کد خبر 1191368
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
پشت پرده موافقت سازمان هواپیمایی با فروش بلیت پرواز در سقف قیمتی

سازمان هواپیمایی با هدف جلوگیری از افزایش بی حد و حصر قیمت بلیت هواپیما در سفرهای نوروزی، با افزایش قیمت تا سقف رقم مندرج در نرخ نامه موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از موافقت این سازمان با افزایش قیمت بلیت هواپیما تا سقف رقم مندرج در نرخ نامه بلیت پروازهای داخلی خبر داده است.

بلیت پروازهای نوروزی گران نشده فقط در سقف قیمتی قرار دارد

به گفته این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری، اینکه برخی گمان می‌کنند که نرخ بلیت‌های هواپیماها افزایش پیدا کرده است به این دلیل است که برخی از ایرلاین‌ها بر اساس مصوبه شورای‌عالی هواپیمایی اقدام به فروش بلیت بر اساس سقف نرخ تعیین شده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

قیمت بلیت هواپیما گران نمی‌شود

وی درباره شایعات اخیر مبنی بر افزایش قیمت بلیت‌های هواپیما اظهار کرد: مطابق صحبت‌های انجام شده، طی ایام نوروز هیچ‌گونه افزایش نرخ بلیتی رخ نخواهد داد.

قیمت‌های میلیونی بلیت پروازهای داخلی!

در حالی ذیبخش افزایش قیمت بلیت هواپیما را تکذیب کرده که در روزهای اخیر، قیمت بلیت پروازهای داخلی به شهرهای گردشگر پذیر (مشهد، کیش، اصفهان، قشم، تبریز، شیراز و اصفهان) که سفر با خودروی شخصی به آنها ممنوع است، تقریباً تمام شده و اگر برخی ایرلاین‌ها، ظرفیت خالی داشته باشند، با نرخ‌هایی حول و حوش یک میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هیچ پروازی به استان‌های شمالی از ۲۵ اسفند به بعد وجود ندارد

ضمن اینکه در حال حاضر بلیتی برای پرواز به فرودگاه‌های رشت، ساری، رامسر و گرگان از ۲۵ اسفند به بعد که بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، ورود به خودروی شخصی در ایام نوروز به این استان‌ها ممنوع است، وجود ندارد و فروش بلیت سفر به فرودگاه‌های این شهرهای شمالی انجام نمی‌شود که به نظر می‌رسد سازمان هواپیمایی با ستاد کرونا، بر سر عدم انجام پرواز به استان‌های شمالی در ایام نوروز، به توافق رسیده باشند.

معاون وزیر راه: با ایرلاین‌های گرانفروش برخورد می‌کنیم

همچنین کاپیتان تورج دهقانی زنگنه معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از عدم افزایش قیمت بلیت طی ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: با هر ایرلاینی که بخواهد قیمت بلیت را افزایش دهد برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: نرخ بلیت‌ها طی نوروز قطعاً افزایش پیدا نخواهند کرد و طی این ایام ثابت خواهند بود و هیچ‌گونه تغییری در قیمت بلیت رخ نخواهد داد.

معاون سازمان هواپیمایی: چرا با فروش بلیت در سقف قیمتی موافقت کردیم؟

ابوالقاسم جلالی معاون عملیات هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز  درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما در سفرهای نوروزی اظهار کرد: قطعاً افزایشی نخواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که علت موافقت سازمان هواپیمایی با فروش بلیت پروازهای نوروزی در سقف رقم مندرج در نرخ نامه چیست و آیا با قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در تناقض نیست؟ گفت: اینکه اگر قانون آزاد سازی رعایت و نرخ‌ها رقابتی باشد، نباید هیچ کف و یا سقف نرخی داشته باشیم را قبول دارم.

جلالی افزود: اما از یک سو قانون فروش بلیت پروازهای داخلی تا ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما را داریم و از سوی دیگر، ممنوعیت تردد جاده‌ای سفرهای بین شهری هم قرار است با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا اعمال شود؛ لذا با حجم انبوه تقاضای سفرهای هوایی در ایام تعطیلات نوروز مواجه می‌شدیم؛ اگر سازمان هواپیمایی با فروش بلیت در سقف قیمتی نرخ نامه موافقت نمی‌کرد، این احتمال وجود داشت که شرکت‌های هواپیمایی هر صندلی پروازی را تا چند برابر نرخ فعلی در بازار عرضه می‌کردند.

رئیس انجمن ایرلاین‌ها: اجازه افزایش قیمت بلیت پروازهای نوروزی داده نشد

یونس دقیق کیا رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره نرخ بلیت پروازهای نوروزی اظهار کرد: قیمت‌ها در ایام نوروز تغییر نخواهد کرد؛ در سال‌های گذشته در ایام پیک سفرهای نوروزی، با افزایش قیمت مواجه بودیم اما امسال شرکت‌های هواپیمایی هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: فعلاً تغییر قیمت‌ها در اختیار ایرلاین‌ها نیست و در اختیار وزارت راه است که این وزارت خانه اعلام کرده به هیچ عنوان با افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی موافق نیست.

این فعال صنعت هوانوردی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورتی که حجم تقاضای سفرهای نوروزی افزایش یابد، احتمال لغو قانون «فروش بلیت پرواز تا ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما»، وجود دارد؟ گفت: پیگیر حذف این قانون ۶۰ درصد به صورت کلی هستیم؛ چون این ۶۰ درصد تنها در ایران اجرا می‌شود و در هیچ کشور دیگری در دست اجرا نیست؛ این قانون خسارت زیادی به ایرلاین‌ها وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده که برای نوروز ۱۴۰۰، بلیت پرواز خارج از برنامه صادر نشود چون ممکن است برخی محدودیت‌های سفرهای نوروزی تشدید شود.

نرخ نامه پروازهای داخلی

لیست نرخ نامه کف و سقف قیمتی بلیت پروازهای داخلی برای همه مسیرها را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس