کد خبر 1192005
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
سید احسان خاندوزی نمایه

برخلاف ادعای مدیران دولتی، مشکلات اصلی فعالان اقتصادی FATF نیست.

به گزارش مشرق، کیهان در ویژه های خود نوشت:

احسان خاندوزی نایب‌رئیس‌کمیسیون اقتصادی ضمن یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: این روزها مسائلی با این عنوان مطرح می‌شود که تصویب اف‌ای‌تی‌اف می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند و همچنین پذیرش الحاق با عدم پذیرش الحاق، تاثیری مثبت و منفی بر جیب مردم و معیشت آنها دارد. واقعیت این است اساسا مسئله اف‌ای‌تی‌اف و پیوستن یا نپیوستن به آن، جزو مباحث با اهمیت و ضروری در کشور ما محسوب نمی‌شود. در حال حاضر کشور درگیر مسائل و مشکلاتی در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی نوسانات بازار ارز، گرانی، بیکاری، وضعیت نابسامانی برخی شرکت‌های تولیدی است و پرداختن به موضوعاتی مثل اف‌ای‌تی‌اف اساسا از اهمیت چندانی برخوردار نیست؛ بنابراین نباید حل این مسائل ومشکلات را به موضوع الحاق به این کنوانسیون گره زد.

من به عنوان رئیس ‌فراکسیون محیط تولید وکسب وکار وهمچنین نایب‌رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس جلسات متعددی را با تولیدکنندگان، صادرکنندگان، اعضای اتاق بازرگانی و کنفدراسیون صادرکنندگان کشور داشتم. در این جلسات یکی از کمترین مواردی که مورداشاره قرار گرفت به عنوان تنگناهای تجارت و انتقال ارز مسئله FATF بوده است. هیچ‌کدام از این فعالان اقتصادی درباره FATF در این زمینه بحثی نداشتند واشاره‌ای به این موضوع نکردند و از اهمیت آن سخن نگفتند. آنان درخصوص مباحث اقتصادی، مسائل دیگری را چالش امروز اقتصاد می‌دانند. فعالان اقتصادی اساسا بر این باور نیستند که مباحث اقتصادی و مشکلات معیشتی با FATF درگیر است. ما بارها در کمیسیون اقتصادی با این کارشناسان جلسه داشتیم و بحث FATF اصلا در رده مباحث مهم و حتی دسته چندم این جلسات نبود. اف‌ای‌تی‌اف، نه برای صادرکنندگان و نه برای واردکنندگان جزو اولویت‌ها نیست.

به نظر می‌رسد تا موانع بسیار بزرگی که پیش پای ارز و تحریم در اقتصاد ایران قرار داده شده حل و فصل نشود جلب نظر اف‌ای‌تی‌اف یا عدم جلب آن فعلا اثری ملموس بر گره‌گشایی از مشکلات واقعی صادرکنندگان و مبادلات ارزی کشور ندارد. به عبارت دیگر باید گفت بحث اف‌ای‌تی‌اف یک موضوع بسیار کم اهمیت در موضوع اقتصاد امروز کشور ماست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
    0 0
    اگر یک روز از خواب بیدار شدید وهمه خودپرداز ها خراب باشد چه اتفاقی می افتد؟ باید با هزار زحمت و تلف کردن وقت ایستادن در صف و...از بانک پول خودرا بگیری. فرق ای ای تی اف هم همین است وقتی برای نقل وانتقال پول از کشور ها مشکل داریم چگونه مراودات اقتصادی انجام بدهیم؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس