کد خبر 1191695
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵
خلع ید از بخش خصوصی در کارخانه‌ نساجی «صنایع پوشش گیلان»؛ وعده «رییسی» محقق شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کارخانه پوشش گیلان با مداخله دستگاه قضا در آستانه احیا و بهبود وضعیت قرار گرفت.

به گزارش مشرق ، سیدعلی آقازاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه گیلان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مختلفی در حوزه کشاورزی و صنعت برخوردار است اظهار داشت: توجه به ظرفیت‌ها در بخش کشاورزی استان باعث اشتغالزایی و ایجاد درآمد پایدار می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساز و کارهای لازم برای بهره‌گیری از فرصت‌ها در استان وجود دارد تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی موجود و تولید محصولاتی همچون برنج و شلتوک که جزو محصولات استراتژیک استان محسوب می‌شوند می‌تواند ظرفیت‌های زیادی در حوزه اشتغال به‌همراه داشته باشد.

آقازاده با ابراز اینکه با وجود تلاش‌های انجام شده اما برخی غفلت‌ها موجب عقب‌ماندگی در رشد بخش‌ کشاورزی و صنعت شده است افزود: اصلاح امور کشاورزی و مکانیزه کردن می‌تواند وضعیت کشاورزی استان را به‌سطح مطلوب برساند اما تا امروز از فرصت‌ها به‌خوبی استفاده نشده و بخش کشاورزی به سطح مطلوبی نرسیده است.

وی مسائل مربوط به بخش صنعت را جزو دیگر دغدغه‌های استان گیلان دانست و گفت: توسعه صنعت، ساز و کارهای مربوط به خود را دارد و به‌روز رسانی دستگاه‌ها، وجود سرمایه در گردش، تسهیلات بازرگانی، تضمین خرید کالا، کیفیت بخشی به محصولات رقابت‌پذیر با محصولات خارجی از جمله ساز و کارهایی است که باید مورد توجه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تنها 40 درصد از ظرفیت‌های صنعتی گیلان مشغول فعالیت است ابراز داشت: همین بخش‌هایی که در حال فعالیت هستند با مشکلاتی مواجه هستند و برخی کارخانجات نیز به‌صورت دولتی و با حمایت بانک توسعه، صنعت و معدن مشغول فعالیت هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس افزود: برخی کارخانجات استان که روزی در سطح بالایی بودند امروز در حالت نیمه‌تعطیل و تعطیل قرار گرفتند از جمله صنایع پوشش گیلان، رشت الکتریک و صنایع ابریشم گیلان که برای خانواده‌های زیادی اشتغال ایجاد می‌کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: متاسفانه باندهای مافیا و منفعت‌طلب با همکاری عده‌ای موجب قرارگیری کارخانجات در این وضعیت شدند و با تعطیلی آنها چیزی جز حسرت برای مردم گیلان باقی نگذاشتند و سوء‌مدیریت‌ها، رانت‌خواری و مطامع شخصی را می‌توان جزو عوامل تخریب و تعطیلی کارخانه‌های استان برشمرد.

آقازاده با اشاره به اینکه کارخانه خاور و ایران پوپلین گیلان با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند تصریح کرد: با سفر رئیس دستگاه قضا به استان و پیگیری‌های انجام شده در راستای احیای صنعت استان و مداخله مدیریت قضایی استان خوشبختانه اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه احیای مجدد کارخانه پوشش گیلان در دستور کار قرار گرفت ابراز داشت: به لطف خدا املاکی که بیش از 20 سال تحت تصرف بخش خصوصی بود رفع تصرف شده و به‌نفع دولت برگشت داده شد و احیای کارخانه مذکور نیز در دستور کار قرار گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس افزود: با این شرایط دیگر هیچ گونه کوتاهی و تعلل از سوی مسئولان پذیرفتنی نیست و کارخانه‌ صنایع پوشش که از سرگذشتی غمبار رنج می‌برد به حول و قوه الهی بعد از بیست سال در آستانه احیاء و بهبود قرار گرفت

وی گفت: درباره کارخانه دخانیات گیلان نیز اعلام خطر می‌کنم چراکه ممکن است سناریوی کارخانه‌های دیگر تکرار شود البته دیگر اجازه چنین جنایاتی را نخواهیم داد و در استان و مرکز با همکاری مردم و قوه قضاییه، غارتگران بیت‌المال را به سزای اعمالشان می‌رسانیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    47 10
    درود
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      27 5
      هزاران درود بر ایت الله رییسی عزیز
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    34 3
    خدا رو شکر
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    27 0
    اما وعده آنهایی که گفتن بتن که بریزیم مشکلات اقتصادی حل میشه برعکس محقق شد.
  • محمدایوب IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    23 0
    کارخانه رشت الکتریک را ازدست دزدان اصلاح طلب درآورید به صاحبان اصلی بازگردانید. ودست زنان آنها را آزمال مردم کوتاه کنید وبه اشد مجازات برسانید
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    29 2
    درود بر آقای رییسی که بجای دولت مشکلی را از صنعت کشور حل نمودند
  • FR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    8 15
    در آستانه یعنی چی؟ چرا من حس میکنم دارن گولمون میزنن
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      18 3
      برو نادان زورت اومده
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    8 3
    درودبراولادپبامبر خداوندمتعال هميشه مردم وملت ايران رازيرسايه انسانهاى پاك همچون آقاسيدايت الله ابراهيم رئيسى قراردهدتاشاهدافتتاح كارخانه هاى توليدى گرديم وإن شاءالله اين حركت تاخودكفايى واقتصادبرترخاورميانه ادامه دارد
  • ش. AE ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    3 1
    خدا قوت سید امید ملت زنده میکنی خدا پشت و پناه شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس