کد خبر 1190864
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت جهانگیری نمایه

معاون اول رییس جمهور گفت: در همه سطوح کشور اگر به آینده ایران فکر می‌کنیم، راهی جز زنده نگه داشتن راه شهدا نیست. آن هم با حضور رهبری مقتدر که در سطح دنیا با هیچ رهبری قابل مقایسه نیست.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور صبح امروز با حضور در باغ‌موزه دفاع مقدس و شرکت در کنگره ملی لشکر زنان تاریخ ساز، دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: ما باید فرهنگ شهادت و ایثارگری را نسل به نسل منتقل کنیم.

بیشتر بخوانید:

تشکر جهانگیری از رئیس قوه قضاییه برای مبارزه با فساد

وی افزود: وقتی در انقلاب اسلامی قرار گرفتیم، زمانی که امام(ره) از سال ۴۲ راه نهضت را شروع کردند تا پیروزی انقلاب، انسان‌هایی دیدیم که با تحمل شکنجه‌ها و تبعیدها پای امام و انقلاب ایستادند.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: وقتی به تاریخ جنگ تحمیلی رسیدیم، ایران یک تنه و تنها در مقابل همه دنیای زورگو قرار گرفت. کشورهای پرروی اطراف خلیج فارس فراموش کردند چه جنایتی علیه مردم ایران انجام دادند؟ آنها با پول فروش نفت به عراق کمک کردند تا سلاح بیشتری تهیه کند.

وی ادامه داد: در حالی که ما برای قطعات مورد نیاز سلاح‌هایی که به دست می‌آوردیم یا از رژیم گذشته مانده بود باید به ده‌ها دلال در دنیا متوسل می‌شدیم تا نیازمان برطرف شود.

جهانگیری با بیان اینکه آنچه ما را در جنگ پیروز کرد، روحیه شهادت و ایثار بود، گفت: این فرهنگ پیام امام را در دنیا جاودانه کرد. کاری کرد خانمی که ۸ نفر از اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند، یکی پس از دیگری جوانانش را آماده فرستادن به جنگ می‌کرد.

وی اظهار داشت: ما به چشم خود دیدیم مادر روستایی در گوشه‌ای دورافتاده که تنها فرزند خود را تقدیم راه امام کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه این فرهنگ باارزش را نیاز داریم، افزود: ایران و انقلاب با این فرهنگ می‌ماند و این مسئولیت بر دوش ما هست که این فرهنگ را به نسل جوان منتقل کنیم. اینکه در چه شرایطی انقلاب پیروز شد و شهدا چه دینی به گردن ما دارند.

وی گفت: مگر می‌شود از این همه خون که نثار جمهوری اسلامی شد، گذشت؟ بعضی متوجه نیستند در چه شرایط خطیری داریم سر می‌کنیم. ما مدیون مادران و همسران و زنان مجاهد هستیم. زنان ایران در همه صحنه‌ها نقش اول داشتند.

جهانگیری بیان داشت: از روز اول زنان کارهای تاریخ‌ساز انجام داده‌اند که مهم‌ترین آن همین جمعی است که انقلاب را به اینجا رساندند.

وی با اشاره به اینکه در این برهه فشار دشمنان بر دولت و نیروهای مسلح نیست، گفت: فشار دشمن امروز بر اقشار مردم است که زندگی آنها را از بین ببرد. اما رهبر انقلاب گفتند مقاومت حداکثری و ملت ایران با نهایت صبوری خصوصا خانم‌ها کاری کردند که سیاست دولت آمریکا و اسراییل و سعودی‌ها به شکست کشانده شد. باز هم زنان نقش اول را داشتند.

معاون اول رییس جمهور گفت: در ایام شیوع ویروس خطرناک کرونا که ما حداقل‌هایی هم برای مقابله نداشتیم، زنان کادر درمان با دست خالی بالای سر بیمار می‌رفتند تا از جان بیمار مواظبت کنند و در این راه شهدایی هم دادند.

وی با بیان اینکه ما باید به این موضوع سرنوشت ساز توجه کنیم و فرهنگ ایثار را به صورت جدی زنده بداریم و راه شهدا و ایثارگران را ادامه دهیم، افزود: در همه سطوح کشور اگر به آینده ایران فکر می‌کنیم، راهی جز زنده نگه داشتن راه شهدا نیست، آن هم با حضور رهبری مقتدر که در سطح دنیا با هیچ رهبری قابل مقایسه نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    5 0
    ریا
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      2 0
      ان شاالله برای فرار از پاسخگویی دیگه دیر شده.....
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    3 0
    ببینید .شمارو بخدا .کی اومده درچه مورد صحبت میکنه. درایران اب درحال سربالارفتنه
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    3 0
    نه...جواب نمیده هشتسال پرونده سیاه ...!
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    3 0
    حالا که دیده رهبر عزیز پیروز شده...
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      1 0
      دقیقا
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
    4 0
    آقا جهانگیری ؛ پس چرا شروط رهبری را در برجام نمی بینیم و حتی درست عکس خواسته رهبری و مردم عمل کردید؟؟؟؟؟؟؟ دوباره انتخابات دوباره دروغ و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس