کد خبر 1192021
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
مگان مارکل

مصاحبه اخیر عروس خانواده سلطنتی انگلیس و افشارگری وی علیه کاخ باکینگهام با حاشیه‌ها و جنجال‌های بسیاری همراه شده است.

به گزارش مشرق، «مگان مارکل»، عروس خانواده سلطنتی انگلیس به تازگی در مصاحبه ای با «اوپرا وینفری»، مجری آمریکایی، خانواده سلطنتی انگلیس را نژاد پرست توصیف کرد.

بیشتر بخوانید:

افشاگری‌های جنجالی عروس ملکه علیه خاندان سلطنتی انگلیس/ پشیمانی «مارکل» از پیوستن به خاندان سلطنتی

«مارکل» در این مصاحبه فاش کرد «پیش از به دنیا آمدن فرزندش، نگرانی‌هایی درباره میزان تیرگی پوست نوزاد در میان خانواده سلطنتی وجود داشته است.»

به گفته وی، «در سال ۲۰۱۸ و پس از ازدواج با هری، به خودکشی فکر کرده است.»

«مارکل» و همسرش «هری» در سال ۲۰۱۸ ازدواج کردند و اکنون در کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

ببینید:

فیلم/ بحران در خاندان سلطنتی انگلیس

این افشاگری «مگان مارکل»، با واکنش‌های بسیار گسترده‌ای در انگلیس مواجه شد و کاخ باکینگهام را وادار به پاسخگویی کرد.

کاخ باکینگهام با انتشار بیانیه‌ای به این افشاگری پاسخ داد و ادعا کرد که موضوع نژادپرستی در خانواده سلطنتی انگلیس را با جدیت دنبال خواهد کرد.

نشریه «پولیتیکو» در گزارشی به بروز بحران در میان خانواده سلطنتی انگلیس پرداخته و می‌نویسد «اعضای دولت انگلیس و حزب حاکم در تلاش هستند تا خود را از این ماجرا دور نگهدارند.»

به گزارش «پولیتیکو»،  «جنگ مخرب فرهنگی در انگلیس در حال باز کردن جبهه جدیدی است که در پی مصاحبه جنجالی هری و همسرش مگان مارکل ایجاد شده است، اما در حال حاضر اعضای حزب محافظه کار حاکم انگلیس خود را از این آشفتگی دور نگه داشته اند.»

بر اساس این گزارش، حزب کارگر انگلیس به عنوان حزب مخالف اصلی دولت انگلیس، بلافاصله پس از مصاحبه «مگان مارکل» وارد عمل شده و واکنش نشان داد.

«کیت گرین»، وزیر آموزش در سایه انگلیس، کاخ باکینگهام را دعوت به انجام تحقیق در این باره کرد و «کر استارمر»، رییس حزب کارگر نیز گفت «این اظهارات باید جدی گرفته شوند.»

با این وجود «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس و اعضای دولت وی تلاش کرده اند تا از ورود به این موضوع خودداری کنند.

پایگاه انگلیسی «دِ آی» نیز در گزارشی می‌گوید که این موضوع نشان می‌دهد که وضعیت در خانواده سلطنتی انگلیس از زمان «شاهزاده دیانا» تغییری نکرده و موضوع نژادپرستی نیز موضوعی جدید در خانواده سلطنتی انگلیس نیست.

این پایگاه می‌نویسد که در سال ۲۰۱۸ و زمان نامزدی «مگان مارکل»، چنین وضعیتی را پیش بینی کرده بود.

نگارنده در بخش دیگری نوشت «در ماه می‌ سال ۲۰۱۸ برای نیوزویک این سوال را مطرح کردم که آیا مگان مارکل می‌داند که آینده همسرش تا چه اندازه غیر آزادانه، خرابکارانه و پر از گرفتاری است؟ و اینکه خانواده سلطنتی انگلیس تا چه حد در حال نژاد پرست شدن هستند.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس