تظاهرات حامیان "نیکول پاشینیان" نخست وزیر ارمنستان در شهر ایروان

رئیس ستاد کل ارتش ارمنستان که موضوع برکناری‌اش در میانه بحران سیاسی این کشور مایه اختلاف شده بود، سرانجام برکنار شد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری «ریانووستی» روسیه گزارش داد «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان امروز (چهارشنبه) گفت «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل ارتش از وظایف خود برکنار شده است.

پاشینیان در روزهای گذشته آنچه آن را تلاش برای کودتا بعد از درخواست ارتش برای کناره‌گیری خود خواند، محکوم کرده بود.

معترضان ارمنستانی معتقدند عملکرد دولت این کشور در حل بحران خونین شش هفته‌ای میان این کشور با جمهوری آذربایجان بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی «فاجعه» بوده است.

در واکنش به درخواست ارتش، پاشینیان، «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل ارتش را برکنار کرد، اما «آرمن سرکیسیان» رئیس‌جمهور این کشور از پذیرش رسمی اخراج گاسپاریان سرباز زد و این اقدام را غیرقانونی خواند و گفت ارتش باید از سیاست دور بماند.

دفتر ریاست‌جمهوری ارمنستان اعلام کرد: بدون شک نیروهای مسلح باید در موضوعات سیاسی بی‌طرف بمانند. بدیهی است که به دلیل جنگ، پرسنل نیروهای مسلح بیش از هر زمان دیگر به حمایت و توجه مشترک نیاز دارند و حل مشکلات پرسنل ارتش در اولویت است و نمی‌توان از آن غفلت کرد. رئیس جمهور معتقد است که اوضاع سیاسی فعلی کشور باید از طریق تصمیمات جامع و نه اصلاحات فردی در فرماندهی نیروهای مسلح حل و فصل شود.

پاشینیان در واکنش، از اقدام رئیس‌جمهور انتقاد و در بیانیه‌ای اعلام کرد این تصمیم به هیچ‌وجه به حل وضعیت فعلی کمک نمی‌کند.

در پی این اختلاف‌نظر، شورای امنیت ارمنستان از رئیس‌جمهور خواست تصمیم نخست‌وزیر را تایید و رئیس ستاد کل ارتش را برکنار کند.

رئیس‌جمهور ارمنستان اما بار دیگر با برکناری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این کشور مخالفت کرد.

این در حالی است که به دنبال شکست ارمنستان در نبرد با جمهوری آذربایجان، درخواست برای استعفای پاشینیان از سوی معترضان ارمنستانی همچنان ادامه دارد و این کشور با بحران سیاسی مواجه است. 

ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرزهای بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیروهای ارمنی در جنگ متهم کردند. بعد از شکست ارمنستان در این  جنگ که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، اعتراضات مردمی آغاز شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    9 5
    مخالفان نظرشون چیه؟ایا موافق اشغال بیشتر خاک کشوری دیگه هستند؟ایا توانشو دارند با ارتش اذربایجان مبارزه کنند؟بهتره خودشون به جنگ میرفتند در ضمن ارتش ارمنستان هم با این جنجالها میخواد از مسئولیت شکست و تحقیرش فرار بکنه
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    هنوز رئیس جمهورشون نپذیرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس