بایدن باز هم به برجام لگد زد

کارنامه بایدن بعد از ۵۰ روز حضور در کاخ سفید تجاوز نظامی به سوریه و ادامه فشار حداکثری به ایران است. بایدن دموکرات جاده‌ای که بوش؛ اوباما و ترامپ ساخته‌اند را حالا هموار می‌کند.

سرویس سیاست مشرق- «بین بایدن و ترامپ؛ تفاوت‌های روشنی وجود دارد. در دوران ترامپ شاهد تهدیدهای زیادی از سوی او و زیر خارجه بودیم، بنابراین تفاوت‌هایی میان آن می‌بینم». این سخنان شگفت‌انگیز را محمدجواد ظریف رو به خبرنگار شبکه تلویزیونی تله سور گفته است. وزیر امور خارجه در آن گفت‌وگو با صراحت تمام میان سیاست‌گذاری‌های حزب دموکرات و جمهوری‌خواه تمایز قائل شده و بایدن را فردی خوانده که متفاوت از رئیس‌جمهور قبلی آمریکاست!

حتی حسن روحانی نیز میان بایدن و ترامپ تفاوت قائل است. او در اولین سخنرانی پس از خروج ترامپ از کاخ سفید او را با صدام مقایسه کرده و می‌گوید: ترامپ و صدام دو مجنونی بودند که هر دو جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند.

حالا ۵۰ روز بعد از روی کار آمدن بایدن خط بطلانی روی تصورات دولت‌مردان و سایر امیدواران به دموکرات‌ها کشیده شده است. رئیس‌جمهور جدید آمریکا درست پا جای راه ترامپ گذاشته و دقیقا شبیه او ۳۶ روز پس از روی کار آمدن به کشور سوریه تجاوز نظامی کرده و نزدیک به ۱۵ روز بعد دور جدید تحریم‌ها علیه ایران را کلید زده است.

آدرس‌های بایدن در ادامه مسیر جنگ‌طلبان آمریکایی آن‌قدر روشن است که نیاز به تفسیر سیاسی ندارد. بایدن پس از استقرار در کاخ سفید رابرت مالی را به‌عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران منصوب کرد. مالی متخصص جنگ روانی و براندازی در خاورمیانه و شمال آفریقا است. او با تسلط کامل به زبان عربی و فرانسه از عوامل اصلی بهار عربی و تحرکات سیاسی در الجزایر بود.

عجیب آن که درست در روزی که حسام‌الدین آشنا انتخاب رابرت مالی را پیام روشن آمریکا در تغییر خوانده بود. مالی با انتخاب ریچارد نفیو (معمار تحریم ایران) خط این تبلیغات را شکست تا آمریکایی‌ها نشان دهند سیاست شکلات در برابر تسلیم همچنان روی میز است.

۵۰ روز از دولت بایدن گذشت؛ هم تحریم، هم تجاوز نظامی/ راه ترامپ ادامه دارد!

۵۰ روز از دولت بایدن گذشت؛ هم تحریم، هم تجاوز نظامی/ راه ترامپ ادامه دارد!کارنامه ۵۰ روزه بایدن حالا پیش روی دلباختگان رابطه با آمریکا قرار دارد و می‌توان با صراحت گفت: تنها تفاوت تیم بایدن و ترامپ، در این جمله بایدن است که: سیاست ترامپ علیه ایران شکست خورد. روش‌های زیرکانه‌تر و هوشمندانه‌تری هم برای سخت‌گیری علیه ایران وجود دارد!

اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با پیام حمله نظامی به سوریه نشان داد تنها جای یک زنگی مست جنگ‌طلب با یک سیاست‌مدار سیاس عوض‌شده و آمریکایی‌ها با تغییر یک پرچم همان مسیر قبلی را ادامه می‌دهند. در سند مقدماتی امنیت ملی آمریکا ۴ بار نام ایران به‌عنوان یک تهدید قطعی علیه آمریکا تکرار شده اما بااین‌وجود در داخل ایران ستاد بایدن به فارسی با تحریف خط تحریم و تهدید از بایدن در چشم اذهان عمومی فرسته‌ای ساخته‌اند که می‌تواند منجی ایرانیان باشد!

۵۰ روز از دولت بایدن گذشت؛ هم تحریم، هم تجاوز نظامی/ راه ترامپ ادامه دارد!

۵۰ روز از دولت بایدن گذشت؛ هم تحریم، هم تجاوز نظامی/ راه ترامپ ادامه دارد!

جالب آنکه در صبح آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران روزنامه اجاره‌ای آرمان به نقل از کارشناس خود می‌نویسد: بایدن نمی‌تواند زیاد صبر کند. تصویر ایران نزد سیاستمداران آمریکایی یک تصویر مه‌آلود است. این تصویر مه‌آلود قدرت تصمیم‌گیری را در آمریکا ضعیف می‌کند. ‌ ضعف در تصمیم‌گیری نیز هم برای ایران یک فرصت است و هم یک تهدید. ایران تصویر مه‌آلودی از فضای داخلی آمریکا ندارد و در سال‌های گذشته مطالعات زیادی درباره تصمیم‌گیری‌ها در آمریکا انجام داده است. درنتیجه تصمیم‌گیری‌ها برای ایران نسبت به آمریکا راحت‌تر خواهد بود. تا زمانی که تصمیم‌گیری‌ها در دو کشور به یک نقطه بهینه نرسد ما همچنان شاهد این فرازوفرودها در تصمیم‌گیری‌های دو کشور خواهیم بود. [۱]

این دست تحلیل‌ها در میان اصلاح‌طلبان این روزها خریداران زیادی دارد؛ حالا باید مشخص شود این گروه از سر سطح تحلیل پایین این جملات را بر زبان می‌آوردند یا پای یک مأموریت از پیش تعیین‌شده در میان است! درحالی‌که دولت فرتوت و مستهلک بایدن میراث دار ورشکستگی سیاسی، نظامی و دیپلماتیک سه دولت بوش؛ اوباما و ترامپ است در تهران برخی از ایران یک کشور عقب‌افتاده و رو به سقوط ساخته اند که تنها راه نجاتش تسلیم شدن در برابر آمریکا است! در خط رسانه‌ای نفوذی حتی یک اقدام مالی درباز پس دادن بخش کوچکی از بدهی خارجی چنان تحلیل‌های پررنگی ساخته می‌شود که انگار دستان پرتوان بایدن در روزهای سخت به داد ایران رسیده است.

به اظهارنظرهای رئیس جدید سیا توجه کنید. او در آخرین مقاله خود نوشته است: آرزو می‌کنم که بتوانیم ایران را در سیاست خارجی و تحرکات منطقه‌ای مهار کنیم.

در برابر این عظمت و بزرگی کشور و زبونی آمریکا در برابر آن، حالا عده‌ای با گرفتن «خط نفوذ ضعیف نمایی» در شب انتخابات به دنبال راه‌حل‌هایی در جمع‌کردن چند رأی بی‌ارزش می‌گردند. درحالی‌که جان کری در فردای امضای برجام معتقد است که اگر ایران در برابر تحریم‌ها مقاومت می‌کرد رژیم و ساختار این تحریم‌ها فرومی‌ریخت. در ایران عده‌ای جشن خیابانی راه انداخته و با هدایت برخی محافل شکرگزار توافقی بودند که حالا وزیر خارجه نیز به آن لگد زده و می‌گوید: می‌دانستم ترامپ برجام را بر هم خواهد زد! در داخل در حالی عده‌ای به کاخ سفید دخیل بسته‌اند که بایدن حتی توانایی حفظ امنیت شیوخ عرب در مقابل مقاومت مردی منطقه را نیز ندارد. بایدن به سعودی‌ها وعده داده بود که امنیتشان را در برابر یمن حفظ خواهد کرد ولی مقاومت با غیرتمندی ضرباتی تاریخی بر پیکره وهابیت وارد نموده که نتایج آن بی نظیر است.

لارنس دیویدسون تحلیل‌گر ارشد آمریکایی در آخرین مقاله خود نوشته است که روح ترامپ در بایدن رسوخ کرده است. البته واقعیت آن است کارنامه بایدن بعد از ۵۰ روز حضور در کاخ سفید حمله نظامی به سوریه و ادامه فشار حداکثری به ایران است. بایدن دموکرات جاده‌ای که بوش پدر و پسر؛ اوباما و ترامپ ساخته‌اند را حالا هموار می‌کند.

البته برای مامسیراصلی همان راه‌حلی است که در عین الاسد ضرب دست آن را آمریکایی‌ها چشیده‌اند. ژنرال مکنزی فرمانده نیروهای تروریست سنتکام، در وصف آن می‌گوید: «هرگز پیش‌ازاین، چنین حمله‌ای را به چشم ندیده بودم. موشک‌های آن‌ها دقیق هستند و به هر جا که بخواهند، اصابت می‌کنند».

 

[۱] https://www.armanmeli.ir/fa/main/detail/۳۱۰۰۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 24
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    24 4
    نگاه گوشاش کنید خود ابلیسه این بی شرف لب گوری
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      6 0
      اصلاح طلب های ابلیس پرست؟
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      3 2
      مشکل اصلی اصلاح طلبان این است که درک درستی از روابط بین الملل ندارند و فرصت را از تهدید تشخیص نمی دهند و به همین دلیل همیشه در سیاست خارجی با شکست مواجه می شوند.
    • ابوالفضل IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      2 1
      مگه ابلیس رو دیدی ؟!
    • عبدالله IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      ابوالفضل. ابلیس را ندیده ولی افکار واعمال بایدن یادآور ابلیس...!!!
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      2 1
      مرگ بر بایدن ابلیس.
    • سعید IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
      0 0
      رائفی پور رو خبر کن بیاد
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    16 3
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    12 3
    عجب عکسی برای تیتر خبرت انتخاب کردی مشرق، تو این عکس بایدن دقیقا نماد شیطانه
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    19 3
    بنظر من ایران غنی سازی رو فورا افزایش چشم گیر بده و پایگاه های آمریکا رو توی عراق پی در پی بزنه تحت فشار باج میدن
    • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      3 1
      پاپ اعظم واتیکان نماینده صهیونیست ها رو به همین منظور به عراق فرستادند تا عراقی ها رو از مقاومت مشروع در برابر اشغالگران منصرف کنند ...
    • مراد IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      0 0
      خدایا کمی عقل بده به جای عمر هز عمر کم کن به عقل اضافه کن
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    9 2
    گوشاش عین شیطونه..چ عجیب عکسه
  • رضا IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    7 4
    آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      2 2
      100%
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 2
      آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 2
      مرگ بر آمریکا.
    • رضا IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 1
      آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. امام خميني (ره).
    • رضا IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 1
      مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 1
      مرگ بر بایدن.
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    12 1
    گوشاش عین گوش شیطانه و روی شانه هاش هم مثل ضحاک انگار مار دراومده!
  • DE ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 1
    سیاستهای کلان در امریکا و اروپا بوسیله صهیونیستها تعیین میشود که در تمامی احزاب نفوذ دارند و نمایندگان مجلس را خریده اند . بایدن اگر هم بخواد نمیتواند بر خلاف میل صهیونیستها عمل کند .
  • عبدالله IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    11 2
    مشرق جان دستمریزاد عکس خوبی ممنون ماهیتش را به نمایش گذاشتی تشکر.
    • علیرضا IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
      1 1
      درسته دست مشرق درد نکنه عکسی که گذاشته ماهیت شیطانی بایدن را نشان می دهد.!
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 2
      مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    کاملا مشخص بود راه ترامپ رو می‌ره. اینا کلا با مردم ایران و اصل نظام و قدرت نظامی ایران مشکل دارند . هیچ ربطی هم به حزب هاشون نداره. فقط بیچاره مردم ایران چنین کسانی شدن وزیر و‌وزرا و ریس جمهور که هیچگونه آینده نگری نکردن و وضعیت اقتصادی به اینجا کشید . سر خوش خیالی الکی . من یه سوال از شما میپرسم اصلا از بچه تون که ده سالشه بپرسید بابا جون اگر تو جای دشمن بودی و می‌دیدی وضعیت فعلی و این فشار اقتصادی داره جواب میده میمودی راهتو عوض کنی یا اینکه ادامه می‌دادی و فشار رو بیشتر میکردی ؟! بعد جواب رو نامه کنید بفرستید برای دارو دسته ی لیبرالها
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    2 2
    خوبه ۳۰ ساله رفاقت باهاش داشتی!
    • رضا IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 2
      حرف مفت نزن ، رفاقت كدومه ؟!
  • نظر یک اصلاح طلب احمق: IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    0 2
    ما باید برجام منطقه ای و موشکی رو قبول کنیم و برای اثبات حسن نیت خودمون تجهیزات نظامی رو هم تحویل پرزیدنت جو بایدن بدیم تا آمریکا هم امتیاز به ما بده. این میشه توافق برد برد و مردم هم دیگه تحت فشار نیستن.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      2 0
      حتی اگر توان موشکی و اقتدار منطقه ای را هم به امریکا واگذار کنیم تحریم ها را با بهانه های حقوق بشری و غیره ادامه می دهند و لغو نمی کنند.
  • هادی IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
    1 0
    وقتی منتظر بایدن بایدن بودین برای گشایش و از یاد خدا و خوبیها خارج شدین اخرش نتیجه اش رو دیدین مردم رو که فراموش کردین خدارو هم خیلی وقط فراموش کردین عاقبت شما سیاه و تاریکه خدا به داد ما مردم برسه و منجی رو زودتر برسونه
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 1
    نقاشیت اصلا خوب نیست . یه الاغ گوشاش درازتر از اون چیزی هست که تو الان کشیدی
  • FR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 1
    اصلا بایدن در موقعیتی ست که در شرایط فعلی امریکا غیر از این عمل کند ؟!
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    4 0
    مشکل اصلی کشور ما این است که ما اصلا سیاست بلد نیستیم و نه از گذشته درس میگیریم. بازم اینقدر 3 سال بازی دربیارید تا مثل دوره اوباما سال آخرباش توافق کنید بعدش نفر بعدی بیاد بزنه زیر کاسه کوزه
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 0
    مرگ بر بایدن
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 0
    با توجه به تجربیات گذشته همچون فریب نامه برجام باید واقع بین باشیم آمریکا دشمن ایران و ایرانیان و مهمترین سلاح این دشمن علیه ایرانیان تحریم ، پس ساده لوحانه و کودکانه است اگر تصور کنیم دشمن ما این سلاح رو علیه ما استفاده نکند و تحریم ها را لغو کند ! قطعا آمریکا تحت هیچ شرایطی تحریم های ایران رو لغو نخواهد کرد باید تدبیری کنیم احتیاج به عزم ملی داریم باید تحریم ها را بی اثر کرد، باید قوی شویم اقتصادی نظامی دفاعی ....
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 2
    باشه همه راهها را ببنید ببینید چی میشه این ماییم که تحریمیم نه امریکا
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      1 2
      خنثی سازی و غلبه بر تحریم ها باید در دستور کار دولت ایران باشد.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 2
    مرگ بر آمریکا.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 1
    مرگ بر ترامپ و بایدن
  • ناشناس IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    گوشهاش عین گوشهای جنه و بر روی شونه هاش هم مار داره، ضحاک زمانه
  • BE ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    با تشکر برای استفاده از این تصویر! این ماهیت واقعی آنهاست ، بالای سر را نگاه کنید ، می بینید..
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 0
    ترامپ زمین رو برای کاشت بذر شخم زد؛ بایدن، وظیفه ی کاشت بذر رو داره. اقدامات اینا در راستای یک هدف واحد هست.
  • اکبر زمانی GB ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    ما خارج از کشور هستیم و دعا گوی شما خدا حفظ کنه سپاه پاسداران عزیز را خدا خیر بدهد به شما عزیزان مشرق که سربازان و افسران خط جنگ نرم هستید خدمات شما کم تر از آن رزمنده خط مقاومت در یمن و سوریه نیست
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    2 0
    جریان چپ به جز به منافع خودش به چیز دیگری اصلا فکر نمی کند اینها لازم باشد اسرائیل را هم برسمیت می شناسند.
  • ابوالفضل IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    1 2
    مادامی که مردم با این نظام باشند بایدن و ترامپ و غیره هیچ غلطی نمیتونن بکن بترسید از روزی که مردم خسته و نا امید بشن
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 1
    ...؟؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس