کد خبر 1191318
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳

به گزارش مشرق، علی دارابی معاون امور استان‌های صداوسیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: یک سال ازهمه گیری کرونا کوید ۱۹ گذشت. ۲/۵ میلیون نفر از مردم دنیا را به کام مرگ برد. بیش از ٧٠ هزار نفر از هموطنان عزیزمان را از دست دادیم.

کرونا تکانه های زیادی در دنیا بوجود آورد؛

 اجتماعات را محدود کرد

 سبک زندگی ها را دگرگون کرد

 کسب و کارهای زیادی را به تعطیلی کشاند

 مدیریت و حکمرانی کشورهای دنیا را در معرض ارزیابی و داوری قرارداد.

در این زمینه توجه به چند نکته قابل توجه است؛

۱- کرونا اثبات کرد آمریکا و کشورهای غربی صرفا ژست تبلیغاتی برای حقوق بشر می گیرند، ایران که محموله ای از ماسک و امکانات بهداشتی را خریداری کرده بود به بهانه تحریم اجازه پرواز به هواپیمای حامل این نیازهای پزشکی نداد؟! براستی چطور میشود پذیرفت که همین کشورها تمایل فروش واکسن به ایران را دارند؟

۲- ایران ٢٩ بهمن ٩٨ رسما اعلام کرد که کرونا در ایران مشاهده شده است. حتی انتخابات ٣ اسفند مانع نشد که این خبر با تاخیر اعلام شود. انتخاباتی که برابر اعلام مراکز نظرسنجی های معتبر بین ٨ - ۱۵ درصد در کاهش مشارکت تاثیر داشته است.

۳- براستی چرا دنیا از انگلستان بابت مخفی نگهداشتن "ویروس جهش یافته "که از شهریور ماه مورد شناسایی قرار گرفت اما با فشار افکار عمومی مجبور به اعلام آن در آذر ماه شد بازخواست نکردند؟ و این دروغگویی و پنهانکاری دولت بریتانیا چه معنی دارد؟

۴- ملت بزرگ ایران، دولت، سایر نهادها، خیرین و نیکوکاران، بسیج، نیروهای مسلح و نهادهای انقلابی، رسانه ها و به طور اخص صدا و سیما در دوران سخت و طاقت فرسای کرونا سر بلند بیرون آمدند. بر خلاف خیلی از کشورها غربی از جمله آمریکا که شاهد غارت فروشگاهها و راهزنی و مصادره امکانات بهداشتی از دیگران به نفع خود بودند. "ایرانیان" با مناعت طبع، عزتمندی و همدلی کاری بزرگ و تاریخی از "نجابت و بزرگی ایرانیان" را به نمایش گذاشتند.

۵- خبرهای مسرت بخش از ساخت و تولید انبوه واکسن ایرانی آنهم در شرایط تشدید تحریم های ظالمانه و غیرقانونی و ضد بشری آمریکا و متحدانش گویای اراده بزرگ دانشمندان و محققان ایرانی برای مهار و غلبه بر همه گیری کوید ۱۹ است.

تزریق واکسن مطلوب و باکیفیت داخلی که مشتریان غربی از جمله سوییس در نوبت خرید آن هستند چندی است آغازشده است و بزودی در مقیاس گسترده به هموطنان دارای اولویت تزریق میشود.

همه این کارها و اقدامات ترجمان این سخن است که ما ایرانیان"می توانیم اگر بخواهیم".

اشک‌ها و لبخندهای یکسال حضور کرونا در جهان

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس