کد خبر 1191486
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰
برف و کولاک در راه است/صعود به ارتفاعات البرز ممنوع - کراپ‌شده

دبیر هیأت کوهنوردی استان البرز گفت: برای روزهای پایانی هفته بارش سنگین برف، کولاک، سقوط بهمن و سرمای شدید پیش بینی شده است از این توصیه می‌شود از هرگونه سفر به ارتفاعات و کوهنوردی پرهیز شود.

به گزارش مشرق، محمدعلی سلگی، دبیر هیأت کوهنوردی استان البرز، در خصوص هشدار جوی آخر هفته، گفت: با توجه به هشدار جوی روزهای پنجشنبه و جمعه، فعالیت سامانه بارشی قوی و سرد همراه با بارش سنگین برف، وزش باد شدید و کولاک، سقوط بهمن، مه آلودگی و کاهش دید، سرمایش شدید و کاهش شدید سوزباد (وقوع سرمازدگی و هایپوترمی) توصیه می‌کنیم دوستان کوهنورد در این دو روز ممنوعیت فعالیت کوهنوردی داشته باشند و رعایت کنند.

وی در ادامه افزود: شرایط جوی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق کوهستانی نامساعد و همراه با مخاطره خواهد بود.

دبیر هیأت کوهنوردی استان البرز، در خصوص امدادرسانی سخت در این شرایط جوی نامساعد، اظهار کرد: در ماه گذشته با وجود نامساعد بودن شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی برخی کوهنوردان و طبیعت‌گردها با سهل‌انگاری و بدون توجه به هشدارها اقدام به کوهنوردی در ارتفاعات البرز و قله ناز کردند که سبب گرفتاری خود و بیش از ۳۰ امدادگر و روستایی در برف و سرما شدند.

سلگی با اشاره به اینکه کوه‌ها سر جا خود هستند، افزود: کوهنوردی را به هفته‌های دیگر موکول کنند و سلامتی خود و تیم‌های امدادی اولویت همیشگی خود قرار دهند.

وی بیان کرد: دوره‌های امدادگری ۲۰ تا ۴۰ ساعته، دوره امداد و نجات و پیش بیمارستانی را برگزار کردیم که حدود ۲۲۰ کوهنورد از آن استقبال کردند که امروز مراسم افتتاحیه تقدیر و تشکر پیشکسوتان کوهنوردی صورت گرفت.

سلگی در پایان تصریح کرد: به مناسبت عید مبعث رسول اکرم(ص) و یادواره شهدای غواص، فردا رضا محمدی کوهنورد البرزی که از دوندگان خوب استان نیز است با دست و پای بسته و به شکل جفت پا ۱۶۹۳ پله برج میلاد را طی خواهد کرد و اقدام به ثبت رکورد ملی می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس