خانواده سلطنتی انگلیس از قدرت خلع شود!

سخنگو و معاون یک جنبش طرفدار حقوق سیاه پوستان در انگلیس، در اعتراض به رفتار نژاد پرستانه خاندان سلطنتی با مگان مارکل، خواستار برکناری این خاندان از قدرت شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، در پی اظهارات «مگان مارکل»، عروس خاندان سلطنتی بریتانیا در خصوص تبعیض‌های به کار رفته علیه سیاه پوستان در جامعه انگلستان از سوی خاندان سلطنتی، «اوپال تومتی»، نایب رئیس جنبش «جان سیاهپوستان مهم است»، طی سخنانی گفت: پس از آنکه مگان مارکل ادعای نژادپرستی علیه این خانواده را مطرح کرد، هیچ کسی نباید از سلطنت انگلیس و خاندان سلطنتی حمایت کند.

این فعال حقوق سیاهان در جامعه انگلیس همچنین خاطرنشان کرد که مردم باید صحبت زنان سیاه را باور کنند، زیرا مگان تنها کسی نبود که مورد تبعیض قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

زلزله در قصر تاج و تخت الیزابت

چرا نژادپرستی در انگلیس ۲۰۲۱ هنوز عیان است؟

به نظر می‌رسد این اظهارات اوپال تومتی در پی اظهارات تأسف بار مگان مارکل در خصوص تبعیض نژادی گسترده در مجموعه سلطنتی برتانیا بوده که به گفته وی، از ارائه هر گونه کمک پزشکی به عروس این خاندان، آن هم تنها به دلیل رنگین پوست بودن وی، جلوگیری شده است.

تومتی معتقد است مگان مارکل تنها رنگین پوستی نیست که چنین تجربه تلخی را در انگلیس و از سوی خاندان سلطنتی متحمل شده است.

گفته می‌شود این جنبش اقدامات خود برای راه اندازی کمپین ضد خاندان سلطنتی را آغاز کرده و تاکنون موفق به جمع آوری ۵ هزار امضا از مجموع ۱۰ هزار امضا مورد نیاز برای مطرح شدن موضوع به عنوان دادخواست و پیگیری قضائی آن در دادگاه‌های انگلستان شده است.

گفتنی است جنبش «جان سیاهپوستان مهم است»، یک سازمان مردم نهاد در بریتانیاست که در راستای دفاع از حقوق سیاه پوستان این کشور و تبعیض اعمال شده گسترده علیه آنها در جمعه انگلستان فعالیت می‌کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس