روحانی: طراحان شکست ایران به صراحت به اشتباه خود اعتراف کرده‌اند/ پیروزی نزدیک است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اگر ما انتخابگر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرتمان تامین می‌شود، گفت: همه چیز بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در آئین گرامیداشت روز شهید و بهره‌برداری از طرح‌های ملی بنیاد شهید طی سخنانی اظهار داشت: روز بسیار پربرکت و مبارکی است و بهترین و پربرکت‌ترین و بالاترین؛ روزی که بزرگترین انسان تاریخ امروز بر قلب مبارکش وحی نازل شد. وحی‌ای که موجب نجات جامعه دیروز،‌ امروز و فردا تا روز قیامت خواهد بود. 

وی افزود: در روز بعثت نبی اکرم(ص) یک بار مسئولیت سنگینی روی دوش ما قرار می‌گیرد. پیامبر(ص) مشعل فروزنده هدایت را بر دوش گرفت. 

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: پیغمبر(ص) پرچم هدایت را با زور و سیطره نخواست که بر مردم آن زمان تحمیل کند. قرآن هم می‌فرماید تو حق سیطره بر مردم نداری و فقط تذکردهنده هستی و واقعیت‌های وحی را بر مردم باید بیان کنی.

وی اضافه کرد: پیامبر(ص)‌ طبق این آیه داعی بود و دعوت می‌کرد و فرامی‌خواند تا مردم با آزادی و اراده و اختیار و انتخاب دین مبین اسلام برای هدایت را انتخاب کنند. همه ارزش‌های ما در سایه انتخاب است. 

روحانی خاطرنشان کرد: اگر ما انتخابگر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت ما تأمین می‌شود. دین و راه ما انتخاب است همچنین اخلاق و نوع حکومت ما انتخاب است. لذا همه چیز بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امروز هم ما باید کاری کنیم که این مشعل را بر دوش بگیریم. اینکه پیامبر(ص) داعی بود و مردم را فرامی‌خواند هم با بیان خود هم با حکمت، پند و موعظه خود و هم با اخلاق زیبا و کریمه‌اش همه را جذب می‌کرد. 

وی افزود: ما مسلمانان و ایرانیان که افتخار داریم پیرو پیامبر(ص) هستیم، با رفتار،‌اخلاق و درست حرکت کردنمان باید جاذبه دعوت داشته باشیم. 

روحانی همچنین یادآور شد: ایران الگو، دنیای اسلام الگو که اخلاق، توسعه، برادری و رفتارشان مبارزه با دروغ، تقلب، هتاکی و هتک حرمت‌ها و انواع تعدی‌ها و تجاوزهاست چنین اخلاقی است که می‌تواند همه دنیا را دعوت به اسلام و راه حق کند.

وی اضافه کرد: ایثارگران ما در دوران هشت سال دفاع مقدس با فداکاری خود برای همه جهانیان الگو شدند.امروز هر کس در تاریخ ایران نگاه می‌کند می‌بینند که قله ایثار قله بلندتری است.

روحانی گفت: ‌ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس و روزهای بسیار سخت و تنهایی که ایران مظلوم تنها در کنار راهبری چون امام حکیم و بزرگوار بود و از طرفی هم مبارزین با حمایت تمام قدرتهای عالم با جنگ‌افزارهای متعدد مقابل ما بودند، روی پای خود ایستادند و فرزندان و جوانان دلاور ما و بسیجیان و سپاه و ارتش ما به میدان جنگ و جهاد شتافتند.

رئیس‌جمهور افزود: امروز ملت ایران حماسه جدیدی آفریده است. آن روز (دفاع مقدس) دوران ایثار و فداکاری بود و امروز در سه سال اخیر در جنگ اقتصادی دشمن ملت ما با ایستادگی، مقاومت، حماسه افتخارآفرین جدیدی به وجود آوردند. 

وی بین کرد: ابرقدرت دنیا که ظالم‌ترین حکومت مربوط به چهار سال گذشته و حکومت قبلی آمریکا بود که خبیث‌ترین حکومت شناخته می‌شود همه تلاش خود را انجام داد تا ملت ایران را در برابر اراده ننگین خودشان وادار به تواضع کنند اما در این جنگ اراده‌ها ملت ما پیروز شد.

وی اضافه کرد: ملت ما کاری کرد که امروز حاکمان جدیدی که در کاخ سفید آمدند به طور مداوم اعلام می‌کنند آن جنگ و فشار حداکثری دولت آمریکا منجر به شکست شده است. معنی دیگر آن این است که ملت ایران به پیروزی بلند و بزرگ دست یافته است. 

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: این حماسه دعوت همه آزادیخواهان و همه جهانیان است که در برابر تجاوز و ظلم بایستید چرا که خداوند پیروزی را نصیب شما می‌کند البته مردم ما رنج فراوانی در این سه سال کشیدند و روزهای بسیار سخت مخصوصا از لحاظ اقتصادی کشیدند اما از لحاظ سیاسی، اخلاقی و حقوقی پیروزی‌های بزرگ و درخشانی به دست آوردند. 

روحانی اظهار داشت: دشمنان می‌خواستند کاری کنند که این نظام فرو بریزد اما در این سه سال مردم ما رنج را تحمل کردند اما نظام امروز اقتدار بیشتری از سه سال قبل دارد آن هم در سایه فداکاری این ملت مقاوم و بزرگ این سرزمین.

روحانی ادامه داد: امسال روز بعثت نبی مکرم اسلام در همسایگی روز بزرگداشت شهید و شهداست. امروز روز بعثت است و فردا روز بزرگداشت شهدای همان روزی که امام راحل در سال ۵۸ فرمان تأسیس بنیاد شهید را داده‌اند و این بنیاد در طول این مدت خدمات بسیار زیادی را به این خانواده‌های عزیز انجام داده است.

وی افزود: خانواده‌های شهدا به قدری گرانقدر و بلندمرتبه هستند که خدمات دولت هر چه هم باشد بسیار کوچک در برابر ایثار و فداکاری که آنها انجام داده‌اند.

وی گفت: بنده می‌خواهم به عنوان یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم عرض کنم که وقتی ما دولت یازدهم را شروع کردیم در روزهای ابتدایی، اولین گزارشی که مرحوم حجت‌الاسلام شهیدی به بنده داد بدهکاری فراوان دولت نسبت به خانواده‌های شهدا بود و ما بدهکار آنها بودیم،‌ لذا بنده در همان یک سال و نیم اول بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بدهکاری‌های قبلی را پرداخت کردیم. البته این مطالبه مربوط به سالهای ۹۰ و ۹۱ نبود بلکه مربوط به سالها قبل‌تر از آن بود و معوقات بسیاری زیادی در این رابطه وجود داشت که این معوقات پرداخت شد. البته در این سالها که ما بودیم معوقه پیدا کردیم و در سالهای بعد پرداخت کردیم. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: در مجموع ما ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی به خانواده شهدا و ایثارگران را تا به امروز پرداخت کردیم که ۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ پرداخت شد یعنی به خاطر اینکه بتوانیم مطالباتی که ایثارگران از ما داشتند را انجام دهیم. 

روحانی بیان کرد: بنده همان روزی که دستور دادم ۱۲ هزار نفر از خانواده شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد استخدام شوند روز بسیار شیرینی برای من بود که قدمی برای خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان برداشتیم. 

وی ادامه داد: امیدواریم در سال آینده ما کار استخدامی ۱۶ هزار جوان برومند بسیار عزیز از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران که در میان آنها نخبگان و دانشمندان بسیاری هم وجود دارد را استخدام کنیم.

وی گفت: در دولت ما هم تعدادی از خانواده شهدا هستند که در دولت ما مشغول به فعالیت هستند و جزو افتخارات ما است، لذا هر قدمی که ما برداریم، این قدم کوچک برای ما افتخار است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: یکی از دغدغه‌هایی که داشتیم درباره مسکن خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان است که به عده‌ای از آنها قبلا مسکن داده شده بود اما برخی هم مسکن نگرفته بودند و برخی هم با وجود دریافت مسکن اما با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کردند لذا لازم بود مسئله مسکن حل شود.

روحانی ادامه داد: اینکه امروز افتخار می‌کنیم ۲۵ هزار زمین برای ۲۵ هزار واحد مسکونی دراختیار بنیاد شهید قرار گرفته قدم بسیار مهمی است و برخی طرح‌ها امروز افتتاح شد.

وی گفت: در این ایام انصافا کادر درمان کار بزرگی کردند و ما در دنیا سرافکنده نیستیم و ما برای مبارزه با بیماری کرونا علی‌رغم تحریم و فشار و اینکه همه چیز را بر روی ما بستند، اما خوشبختانه سربلند هستیم.

روحانی افزود: ما امروز تمام امکانات پزشکی مورد نیاز در کرونا و کلیه تجهیزات مربوط به آی‌سی‌یو و کلیه داروهای مورد نیاز را تأمین کردیم و حتی در برخی زمینه‌ها ما قدرت صادرات داریم و این کار بزرگ ملت ایران است که چنین کار بزرگی انجام شد. دولت هم علی‌رغم همه فشارها بودجه لازم را تأمین کرد و هر چه بدهکاری هم مربوط به گذشته بود را پرداخت کرد و همه توان خود را به کار گرفت. 

وی در پایان اظ هار داشت: دولت تمام توان خود را به کار گرفته است اما در عین حال کار پرستاران و کادر درمان و پزشکان در بخش سلامت کار بسیار بزرگی است یعنی اینها در صحنه فداکاری هستند و امیدواریم با این واکسن‌هایی که رسیده اولویت اول با کادر درمان باشد و آنها استفاده کنند چرا که کارشان بسیار سخت بوده و در وسط میدان مبارزه با کرونا هستند. ما حتما در سال آینده سه نوع واکسن داخلی خواهیم داشت که دراختیار مردم قرار خواهیم داد.

     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    37 0
    تو این هشت سال دنیامون رو که زیر و رو کردی آخرت رو هم خدا عالم است
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      20 0
      مردم چوب انتخاب غلط شون در سالهای 92 و 94 و 96 را می خورند.
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      14 0
      لذا همه چیز بر مبنای انتخاب جامعه و امت اسلامی است.....الان در همون جامعه ای که تو رو انتخاب کرد ،طبق همه نظر سنجیها ،زیر هفت درصد محبوبیت داری ،لطفا به انتخاب جامعه احترام بگذار وبروکنار !
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      10 0
      جملات آقای #روحانی درباره سیاست گام به گام ارتباط با آمریکا یک رونوشت مشکوک از International Crisis Group به مدیریت رابرت مالی بود. آیا آنها دیکته می‌کنند و پرزیدنت می‌خواند؟ عامل نفوذی‌ای که دیکته‌های آنها را بر رئیس‌جمهور القا می‌کند کیست؟ آقای روحانی مراقب مشاورین نفوذی باشید
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      29 0
      با انتخاب دولت جوان حزب اللهی تو و بنفش ها رو به زباله دان تاریخ میفرستیم و سعادت دنیا و اخرتمون رو تامین میکنیم
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      17 0
      سلام بر سعید محمد
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      4 0
      آره، ما هم موافقیم ،شما انتخاب بد بودی برای گزینه ریاست جمهوری
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    18 0
    یعنی اون تعدادی که به شما رای دادن همه آلان رستگار شدن و همینطور اونایی که به دولتی که داری از آلان براش تبلیغ می کنی رای بدن دنیا و آخرتشون تامینه؟!
  • محمدایوب IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    20 0
    انتخابگر خوبی نداشتیم که گرفتار توشدیم. بیچاره مان کردی
  • محمدایوب IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    19 0
    بابا مردم خود این هم داره میگه انتخابگر خوبی باشید گول کلیدوریموت رونخورید. دیدی چه بلایی سرتون آوردم. 24میلیون سرتونو بالا بگیرین. کاری که من کردم. سایه جنگ رو برداشتم. وبا آفتاب. سوزان برجام زندگی همه راسوزاندم. وبا گلابیش همه بیرون روی گرفتند
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    23 0
    حتما انتخاب خوب هم روحانی و سیاستهای برجامی ایشون هست...!!!!؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      13 0
      برجامو پله کردند ؛ مردمو ذله کردند
  • محمود IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    15 0
    متاسفم برای کسانی که شما روانتخاب کردند وملت رو به روز سیاه انداختند ملت دین ودنیا روباهم باختند
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      11 0
      دقیقا
  • مجید IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    15 0
    حتی اون 24 میلیون نفری که به تو رای دادند هم فهیمدند اگر انتخاب گر خوبی بودند الان 80 میلیون نفر در رفاه و آسایش و آرامش بیشتری بودند
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    18 0
    دقیقا درست میگی آقای روحانی ایکاش به تو رای نداده بودیم
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      8 0
      به خدا قسم اگه بتونم روز قیامت جلو تک تک آن 24 میلیونی که به این روحانی رای دادند میگیرم و اونجا طلبم رو میگیرم ازشون که بیچاره شدم...
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    10 0
    مردم بیسواد و جوان باید تعقل میکردند و خواه ناخواه رای داده نمیشدند حتی اگر ورزشکار و هنرمند که پشت پرده باج میگیرند از افراد خاص حمایت کنند.
  • مجید IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    10 0
    انتخابگر خوبی نبودیم نبودیم نبودبم..........
  • حسین IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    6 0
    8سال فشار مقدس نتیجه انتخاب خوب است///
  • SE ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    5 0
    دو بار انتخاب مردم بودید تصور و توهم دارید که دنیا و آخرت مردم را غرق در سعادت کردید. میگویند برای بازیگری باید پررو بود گویا برای سیاستمداری ده چندان رو داشت
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    6 0
    ملت نشان داد در سال ۹۲ و ۹۶ انتخاب خوبی نداشت، اگر می داشت امروز سفره مردم این جور کوچک نمی شد پول اینقدر بی ارزش نبود،
  • علی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    5 0
    پولی که توی بورس...رو برگردون...
  • امیرمسعود IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    8 0
    بله. اگر انتخابگر بدی هم باشیم هشت سال مثل الان به خاک سیاه می نشینیم
  • حمید IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    8 0
    مثل انتخاب شما؟!
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    4 0
    حالاروشن است که انتخاب قبل مناسب نبوده لذابایددرانتخاب بعدى دقت بیشتری شودکه درمجموع شرکت بادقت درانتخابات به نفع همه است.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    10 0
    تو فقط برووووووووووووووووووووووووووووووووو.....
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    3 0
    نه بابا...ملت رای دهنده به کلید!این مرد با شماست..اندکی تعقل..ببینید با هم ب کجا مرویم با این انتخاب دردآور شما
  • Aa IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    3 0
    هر کی انتخاب کنیم چون از بنفشها راحت میشیم بهتره
  • مجید IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    5 0
    مردم باید دقت کنند شخص روحانی مطرح نیست او خلاصه تفکر افتضاح طلبان است .این گروه نباید دوباره انتخاب شوند
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    5 0
    الهی کی تموم میشه
  • حجت جوادی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    5 0
    فعلا با انتخاب تو خسارت دنیا و آخرت نسیبمون شد
  • صادقی IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    5 0
    واقعا با مردم کاری کردید که مراقب باشن، اگر نباشن که مملکت رو به فنای عظمی خواهند داد، اگر داری دون میپاچی برای ظریف و جهانگیری عزیزم کور خوندی، مردم دلار 3500ی که تحویلت شد و الان 26000 فراموش نمیکنن، یک واحد در دولتت مسکن نساختی، خورد و خوراک 10 برابر شد، به مرغ و گوجه و خیار مردم هم رحم نکردید اگر دلار رو آوردی 3500 ماهم اهلا و سهلا علی برکت الله اگر نه که هیچ راستی یک کیلو گلابی برجام هم اینطرف بفرست اگر کدخدا گذاشت....
  • مجید IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    3 0
    واقعا درسته اگه مردم بصیرت کافی میداشتن و درست رای میدادن گرفتار باید باید ها و از روز شنبه های دروغی نمیشدیم
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    4 0
    دو بار انتخابی که کردی اشتباه کردیم. بار سوم اشتباه نمی کنیم.
  • IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    3 0
    ادامه و برای موجه جلو قرار دادن خود از ابتدا، تا بلکه بتوانی با مراسم های تبلیغاتی گسترده بازدید از خانواده های شهدا و مطرح کردن بوق و کرنایی از ارائه خدماتی به آنها، که البته کمترین حق خانواده شهدا و رزمندگان و جانبازان و یثارگران از ثمرات انقلاب می باشد، پوششی برای ...
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    3 0
    همان طور که با دولت شما سعادت دنیا و آخرت مردم تامین شد‌.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    3 0
    خدایی راست میگه دوستان با انتخاب شما سعادتمندی خودشون و و دیگران و به خطر انداختن... انتخاب بد یعنی 8 سال فقط حرف و تورم افسار گسیخته در عمل
  • US ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    4 0
    هر چه قدر منتقدان گفتندو اما عمل نکردند! مهمترین کاردولت اعتدالی اصلاح طلب این بود که، ممنوع کند افزایش حقوق کارمندان نهادهای عمومی و بخش دولتی/ بخصوص به فاجعه حقوقهای نجومی پایان دهد/ اقدام کاهش بیش نصف حقوق نجومی بگیرد و در حالیکه اکنون دهها میلیون تومان میگرند! این احجاف و بیعدالتی اختلاف مزد کارگر با کارمند دولتی! هرگز نباید مزد 10 تا بیش از 60 میلیون تومانی باشد در حالی کارگر بخش خصوصی بدون بیمه وقرارداد دائمی دارد ماهی کمتر زا یک میلیون تومان میگرد! و در عوضش عملا جلوی افزایش قیمتها بگیرند و تورم تک رقمی کند و اجازه ندهند هیچ کالایی دو رقمی گران بشود. اما چکار کردند؟ باز هم کسری بودحه! باز هم افزایش 25% حقوق کامندان! فاجعه اضافه کردن دو و نیم میلیون تومان به مزد کارمندی که 30 میلیون میگرد در کشوری که میلیون ها نفر بیکار و دهها میلیون نفر فقیر هستند، یک بیعدالتی و ظلم عظیم است!
  • علی IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 1
    اگر ملت انتخابگر خوبی بودند که alh را انتخاب نمی کردند
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    انتخابگرای سال ۹۲ و ۹۶ صاف میرن بهشت ؟
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    دولت جوان انقلابی سعید محمد
  • DE ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 0
    اگر انتخابگر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت تأمین می‌‎شود. و اگر انتخابگر بدی باشیم باز به غربگدایان و دشمنان استقلال ایران رای خواهیم داد و برای همیشه سعادت دنیا و آخرتمان را آتش خواهیم زد مانند همین 8 سال.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس