کد خبر 1191451
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۳
پلیس بحرین کودکان بازداشتی را مورد ضرب و شتم قرار داده است - کراپ‌شده

دو گروه مدافع حقوق بشر می‌گوید که پلیس بحرین هنگام بازداشت شماری از کودکان در جریان اعتراضات سالروز قیام مردمی این کشور، آنها را مورد ضرب و شتم و تهدید به تجاوز و شوک الکتریکی قرار داده است.

به گزارش مشرق، دو گروه مدافع حقوق بشر گفتند که نیروهای امنیتی بحرین چند کودک را که در جریان اعتراضات ماه گذشته مصادف با دهمین سالروز آغاز قیام مردم این کشور بازداشت کردند، مورد ضرب و شتم قرار داده و  آنها را تهدید به تجاوز و شوک الکتریکی کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس بیانیه مشترک دیده‌بان حقوق بشر و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین مستقر در لندن،  حدود ۱۳ کودک از ۱۱ تا ۱۷ سال از اوایل تا اواسط ماه فوریه در بحرین بازداشت شدند.

در این بیانیه آمده است: پنج کودکی که در ۱۴ و ۱۵ فوریه بازداشت شدند، گفته‌اند که دو مامور پلیس بحرین هنگام بازداشت، آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده و به شوک الکتریکی با باطری خودرو تهدیدشان کردند.

این دو گروه حقوق بشری افزودند: پدر یکی از کودکان گفته است که پلیس ،فرزندش را مورد ضرب و شتم قرار داده و او را به تجاوز و شوک الکتریکی تهدید کرده است.

در بیانیه مذکور تاکید شده است که اتهام برخی از این کودکان، سوزاندن لاستیک یا صندلی، مسدود کردن راه‌ها، خرابکاری و پرتاب کوکتل مولوتوف عنوان شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در بحرین نیز با اعتراض به ادامه بازداشت این کودکان گفتند که پلیس مانع رسیدن دارو به یکی از این کودکان بازداشتی می‌شود که با کم خونی شدید مواجه است.

یکی دیگر نوشت: ارعاب کودکان در بحرین و بازداشت آنها و جلوگیری از دسترسی خانواده‌ها و وکلا به آنها پیام روشنی از طرف دولت می‌رساند، اینکه تظاهرات و گرامیداشت دهمین سالروز انتفاضه ممنوع است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس