندگان ۱۸۶ میلیون دلار بیشتر برای پرونده‌های با مجازات اعدام نسبت به سایر پرونده‌ها در سال‌های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۹ پرداخت کرده اند؛ متوسط هزینه هر پرونده اعدام در این ایالت ۳ میلیون دلار و پرونده‌های غیر اعدام ۱.۱ میلیون دلار بود.

در عین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد، مدت زمان انتظار برای افراد در صف اعدام به طور متوسط ۱۵ سال است که سبب می‌شود این افراد به دلیل طولانی شدن این دوره، هم از اختلال‌های روانی بیشتری رنج می‌برند و هم از نظر سلامت جسمانی با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.

براساس بررسی‌های انجام شده، بیش از نیمی از افراد در صف اعدام در آمریکا دچار روان پریشی شده اند.

دلیل این امر، حبس انفرادی طولانی مدت، عدم حضور در برنامه‌های زندان و داشتن ملاقات‌های محدود است؛ ضمن اینکه ۹۰ درصد آنها به دلایلی مانند خشونت خانگی و سوءاستفاده جنسی از اختلال استرس پس از حادثه رنج می‌بردند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس