مگان مارکل

مصاحبه جنجالی شاهزاده هری و مگان مارکل شامل افشاگری‌های عجیبی از دغدغه‌های نژادپرستانه و آرزوی مرگ گرفته تا ترک خاندان سلطنتی و پشیمانی از باور کردن دروغ‌های خانواده سلطنتی بود.

سرویس جهان مشرق - پخش ویژه‌برنامه «اوپرا با مگان و هری» از شبکه آمریکایی سی‌بی‌اس همانطور که انتظار می‌رفت، پر از افشاگری‌های جنجالی و مهم بود. مگان مارکل در این گفتگو اذعان کرد که پس از مزاحمت‌های نشریات زرد انگلیسی و عدم حمایت خانواده سلطنتی از وی و «دغدغه‌ها و صحبت‌های خاندان سلطنتی در خصوص میزان تیرگی پوست [پسرشان آرچی] پس از تولد»، فکر خودکشی به سرش زده است.

در این مصاحبه مارکل و شاهزاده هری اعلام کردند که تابستان امسال دخترشان به دنیا می‌آید و قصد ندارند بیش از دو فرزند داشته باشند. این زوج همچنین از جزئیات ترک خانواده سلطنتی دست به افشاگری زدند.

افشاگری‌های جنجالی عروس ملکه علیه خاندان سلطنتی انگلیس/ پشیمانی «مارکل» از پیوستن به خاندان سلطنتی

پشیمانی مارکل از پیوستن به خاندان سلطنتی

وینفری در ابتدای مصاحبه به دلیل افشاگری‌های که ممکن بود توسط شاهزاده هری و مارکل بازگو شود اذعان کرد که هیچ قراردادی در رابطه با مصاحبه منعقد نشده، هیچ گفتگوی خارج از محدوده‌ای صورت نمی‌گیرد، و اینکه زوج مزبور در ازای مصاحبه هیچ پولی دریافت نمی‌کنند.

مارکل گفت که «چشم و گوش بسته» ازدواج کرده و درباره خانواده سلطنتی اطلاعات چندانی نداشته است. او در این باره اظهار داشت: «به دنبال اطلاعات درباره شوهرم در اینترنت نرفتم.» او افزود که «درک کاملی از کار» نداشته است.

نخستین بار که مارکل با ملکه دیدار کرد، «تشریفات» عظیمی در نظر گرفته نشده بود. اما مارکل فاش ساخت که شوهر آینده‌اش از او پرسیده آیا درباره تعظیم درباری چیزی می‌داند و آن موقع بوده که «دوزاری» اش افتاده است. او گفت: «تعظیم خیلی عمیقی کردم».

مارکل افزود که از آنجا که در لوس‌آنجلس بزرگ شده، همیشه چهره‌های سرشناس را می‌دیده است. او توضیح داد: «اما این فرق داشت.»

عدم حمایت خاندان سلطنتی از مارکل و فرزندش

در بخش دوم این گفتگو، اوپرا کمی از فضای رسمی فاصله گرفت و به سراغ ناگفته‌های این زوج رفت. اینجا بود که مارکل فاش کرد عملاً سه روز قبل از مراسم عروسی سلطنتی ازدواج کرده‌اند.

مارکل در قالب سخنان جدی‌تر فاش کرد که خانواده سلطنتی او را «ساکت» کرده است. او در این باره گفت: «به همه اطرافیان من به وضوح دستور داده بودند که از اظهارنظر خودداری کنند. حتی پس از آنکه طرح موضوعات در رسانه‌ها آغاز شد... من گفتم "نگران نباشید، از من حمایت می‌شود. " من این را باور داشتم و کنار آمدن با اوضاع واقعاً سخت بود. تازه ازدواج کرده بودیم که اوضاع رو به وخامت گذاشت و متوجه شدم که از من حمایت نمی‌شود. آنها در حمایت از دیگر اعضای خانواده حاضر به دروغ‌گویی بودند، اما برای حمایت از من حاضر نبودند واقعیت را بگویند.»

مارکل از دشواری‌های مربوط به لقب اشرافی پسرشان آرچی و حفاظت امنیتی سخن گفت. او گفت برایش سخت و دشوار بوده از اینکه فهمیده پسرشان تحت حفاظت امنیتی قرار نمی‌گیرد ــ «واقعاً سخت و دشوار بود.» او افزود که این خانواده سلطنتی بود که «هیولای» کلیک‌های فریبنده و خوراک مطبوعاتی را به وجود آورده است.

مارکل اذعان کرد که در خصوص تغییر قوانین مربوط به لقب اشرافی پسرشان توسط خانواده سلطنتی هیچگاه پاسخی دریافت نکرده است. این یک اقدام بحث‌برانگیز بود، زیرا پسر آنها اولین عضو رنگین‌پوست خانواده سلطنتی محسوب می‌شد. او در این باره گفت: «بیم و نگرانی فراوانی پیرامون این مسئله وجود داشت.»

نژادپرستی در خاندان سلطنتی

مارکل فاش کرد که «نگرانی‌ها و صحبت‌هایی در خصوص میزان تیرگی پوست [پسرشان آرچی] پس از تولد» مطرح بوده است. مارکل در این باره اظهار داشت: «من می‌دانم نمایندگی کردن دیگران چقدر مهم است.» اشاره وی به کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا بود. در ادامه مصاحبه، هری بر این موضوع صحه گذاشت، اما گفت: «هیچگاه جزئیات مربوط به آن صحبت‌ها را مطرح نمی‌کنم. این صحبت‌ها ناخوشایند بودند و من اندکی شوکه شدم.»

افشاگری‌های جنجالی عروس ملکه علیه خاندان سلطنتی انگلیس/ پشیمانی «مارکل» از پیوستن به خاندان سلطنتی

آرزوی مرگ به دلیل مزاحمت رسانه‌های زرد

مارکل اذعان کرد که در جریان مزاحمت‌های ناخوشایند نشریات زرد، دیگر دوست نداشته زنده بماند و برای کمک به بهبود سلامت روانی‌اش به سراغ خانواده سلطنتی رفته است. او در این خصوص افزود: «افکار وحشتناکی بود.»

او با یکی از اعضای بلندپایه «نهاد» صحبت کرد، اما درخواستش پذیرفته نشد. مارکل در این باره گفت: «اینجوری نبود که تاکسی بگیرید و بروید به قصر» و بعد از آن هم در بیمارستان بستری شوید. او افشا کرد که به گذرنامه‌اش دسترسی نداشته است. مارکل فاش کرد که افکار خودکشی «بسیار واقعی» بوده‌اند و ترسیده بوده است. او اذعان کرد: «فکر نمی‌کنم بتوانم تنها بمانم. اذعان به اینکه نیازمند کمک هستید، شجاعت می‌خواهد.»

وینفری برخی از این افشاگری‌ها را «شوکه‌کننده» توصیف کرد. مارکل نیز به شوخی گفت که قصد نداشته حرف‌های شوکه‌کننده بزند. او افزود: «نمی‌خواهم زندگی‌ام آکنده از بیم و ترس باشد. نمی‌فهمم چطور ممکن است آنها انتظار داشته باشند که پس از این همه مدت وقتی خانواده سلطنتی نقش فعالی در دائمی ساختن دروغ‌ها درباره ما ایفا می‌کند، همچنان سکوت اختیار کنیم.»

افشاگری‌های جنجالی عروس ملکه علیه خاندان سلطنتی انگلیس/ پشیمانی «مارکل» از پیوستن به خاندان سلطنتی

تصمیم برای خروج از خانواده سلطنتی

شاهزاده هری پس از گذشت یک ساعت به مصاحبه پیوست و فاش ساخت که قرار است دختری به دنیا بیاورند.

زوج مزبور درباره خروج از خانواده سلطنتی سخن گفتند. آنها گفتند که دلیل ترک خانواده سلطنتی این بود که درخواست کمک کرده‌اند، اما کمکی دریافت نکرده‌اند. آنها گفتند که قصدشان صرفاً کناره‌گیری از برخی وظایف ارشد بوده، همان کاری که بسیاری دیگر از اعضای خانواده کرده‌اند. هری در این خصوص گفت: «کار ما یک بدعت نبود.»

او افزود که می‌خواست از «کارهایی که بر سرش ریخته بود» فاصله بگیرد و به خاطر فقدان حمایت و تفاهم، خانواده را ترک کرده است.

در پاسخ به اینکه آیا با خروج از خانواده سلطنتی و انتشار بیانیه‌شان ملکه را غافلگیر کرده است، هری پاسخ داد: «هیچگاه مادربزرگم را غافلگیر نکرده‌ام.» او افزود که حدس می‌زند این اخبار «از داخل نهاد به بیرون درز کرده‌اند.»

هری فاش کرد که قبل از انتشار بیانیه، سه بار با ملکه الیزابت دوم و دو بار با پدرش شاهزاده چارلز صحبت کرده است و این موضوع «برای هیچکس غافلگیرکننده نبوده است.» او همچنین اذعان کرد که چارلز دیگر تلفن‌هایش را جواب نداده است.

هری فاش کرد که خانواده‌اش فرصت‌های زیادی داشته‌اند برای آنکه حمایت خود از مگان را نشان دهند، اما هیچگاه اینکار را نکردند. او سپس به موضوع نشریات زرد و رابطه با خانواده سلطنتی پرداخت و در این خصوص گفت: «من واقعاً می‌دانم که خانواده‌ام چقدر از این هراس دارند که نشریات زرد علیه خانواده سلطنتی موضع بگیرند.»

هری چنین چیزی را «توافق نامرئی» می‌خواند؛ او در این باره گفت: «اگر عضو خانواده سلطنتی باشید و با خبرنگاران شام بخوردید و آنها را از دسترسی کامل برخوردار سازید، مطبوعات به نحو بهتری شما را پوشش می‌دهند. میزانی از کنترل بواسطه ترس مطرح است که در طول نسل‌ها وجود داشته است.»

او گفت که بقای نهاد به رابطه‌اش با مطبوعات وابسته است. مارکل نیز خاطرنشان کرد که قصر سلطنتی مهمانی‌های مطبوعاتی را میزبانی می‌کند.

مارکل همچنین گفت که پوشش مطبوعاتی لحن نژادپرستانه داشته و این امر موجب تغییر سطح تهدیدات شده و از جمله تهدید به مرگ را افزایش داده است. او این ایده که خودش علت «خروج از خانواده سلطنتی» بوده را رد کرد و در این خصوص گفت: «من از همه چیز گذشتم، چون دوستش داشتم.» او افزود که برخلاف آنچه در فیلم‌ها دیده می‌شود، هیچکس راهنمایی‌اش نکرده است. او اذعان کرد که شب تا دیر وقت بیدار مانده و واژه‌های مربوط به خانواده سلطنتی انگلیس را در اینترنت جستجو کرده است.

اوپرا در طول مصاحبه از خود همدردی نشان می‌داد، اما وقتی که شنید هری به‌عنوان فردی که عملاً یک شاهزاده به دنیا آمده، می‌گوید که «همانند بقیه اعضای خانواده در درون سیستم گرفتار شده» است آزرده شد.

افشاگری‌های جنجالی عروس ملکه علیه خاندان سلطنتی انگلیس/ پشیمانی «مارکل» از پیوستن به خاندان سلطنتی

پشیمانی مارکل از دروغ‌های خاندان سلطنتی

مارکل گفت که فقط از یک چیز پشیمان است: «وقتی به من گفتند که از من حمایت می‌کنند، پشیمانم از اینکه حرفشان را باور کردم. اکنون که عملاً جدا افتاده‌ایم، نه فقط بقای خود را حفظ کرده‌ایم، بلکه در مسیر شکوفایی قرار داریم. این یک معجزه است. فکر می‌کنم همه آنچه امیدوار بودم به دست بیاورم، در عمل اتفاق افتاده‌اند و این از برخی جهات تازه آغاز راه است.

وینفری در پایان این مصاحبه دو ساعته گفت که «مطالب بسیار بیشتری» هنوز باقی مانده‌اند که به زودی درباره مطالب مذکور و واکنش‌ها صحبت خواهد کرد. گفتنی است این مصاحبه جنجالی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشت و واکنش‌ها به این اظهارات در رسانه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 1
    مگان توی رسانه ملی لباسش چاک داشت اما اینجا با حجاب آمده بود
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      0 0
      این مگان فقط لباسش چاک نداره......!!
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      4 0
      به زودی منتظر مرگ مگان باشید! حالا یا تصادف یا برق گرفتگی یا مصرف مواد مخدر
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    7 2
    اینا همشان یکی از یکی فاسدترند
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
      4 0
      واقعأ همینطوره، اشک تمساح هم که میگن همینه!!
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 2
    دنبال بار مفت بوده، بهش ندادن، بر خانواده سلطنتی خروج کرده!!
  • امین IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
    1 0
    خیلی مهمه برات؟!!!! آفرین به مشرق که موازین شرعی و اسلامی رو رعایت میکنه. اینجا رسانه انقلابیه نه ملی
  • مهدی IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
    0 1
    سلطنت دروغگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس