کد خبر 1191372
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
دلار نمایه سکه نمایه

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم یک میلیون و ۲۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

به گزارش مشرق، هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۲۲ هزار تومان، قیمت دلار ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت طلای ۱۸عیار در هر گرم هم یک میلیون و ۲۲ هزار تومان، قیمت طلای ۲۴عیار در هر گرم یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت  طلا و سکه طرح جدید در روز جاری نسبت به روزکاری قبل با افزایش همراه شده است؛ سکه طی هفته های گذشته از کانال ۱۲ میلیونی عقب نشینی کرده و به کانال ۱۱ میلیونی بازگشته است؛ از جمله دلایل اصلی نوسان در بازار طلا و سکه تغییرات قیمتی در طلای جهانی و دلار است؛ قیمت ارز در بازار تهران تحت تأثیر خبرهای سیاسی است.

در حالی که سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا افزایش یافته و تقویت دلار جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت فلز زرد پس از جهش دیروز، امروز شاهد کاهش بود.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۷۱۳ دلار و ۲۶ سنت رسید. دیروز و به دنبال کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و تضعیف نسبی دلار قیمت طلا شاهد رشد بیش از ۲ درصدی بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با ۰.۳۷ درصد کاهش به ۱۷۱۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس گفت: «پس از رشد قابل توجه قیمت طلا در ۲۴ ساعت گذشته شاهد یک روند اصلاح قیمت در بازار هستیم. عامل اصلی افت قیمت طلا رشد سوددهی اوراق قرضه بوده است.»

روز چهارشنبه سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا بار دیگر افزایش داشت و سبب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذارانی شد که به دنبال در امان نگه داشتن دارایی های خود از افزایش تورم هستند. تقویت ارزش دلار نیز سبب شده تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گرانتر شود.

تصویب بسته محرک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت آمریکا و بسته های محرک مالی ارائه شده توسط سایر کشورهای جهان به منظور مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا سبب شده تا نگرانی ها از افزایش تورم بالاتر رود و همین مسئله به رشد سوددهی اوراق قرضه بیانجامد.

* دلار امروز چند شد؟

در بازار ارز هم اکنون قیمت دلار ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان، قیمت یورو ۲۹ هزار و ۴۰۰ تومان و درهم امارات  ۶ هزار و ۷۷۰ تومان اعلام شده است.

در صرافی‌های بانکی نیز قیمت‌ دلار و یورو نسبت به روز کاری قبل کاهش یافته است؛ برهمین اساس، قیمت فروش دلار ۲۴ هزار و ۱۲۹ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۳ هزار و ۶۵۲ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۵۰۵  تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۷ هزار و ۹۴۰ تومان اعلام شده است.

نرخ خرید و فروش دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی متغیر است و متناسب با نوسانات بازار آزاد در طول روز چند بار تغییر می‌کند.

بروز رسانی: چهارشنبه ۲۰  اسفند ۱۲:۰۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت دلار (صرافی بانکی)

۲۴  هزار و ۱۲۹

قیمت دلار (بازار آزاد)

۲۴  هزار و ۷۰۰

قیمت یورو (صرافی بانکی)

۲۸  هزار و ۵۰۵

قیمت یورو (بازار آزاد)

۲۹ هزار و ۴۰۰

قیمت درهم

۶ هزار و ۷۷۰

قیمت پوند

۳۳ هزار و ۵۰۰

بروز رسانی: ‌چهارشنبه ۲۰ اسفند ساعت ۱۲:۰۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  ۱۰ میلیون و ۲۰۰  هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

۱۰ میلیون و ۶۰۰  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

۶ میلیون و ۱۵۰ هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

۳ میلیون و ۸۵۰ هزار

قیمت سکه گرمی

۲ میلیون و ۳۰۰ هزار

بروز رسانی: چهارشنبه ۲۰ اسفند ساعت ۱۲:۰۰

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای ۱۸ عیار

یک میلیون و ۲۲  هزار

گرم طلای ۲۴ عیار

یک میلیون و ۳۶۰  هزار

مثقال طلا

۴ میلیون و ۴۲۰  هزار

انس طلا(دلار)

۱۷۱۲

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 0
    قیمت های تدبیری
  • محمد IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    آقایان و خانما میدونم هی به هم سنگ میزنید میگید تقصیر شماست و این حرفا ... الان موقع دعوا کردن نیست دیگه گذشته و کاریش نمیشه کرد... انشالله چند ماه دیگه انتخابات شروع میشه و اصل اینه که به عقب برنگردیم ...ایندفعه درست انتخاب کنیم ...منه رای اولی میگم بیاید یبار هم شده به قلب و عقل خودمون رجوع کنیم نه به حرفای مردم و سلبریتی ها والا همه میتونن دروغ بگن(مثلا آخه یه عقل سالم چطور باورش میشه که بشه توی پیاده رو ها دیوار بین مرد و زن کشید.. هر عقلی که اینو باور کنه باید بره بمیره دیگه چون واقعا خیلی.....)در هر صورت گزینه های خوبی به امید خدا دارن میان و این میتونه فرصت خوبی باشه پس بیاین درست رای بدیم و واقعا به عقب بر نگردیم...هرکسیم نظر خودشو داره و سعی کنید به نظر هم احترام بگذارید و با عقلانیت تصمیم بگیرید یا علی:)
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      احسنت بر تو رای اولی عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس