کد خبر 1191313
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین علی ثقفی در کانال متقین در ایتا نوشت:

اخیرا چند سریال با ارزش در سیما پخش شده است.  سریال های روزهای ابدی، دادستان و  جلال۲ که هر کدام بعدی از حقایق و ارزشهای انقلاب اسلامی چون مبارزه با استبداد پهلوی و استکبار، عدالت خواهی، مبارزه با فساد و نیز دفاع مقدس را به نمایش گذاشته اند. این اقدام شایسته را در هنگامه ی این جنگ بی رحمانه فرهنگی با مضیقه هایی که در داخل کشور برای صدا و سیما وجود دارد باید ارج نهاد . امیدواریم این محتوای انقلابی و ارزشی در تمام تولیدات و زوایای صدا و سیما حاکم و جاری شود.

 داستان اصلی قسمت ۲۲ از سریال جلال داستان داماد خانواده جلال به نام اسماعیل است.  اسماعیل یک جوان مبارز  با رژم شاه است که با نیروهای چپ هم میانه ای ندارد و آنها قصد حذف و ترور او را دارند. او در ابتدای جنگ در حالیکه تازه ازدواج کرده و یک پسر یک ساله دارد به همراه گروهی از تبریزیهای شجاع به جنوب می شتابد. او در سوسنگرد با شجاعت و فداکاری یک زن جوان را از محاصره دشمن خارج می کند و خود زخمی شده و  ناپدید می شود.  

جلال و همسرش راضیه برای پیدا کردن اسماعیل از تبریز به جنوب می روند و با تک تک شاهدان صحنه رزم و حماسه اسماعیل گفتگو می کنند. همه شاهدان از اسماعیل به عنوان یک چهره محبوب و مردمی تجلیل می کنند  اما هر کدام از آنها در باره اینکه او الان کجاست چیزی می‌گویند. نهایتاً  راضیه همسر جلال در انتهای این گفتگوهای بی نتیجه باحالت یاس و اندوه به شوهرش می گوید: جلال پاشو بریم "گویا اسماعیل در روایت ها گم شده"

 داستان انقلاب هم در معرض چنین تهدیدی است . امروز بقایای رژیم شاه در حال تاریخ سازی جعلی از انقلاب و تطهیر چهره ی فاسد و زشت پهلوی هستند. دستگاه جهنمی تبلیغاتی استکبار و صهیونیسم هم شبانه روز از هر روزنی بر سیمای زیبای انقلاب لجن می پاشد. بریده های سست عنصر و ریزشی داخلی هم تمام ضعف ها، کوتاهیها و خطاهایشان را پشت ژست اپوزیسیونی در مقابل انقلاب پنهان کرده و به تدریج به سمت انکار اصل انقلاب می روند. یک نمونه ی ننگ آور آن حرف سخیف فردی بود که ادعا می کرد گویا امام با امریکا علیه شاه به تفاهم رسیده بود اما در یک مقطع به امریکا نارو زد است. حرف بی بنیاد این آدم گمراه نشان میدهد که درون محافل این طلبکارهای انقلاب چه می گذرد.

امروز برای انکه حقیقت انقلاب مثل اسماعیل داستان جلال در واقع  و  در روایتها ذبح نشود باید در میان روایت های مختلف، حقیقت انقلاب را از کدام روایت شنید؟  این روشن است که راوی انقلاب همان ایجاد کننده انقلاب است که ۲۶ سال آخر حیات خود را سراسر فدای این راه کرد. همو که مردم  برایش در مبارزات سال پایانی خون دادند، در استقبالش طوفان به پا کردند، در پایداری و دفاع از نظامش ده سال فداکاری کردند  و در بدرقه اش قیامتی ساختند.

همان که گفت این انقلاب مال پابرهنگان است. همان که گفت انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب ها جداست و گفت انقلاب شکوهمند اسلامی دستاورد میلیونها انسان ارزشمند و هزاران شهید جاوید آن و آسیب دیدگان عزیز و مورد امید میلیونها مسلمانان و مستضعفان جهان است  و گفت این انقلاب با تأییدات غیبی پیروز شد و گفت بدون شک انقلاب اسلامی ایران از همه انقلابها جدا است هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام

پس از امام راحل ، بزرگترین شارح مکتب امام خمینی و شایسته ترین شاگرد امام  و جانشین او هم برای ما از چهار عظمت انقلاب در پیدایش و ماندگاری ، برکات و دستاوردها، اهداف و افقهای بزرگ و  نهایتا جوانان این رویشهای برومند انقلاب سخن گفت.  و اینکه این انقلاب اگنون بدنبال ساختن حاکمیت و دولت اسلامی و رسیدن به جامعه ای نمونه در اسلام و ایجاد یک تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور ولایت عظمی است . کسی که بارها تاکیدو تصریح و تکرار کرده امروز در مرحله ی تحقق دولت اسلامی هستیم و نقشه ی راه را هم ترسیم نموده است

این روایت از انقلاب را محکم حفظ کنیم تا انقلاب مانند اسماعیل داستان جلال در جنگ خباثت آمیز روایتها ذبح نشود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    8 4
    دوران امام خمینی (ره) که همه چیز واضح هست . این دوران رو چگونه برای نسل های آینده روایت می کنید. این مهم تر از گذشته است.
  • محمدایوب IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    18 29
    آن بی شرف حرامزاده که گفته بود امام با آمریکا کنار آمده بود کی بوده. به مردم معرفیش کنید تا فرزندان خمینی کبیر. کاری کنند که. عبرت دیگران شود
  • FR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    6 7
    چه نوشته زیبایی ! ننگ بر ضد انقلاب و کسانی که بنام انقلاب انرا دور زدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس